14. I'm sorry

1.1K 88 13
                                    

KookV

.
.
.
.

"Tundukan Playboy itu, Mr.Jeon"

Mansion

Aku melihat pada jam tangan aku. Jarum jam itu menunjuk tepat pada pukul 9 malam. Lagipun, aku memang usahakan untuk balik awal.

Kereta sudah aku berada dibawah garaj. Aku memegang bunga dan jiha kotak coklat itu berjalan masuk ke dalam mansion. Sesekali aku tersenyum. Sempat membayangkan kalau taehyung pasti suka dan tak akan marahkan aku lagi.

Diruang tamu ada ibu dan ayah aku. Kedua pasangan paruh baya itu sedang bersantai sambil meminum kopi.

Tetapi bukan itu yang aku cari. Mata aku masih meliar mencari taehyung. Iya, aku baru je nampak taehyung yang kini sibuk membasuh pinggan didapur.

Aku ingin menghampiri taehyung tetapi dicegah oleh ibu aku yang memanggil nama aku.

"Jungkook.." aku menatap ke arah ibu. Bunga dan kotak coklat itu aku letak dibelakang aku. Kantoilah nanti kalau ibu aku tahu yang aku belikan hadiah permintaan maaf pada taehyung. Aku bukan macam ni orangnya.

"Duduk dulu nak." Aku menghela berat kemudian duduk diatas sofa itu. Ibu dan ayah aku memandang serius pada wajah aku.

Apa lagi yang diorang nak cakap agaknya ni.

"Appa dah berikan cuti untuk kau. Lepasni, appa nak kau dan taehyung pergi berbulan madu. Jangan risau pasal kerja tu. Sebab secretary appa yang akan uruskan semua itu. Yang penting kau kene pergi berbulan madu dengan taehyung." Aku terkejut, nampaknya tanpa aku tolak atau taehyung tolak memang ayah aku akan suruh aku pergi punya. Tak payah cakaplah dia memang jenis yang suka memaksa. Dan teruknya aku mewarisi sikap keras kepalanya tu.

Aku memandang ke arah taehyung. Dia tak pandang aku kat sini melainkan dia berjalan menaiki tangga menuju masuk ke dalam bilik. Aku terdiam, nampaknya aku betul-betul kene pujuk taehyung.

"Baiklah appa." Kata aku kemudian berjalan menaiki tangga. Aku berjalan dengan lebih cepat supaya dapat bercakap dengan taehyung. Takut kejap lagi dia dah tidur dah tak ada suprise.

Clerk..

Pintu bilik itu dibuka perlahan. Aku nampak taehyung tengah lipat baju sambil menyusun dalam closet. Aku berjalan masuk dan menutupi pintu bilik itu. Dia tak pandang kebelakang melainkan sibuk dengan baju-baju itu.

"Taehyung.." panggil aku perlahan. Dia tidak mendengarkanya. Aku dapat lihat yang dia memang betul-betul marahkan dia. Aku tak tahu sebab apa dia marahkan aku. Aku rasa aku patut mintak maaf kat dia.

"Taehyung.." masih lagi tak dengarkan aku. Dia dah siap melipat baju dia berjalan ke arah katil kemudian menjatuhkan tubuhnya lalu melelapkan matanya.

"Jeon Taehyung." Panggil aku. Meletakan bunga dan coklat itu ditepi. Kemudian berjalan mendekatinya dan menarik perlahan lengan taehyung.

"Taehyung, jangan tidur dulu aku ada benda nak cakap." Tubuhnya aku goyahkan dengan perlahan. Lalu dia pun bangun kemudian memandang ke arah aku dengan tatapan wajah yanh sangat datar.

𝐓𝐮𝐧𝐝𝐮𝐤𝐤𝐚𝐧 𝐏𝐥𝐚𝐲𝐛𝐨𝐲 𝐢𝐭𝐮, 𝐌𝐫. 𝐉𝐞𝐨𝐧!Where stories live. Discover now