7 : What?

981 76 3
                                    

Taekook

.
.
.
.

"Tundukan Playboy Itu, Mr.Jeon!"

.
.
.
.

Episode 7

- What? -

;

Kediaman Jeon's

Dua hari sudah berlalu, ketika dimana jungkook bertemu dengan taehyung ketika malam itu. Sampai ke hari ini jungkook berasa tidak cukup tidur.

Bukan apa, cuma dia selalu sangat teringatkan taehyung. Dah banyak kali dia cuba hilangkan taehyung dalam ingatanya. Tetapi tak boleh, entah apa yang budak tu buat dekat aku sampai tidur pun susah. Asyik bayangkan muka dia je.

"Aduh! Serabutlah.."
Gumamku sendiri sambil mengusutkan rambutku. Aku sibuk dengan kerja semua, nak lepaskan tension pun tak lepas. Kau tahu kenapa aku kata tak lepas, sebab bapak aku ni dia pantau aku 24 jam.

Tersilap je aku, memang mampuslah aku...

"Jungkook?"
Panggilnya, aku berjalan kearah wanita paruh baya itu.

"Ada apa eomma?"
Tanyaku, baru sahaja wanita paruh baya ini ingin mengeluarkan suara, bapak aku terlebih dahulu datang menyampuk perbualan kami.

"Kook! Buat masa ni, kau tak payah hadap sangat kerja tu. Tangguhkan sahaja, sekarang ini kau kene mempersiapkan perkahwinan kau. Sebab perkahwinan kau akan berlangsung dalam beberapa hari lagi." Kata orang tua tu.

"WHAT?!!!!!"
Sumpah terkejut beruk aku dohh, seriuslah. Kenapa awal sangat. Apahal ni, dah tetapkan tarikh asal tak bincang dengan aku. Sial orang tua ni, aku tahu nilah masanya dia nak jatuhkan aku..

Bodoh, dah tak ada alasan lagi untuk aku batalkan perkahwinan ini melainkan terima dengan tangan terbuka.

"Shit!" Carutku. Ahh! Apa yang aku nak buat lepas ini... dah tak ada cara lain nak mengelak dari perkahwinan ini..

"Tapi, kook ada projek yang lebih besar daripada perkahwinan ini. Bahkan ia membawa keuntungan yang besar bagi syarikat kita. Appa!" Kataku. Sememangnya ada projek yang penting yang harus aku laksanakan. Dengan cara ini mungkin aku dapat mengelakkan diri dari perkahwinan ini.

"Huh, itu aku tak kisah langsung! Yang penting perkahwinan kau tetap akan berlangsung. Kau jangan ingat aku tak tahu yang kau nak mengelak dengan perkahwinan ini. Kenapa? Kau ingat aku akan ubah fikiran. Kalau aku dah kata muktamad bermakna kau tetap akan berkahwin denganya. Ingat itu."

Aku terdiam. Aku tak sangka orang tua ni boleh tahu apa yang aku fikirkan. Shit! Nampaknya memang aku kene kahwin dan tak boleh nak buat apa apa lagi.












;

Wedding invitation🥀
Jeon jungkook & Kim taehyung

Hari ni ialah hari yang paling bersejarah bagi taehyung. Iya, Kim Taehyung anak pertama bagi keluarga Kim akan bernikah dengan keadaan umur yang masih belia.

Namja manis itu kini sedang duduk dihadapan cermin besar. Taehyung menatap tidak percaya dihadapan cermin besar itu adalahnya.

Iya.. Kim taehyung sedang ditacapkan until kelangsungan Hari penikahan mereka yang Akan berlaku sebentar lagi. Entah mengapa, jantung kini berdegup tidak tentu arah. Taehyung sedang menahan kegugupan pada jantungnya.

Tanganya sudah mula berketar-ketar. Separuh gugup separuh lagi takut. Namja manis itu bukan tidak menyukai dengan perkahwinan ini. Cuma bila diingatkan kembali bakal suaminya tidak sudi mengisterikanya. Itu sdikit membuatkan dia berasa sedih dan kecewa.

“Taehyung-sayang!”
Namja manis itu memutarkan tubuhnya melihat figura seorang wanita yang sedang menghampiri ruanganya. Wania itu ialah in taehyung. Wanita yang telah membesarkanya dengan sangat baik.

Eomma
Setelah melihat sosok wanita itu dia langsung menghamburkan pelukan yang hangat kepada wanita itu. Air matanya sudah mengalir deras membasahi bahu wanita itu.

“Taehyung.. anak eomma! Janganlah menangis nak! Tak mahu sedih dihari bahagia ini. Eomma nak tengok anak eomma tersenyum untuk Hari ini. Ingat taehyung.. Tak suka macam Mana pun.. lelaki yang Akan kamu nikah itu ialah lelaki yang Akan menjadi manusia yang paling berharga bagi kamu nak! Mungkin Hari ini kamu membenci lelaki itu. Tetapi percayalah, lelaki yang kamu benci untuk Hari ini ialah lelaki yang kamu Tak sanggup kehilangannya nanti. Percayalah kata kata eomma nak.” Ujar wanita itu. Masih lagi terdengar senggukan dari taehyung. Mungkin lepas in dia sudah jarang bertemu dengan eomma Dan appanya.

“hiks.. hiks.. mianhae eomma.. tae masih belum dapat menunaikan hasrat untuk membahagiakan eomma.”

Dengan pantas wanita yang menyandangkan status sebagai ibunya itu menarik wajahnya untuk menatapnya.

“Tidak sayang! Eomma dah bahagia sangat saat ini. Dapat melihat kamu bernikah dengan lelaki yang akan menjaga kamu it sudah cukup bagi eomma.”

Taehyung memeluk tubuh sang ibu. Menghabiskan Masa dengan menangis dihari yang bahagia ini. Dapatkah ia bahagiakan jungkook. Dapatkah jungkook menerimanya sebagai seorang isteri.

Layakkah dia menyandangkan status sebagai seorang isteri kepada jeon jungkook.
Bahkan taehyung tahu bahawa jungkook mempunyai wanita yang ramai menyukainya.

Mengapa dirinya dipilih.








Kerana dia masih belum bersedia untuk menerima rasa sakit diakhirnya.






















Tbc.

Entah kenapa rasa nak maki pun ada. Sebenarnya Saya ada buat yang panjang lagi. Tapi benda tu dh hilang ke Mana. Jadi ini jelah yang mampu saya update.

𝐓𝐮𝐧𝐝𝐮𝐤𝐤𝐚𝐧 𝐏𝐥𝐚𝐲𝐛𝐨𝐲 𝐢𝐭𝐮, 𝐌𝐫. 𝐉𝐞𝐨𝐧!Where stories live. Discover now