8 : Stranger

1K 74 6
                                    

KookV

.
.
.

"Tundukan Playboy Itu, Mr.Jeon!"

.
.
.

-Stranger-

;

Kediaman Jeon's

Kim taehyung dan jeon jungkook sah menjadi suami isteri. Entah kenapa, setelah tiba sahaja mereka dirumah. Jungkook terus masuk ke dalam bilik. Taehyung hanya mendiamkan diri Tak tahu nak pergi ke mana.

Taehyung mungkin rasa sedikit janggal dekat sini. Iyalah, taehyung baru je nikah dengan jungkook. Manalah dia tahu selok belok tentang rumah ni. Terlebih pula, ini mansion keluarga jeon.

“Taehyung-ah
Namja manis itu menoleh ke suara itu. Ternyata ibu mertuanya sedang berjalan menuju kearahnya.

“Nae.. Eomma?!”
Taehyung sedang memegang bagasi itu tanpa meletakkanya. Wanita paruh baya itu mengambil bagasi dari tangan taehyung itu.

“Kenapa Tak masuk bilik lagi?”
Wanita itu sudah mula menanya. Seharusnya pengantin yang baru berkahwin kene banyak berehat. Nanti mereka akan bercuti untuk ke bulan Madu.

"Mm.. tae tak tahu mana bilik."
Katanya dengan nada yang ragu-ragu. Wanita itu terkekeh sebentar.

"Jungkookie? Mana sayang!"

"Ada dekat dalam bilik."

"Jadinya, ikutlah jungkook. Tempat yang jungkook tidur sekarang tempat tidur kamu juga. Kamu berduakan dah berkahwin. Apasalahnya."

Taehyung menundukan kepalanya. Pipinya sudah mula merona merah. Taehyung Tak pernah tidur dengan sesiapa melainkan adiknya sahaja. Entah kenapa dia rasa janggal dengan keluarga jeon. Terlebih lagi jungkook.

Tak mungkinlah Hari ini dia kene tidur dengan jungkook. Adeih, malunya.

"Kenapa sayang?! Kamu malu ke? Nak tidur dengan jungkook." Wanita itu bertanya lagi. Perlahan-lahan taehyung menganggukkan kepalanya. Memang dia malu sebenarnya. Sebab taehyung jenis pemalu Dan manja. Mungkin dia cuba untuk suaikan diri dengan keluarga baru.

"Aigo.. menantu eomma ni! Comel tau kamu ni. It's okey! Biasalah tu mula mula memanglah segan. Tapi lama lama nanti kamu dah terbiasa. Percayalah."

Taehyung menganggukkan kepalanya. Lalu wanita itu berjalan menuju ke tangga atas. Sambil membawa bagasi itu keatas juga. Taehyung jadi serba salah kerana ibu mertuanya mengangkat bagasinya. Padahal beg itu sangatlah berat.

"Eomma! Biar taetae! Yang angkat beg tu."

"Alah, biarlah eomma tolong kamu ye."

"Takpe.. nanti taetae masuk ke dalam ye. Eomma janganlah risau, eomma pergilah tidur. Mesti eomma penatkan?" Kata taehyung sedaya upaya tidak mahu menyusahkan wanita itu. Akhirnya Puan Jeon berlalu pergi. Taehyung dengan jantung yang Tak keruan degupnya. Sudah berada dihadapan pintu bilik jungkook. Perasaan takut sudah mula menyelubunginya.

𝐓𝐮𝐧𝐝𝐮𝐤𝐤𝐚𝐧 𝐏𝐥𝐚𝐲𝐛𝐨𝐲 𝐢𝐭𝐮, 𝐌𝐫. 𝐉𝐞𝐨𝐧!Where stories live. Discover now