15. Honeymoon

861 69 13
                                    

Taehyung masih kesal dengan jungkook yang tak berhenti curi ciuman darinya tanpa meminta izin. Taehyung kesal dengan suaminya ini.

"Kenapa diam.. cakaplah." Jungkook sengaja pancing kesabaran isterinya. Dia tahu taehyung tak mungkin berani nak marahnya. Jika taehyung marah dia berakhirlah dengan bibir keduanya menempel tentu sahaja hal itu membuatkan taehyung berasa malu.

"Hei, taehyung janganlah masam je. Kau masih marahkan aku tentang kejadian semalam tu ke..?" Namja manis di sampingnya itu hanya diam tidak menjawab apa apa pertanyaan darinya.

"Aku dah minta maaf semalam. Aku bagi kau bunga dengan coklat sebagai permintaan maaf aku dekat kau. Tak akan masih marah lagi. Taehyung aku tak peka, tolonglah jangan diamkan aku."

"Bisinglah.." Jungkook terdiam.

Grep!

"Sejak bila kau jadi macam ni. Dah pandai melawan aku. Kau kene ingat aku ni suami kau. Berani kau tinggikan suara dengan suami kau."

"Baru sekarang kau nak anggap aku isteri. Aku tak tahu pula yang aku ada suami. Setahu aku, aku mana ada suami.." Jelas taehyung membuatkan jungkook terdiam. Untuk kali pertama dia melihat sifat taehyung sebegini. Sebelum ini taehyung adalah seorang yang lemah lembut.

"Taehyung!"

jungkook berasa jiwa dominanya dicabar oleh sang isteri.

"Tolong ye Encik.. ini pesawat. Tolong jangan buat kekacauan disini. Jika ada masalah sekali pun antara suami dan isteri boleh bincang baik-baik. Bukan apa Encik menganggu orang lain." Ujar salah seorang pramugari wanita itu. Jungkook mengangguk lalu meminta maaf.

"Kau tunggu aku Jeon Taehyung." gumam jungkook. Manakala sang isteri terlihat tidak peduli dengan jungkook sesekali dia perlu menundukkan ego jungkook.
















Sesampai sahaja mereka ke tempat destinasi. Taehyung tersenyum akhirnya ia boleh sampai ke sini juga. Beg bagasi besar itu diberikan kepada taehyung.

"Angkat ni, aku nak check in hotel."

"Tapi benda ni berat." keluh taehyung

"Aku tak peduli." ucap jungkook dengan wajah yang tidak diberi belas kasihan. Lalu namja dingin itu berjalan menuju ke kaunter dihadapan itu membiarkan isterinya mengangkat bagasi berat itu masuk ke dalam hotel.

"Sampai hati dia.." lirih taehyung. Memandangkan taehyung mudah menangis membuatkan dia terpaksa kentalkan hatinya menahan dengan sikap jungkook ini.

















"Mari, biar saya yang angkat bagasi ni." Saat ada lelaki yang cuba membantu taehyung jungkook terlebih dahulu mencegah pekerja lelaki itu.

"Biarkan.. tak perlu bantu dia." Kata jungkook. Akhirnya pekerja lelaki itu pun berjalan pergi. Namun taehyung menatap jungkook dengan tatapan yang tidak percaya.

"Awak tahu tak benda ni berat.."

"Itu masalah kau bukan aku."

"Jungkook!" marah taehyung.

"Angkat bagasi tu sampai dekat bilik. Kalau tak, tidurlah kau dekat mana mana." Ujar jungkook yang meninggali taehyung di lobbg hotel. Taehyung berasa kesal sangat dengan jungkook.

"Ish, bencinya.."














"Padan muka itu balasan dia derhaka cakap suami." gumam jungkook yang kini sudah baring pada tilam empuk itu. Meluruskan pinggangnya setelah menempuh beberapa ja perjalanan untuk tiba disini.

𝐓𝐮𝐧𝐝𝐮𝐤𝐤𝐚𝐧 𝐏𝐥𝐚𝐲𝐛𝐨𝐲 𝐢𝐭𝐮, 𝐌𝐫. 𝐉𝐞𝐨𝐧!Where stories live. Discover now