13. I'm tired

969 76 2
                                    

Taekook

.
.
.
.

"Tundukan Playboy Itu, Mr.Jeon"


Pagi tu taehyung hanya kejutkan jungkook untuk pergi kerja. Setelah itu dia tak banyak bercakap. Sikap taehyung membuatkan seluruh ahli keluarga jeon memandang pelik.

Tingkah taehyung kali ini terlihat sangat berbeza dari sebelumnya. Begitu juga dengan jungkook tetapi dia lebih ambil tak tahu tentang itu.

Lama lama baiklah dia tu..

Jungkook sudah selesai sarapan. Lelaki itu bangun dan mengambil briefcasenya. Berjalan menuju ke arah taehyung. Dia fikir taehyung bakal menyalamnya ternyata namja manis itu berjalan menuju ke belakang rumah ingin menyidai pakaian.

Perlakuan taehyung membuatkan semua orang tercengang. Begitu juga dengan jungkook. Biasanya taehyung beria-ia nak salam suaminya.

Tapi sikapnya berubah sejak malam tadi. Sekali lagi jungkook merasakan bahawa itu pekara biasa.

"Alah buat apa aku nak kisah sangat. Lantak dialah apa pun nak jadi." Bisik jungkook kemudian berjalan pergi. Kedua pasangan tua itu berjalan menghampiri taehyung. Lebih tepatnya sang ibu mentua yang menanya.

"Taehyung.."

"Hm.." balas taehyung.

"Kenapa ni, dari semalam macam badmood je."

"Takdelah.. tae okay je."

"Ada apa apa yang perlu tae ceritakan?"

"Hm, eomma tae rasa lebih baik batalkan je untuk honeymoon kami." Wanita jeon itu mengerutkan dahinya pelik. Kenapa dia dapat baca raut wajah menantunya ini kelihatan sedih.

"Kenapa pula.." tanya sang ibu mentua. Taehyung mengeleng lemah sekali lagi.

"Lagipun jungkook tak nak. Dia sibuk banyak kerja. Tae tak kisah kalau tak pergi honeymoon pun takpe." Jelas taehyung. Wanita jeon ini merasakan bahawa ada yang tidak baik antara menantu dan anak tunggalnya itu.

"Ini mesti jungkook yang suruhkan. Eomma dah agak." Taehyung mengeleng brutal. Kalau boleh dia tak nak wanita itu menyalahkan jungkook memang sepatutnya jungkook berbuat keputusan seperti itu. Taehyung tak boleh berharap lebih.

"Taklah, bukan jungkook. Memang tae yang nak buat keputusan ni."

"Sayang, tae dan jungkook dah kahwin. Pedulikan kata dia. Korang memang kene honeymoon. Eomma tahu mesti jungkook yang minta suruh tae yang cakapkan. Tidak, eomma tak akan izinkan. Balik nanti eomma cakap dengan dia." Jelas wanita paruh baya itu. Taehyung tidak boleh berbuat apa apa lagi melainkan menuruti keinginan mentuanya ini.











Jungkook tidak fokus semasa melakukan perkerjaanya tadi. Masa mesyuarat pun jungkook tak memerhatikan setiap inchi yang dijelaskan. Dia lebih asyik memikirkan taehyung yang pagi tadi mengabaikanya.

Tok..Tok..

Pintu pejabat bilik jungkook diketuk. Membuatkan lamunanya terhenti. Namja dingin itu memberikan ruang kepada secretarynya untuk masuk.

"Masuk!"
Menampakkan secretary lelaki datang menghampiri mejanya. Membungkukkan sedikit tubuhnya kepada CEO muda itu.

"Tuan Jungkook, ada yang ingin menemui."

"Siapa?" tanya jungkook tanpa basa basi.

"Saya tidak tahu beliau siapa. Tetapi dia mengatakan bahawa dia adalah kekasih tuan." Ujar lelaki itu. Jungkook  pun mengiyakan lalu lelaki itu memberikan ruang gadis itu masuk ke dalam ruangan jungkook.

"Hai, sayang.."

"Yeah, baby.." balas jungkook. Gadis itu berjalan mendekati jungkook lalu menduduki peha jungkook yang lebar itu. Pinggang gadis itu dipaut lengan jungkook yang besar itu.

"You selalu sibuk!" ujar gadis itu sambil mencubit hidung mancung jungkook pelan.

"Yes, i kerja sayang.."

"I know you kerja.. but tak akan tak ada waktu untuk i langsung." Bibir gadis itu menjuir kedepan. Jungkook terkekeh pelan melihatnya kemudian menarik juiran bibir itu sehingga membuatkan gadis itu meringis sakit.

"Aww, sayang! sakitlah.." bahu jungkook dipukul dengan manja.

"Sayang, give me sometimes..i ada kerja sikit." Kata Jungkook sambil mengusap rambut gadis itu dengan penuh manja dan kasih sayang.

"Alah.. baby.. i masih rindukan you..apasalahnya you luangkan waktu untuk i." Ujar gadis itu. Tanganya meliar bermain dengan dada bidang jungkook sesekali dia membuka butang baju jungkook yang teratas.

Jungkook mengigit bibir bawahnya. Memandang tubuh badan gadis ini dari atas sehinggalah kebawah. Dadanya jungkook ramas perlahan.

"Ahh..jungkookhh.." gadis itu mendesah kenikmatan saat jungkook meramas-ramas dada besarnya itu. Jungkook tersenyum sinis.

"You like it..huh.. you want me to give this service for you baby.." Ujar jungkook dengan nada yang setengah berbisik ditelinga gadis itu.

"Yeah.. i want you give that service.. please master hit me with your dick." Katanya sambil meramas milik kebanggaan jungkook. Namja dingin itu mendesah sambil memejamkan matanya.

"As your wish babygirl." Jungkook mengangkat tubuh gadis itu lalu menjatuhkan tubuhnya diatas sofa peribadi milik jungkook.














Jungkook sudah berada di dalam kereta. Masih terdiam didalam sana. Jungkook masih terfikir bagaimana cara dia ingin memujuk taehyung. Tapi yang dia tahu taehyung memang merajuk denganya.

Harini pun dia rasa macam tak ada mood je. Entah apa yang salah denganya sampaikan taehyung bersikap seperti itu.

Dia jadi teringat dengan kata kata namjoon tadi pagi. Saat itu dia perlukan seseorang untuk diluahkan.

Flashback..

"Hyung, aku patut buat apa?" Tanya jungkook dengan bingung. Dia tak tahu harus berbuat apa lagi. Hatinya lagi tadi rasa macam tak tenteram. Resah semacam je.

"Jungkook, i think you should mintak maaf dekat taehyung. Maybe dia masih marahkan kau."

"Yeah, now.. aku tak faham kenapa dia nak marah aku. Aku tak buat salah pun dengan dia."

"Jungkook maybe kau cakap yg kau tak buat salah dengan dia. But kau ada fikir ke cara dan perbuatan kau boleh membuatkan dia sakit hati. Orang kalau sakit hati dia tak pernah cakap cuma kau boleh perasaan jika dia berubah atau layanan dia pada kau tak macam dahulu. Mungkin juga dia tawar hati dengan kau."

"Belajarlah untuk turunkan ego kau. Hormatilah dia sebagai isteri."

"Jadi sekarang apa yang patut aku buat."

"Just mintak maaf atau beli something yang buatkan dia rasa lebih dihargai."

End Flashback.

Mungkin jungkook akan membelikan sesuatu yang buatkan taehyung suka. Iya pasti taehyung suka dengan bunga atau coklat. Kerana sebelum-sebelum ini bekas kekasihnya itu suka dengan bunga dan coklat pasti taehyung juga menyukainya.

Dengan perasaan yang lebih baik. Jungkook membelikan coklat dan bunga untuk taehyung lalu pulang ke rumah.












"Pasti taehyung suka punya." gumam jungkook pelan saat menatap coklat dan bunga yang ada disampingnya.







Tbc.

𝐓𝐮𝐧𝐝𝐮𝐤𝐤𝐚𝐧 𝐏𝐥𝐚𝐲𝐛𝐨𝐲 𝐢𝐭𝐮, 𝐌𝐫. 𝐉𝐞𝐨𝐧!Donde viven las historias. Descúbrelo ahora