CHAPTER 16

790 17 0
                                    

SEDANG Jururawat Rina menonton televisyen di bilik hotel itu, suara loceng berbunyi berulang kali, menyapa langsung pendengaran Rina. Lantas dia berfikir di situ, mematikan siaran televisyen.

" Puan ke? "

Kepala di geleng laju, Rina berjalan mendekat pintu. Langsung pintu itu dibuka Rina lalu terpamer dua wajah lelaki yang berpakaian lengkap seragam Housekeeping.

" Awak berdua nak apa? " Soal Rina, menjegulkan kepala ke daun pintu. Kunci rantai sedia dia pasangkan.

" Kami berdua Housekeeping, datang nak bersihkan bilik " Marina mengebilkan mata.

" Bukan saya dah pesan ke dengan Pengurus Hotel? Saya tak nak pekerja dibahagian pembersihan datang ke bilik saya bila saya ada? "

Ujar Rina, mula menduga. Hati dan fikirannya mengatakan hal yang sama. Lalu, sepantas kilat Rina menutup pintu kembali tetapi, sepantas kilat jua lelaki itu menarik kepala Marina.

" Kau jerit, kau mati! "

Kepala Marina dihantuk ke pintu berulang kali bersama sebilah pisau yang dilekapkan ke lehernya. Rina tidak punya pilihan lain, terpaksa dia membenarkan dua lelaki penyamar itu masuk ke dalam biliknya.

Langsung tubuh Marina dihempas ke atas tilam dengan kasar, Marina terjerit. Pantas lelaki itu menampar Marina dengan kuat.

" Siapa korang? Apa korang nak dari saya? "

Marina cuba bertanya, air mata sudah jatuh dipipi. Takut. Perasaan itulah yang menemani dia dikala itu.

" Mana Darwina? "

Lelaki itu kembali bersuara, bertanyakan tentang Darwina. Serta merta Marina berhenti dari menangis, rasa takut perlahan menghilang.

" Kenapa cari Puan? "

" Kau tak perlu tahu! Mana dia? Bagitau, atau kau mati! Pilih "

Marina diberi pilihan, sedang dia sendiri tidak tahu ke mana Darwina menghilang. Marina diam berfikir, tetapi kedua lelaki itu tidak sanggup menunggu lagi.

" Jawablah! Mana Darwina? " Tengking lelaki itu pada Marina.

" Saya tak tahu. Malam tadi dua orang lelaki muda datang ke sini cari Puan Darwina "

Jawab Marina, pantas. Kedua lelaki itu saling berpandangan, serasa tidak mempercayai kata-kata Marina. Tapi, mereka harus menghubungi Boss mereka.

" Hello Boss "

Bicara pekerja Arwin. Arwin ketika ini sedang berada di Tab Mandi bersama dua wanita cantik tanpa seurat benang di tubuh.

" Macammana? Mana Darwina? "

Langsung Arwin bertanya, menyedut rokok lalu dilepaskan asap berkepul-kepul ke wajah gadis-gadis itu. Satu dari dua gadis itu sedang meraba-raba tubuh Arwin. Dan seorang itu sedang asyik, menikmati 'Barang' Arwin.

" Jururawat ni kata, malam tadi ada dua orang lelaki yang datang cari Wina "

Arwin menggeram serta merta. Menarik kasar rambut gadis yang tengah menghisap 'Barang'nya. Langsung Arwin berdiri dalam keadaan, juga tanpa seurat benang.

" Tu tentu Pijoy dan budak tak guna tu! Aku tak kira, kau kena cari Darwina sampai jumpa! Baizura tak boleh tahu perkara sebenar dan Adam juga tak boleh tahu tentang Wawa! "

Ujar lebar Arwin, menegaskan pada orang-orangnya agar tetap mencari Darwina hingga dapat. Kembali Arwin duduk dan bersandar, memeluk kedua gadis itu dengan sebelah tangan.

" Jururawat ni macammana Boss? "

" Dia dah tak berguna. Bunuh dan buang mayat dia ke laut! " Perintah Arwin, memutuskan panggilan.

Suami Yang HilangWhere stories live. Discover now