Sarapan pagi

286 8 0
                                    

Bab 4

    Fatin(orang gaji)"cik wani kenapa pakai cermin mata dan pakaian corak pelik?"orang gaji terkejut,melihat dan bertanya hari ni bangun pagi cik wani pakai cermin mata dan pakaian corak pelik.

     Wani"sahaja saya pakai cermin mata dengan pakaian corak pelik tak boleh ke"wani jawap bertanya orang gaji takut orang tua wani berhenti kerja orang gaji ni.

    Fatin(orang gaji)"bukan saya lawan cakap cik wani,saya bertanya tak boleh pada cik wani,jangan cik wani berhenti kerja saya....saya minta maaf cik wani"orang gaji takut orang tua wani marah ada orang lawan cakap wani.

    Wani"saya tak marah mak cik...tak perlu minta maaf mak cik,saya boring muka cantik dan duit banyak...mak cik ada idea tak"wani tak sama sikap orang tua wani garang dan selfish.

   Fatin(orang gaji)"terima kasih cik wani,saya doakan cik wani sihat dan panjang umur,saya doakan jauhkan daripada orang dengki pada cik wani"orang gaji gembira cik wani tak marah orang gaji cakap tadi.

     Wani"aminnn...sila duduk mak cik makan bersama dengan saya,mak cik panggil pak cik makan sekali duduk makan bersama dengan saya"wani makan seorang,wani berasa boring dan tak ada teman bual-bual dengan wani.

    Fatin(orang gaji)"nanti saya panggil kiko,saya pergi cari kiko dulu,cik wani tunggu kejap di sini,kiko pergi mana pulak"orang gaji gembira ada orang  baik hati ajak makan bersama dengan orang kaya seperti cik wani.

      Wani"sedap mee goreng dan minum ni,yeah...mak cik,saya tak suka tunggu lama,mak cik pergi cari pak cik kiko cepatlah"wani beritahu orang gaji cari kiko,wani guna sudu makan mee goreng di ruang meja makan.

    Fatin(orang gaji)"terima kasih cik wani,awak pergi mana kiko,puas saya cari awak,cik wani ajak kita dua makan bersama dengan cik wani,cepatlah...kasihan cik wani dah lama tunggu kita dua ni"orang gaji baru jumpa kiko bersih kereta

   Kiko(pemandu)"sejak pagi tadi saya belum makan,yes...boleh juga,saya makan bersama dengan cik wani,cik wani angel"pemandu gembira cik wani ajak pemandu makan sekali dengan cik wani

    Orang gaji tak berkata apa-apa dan melihat sikap pemandu gembira pelik seperti orang gila.Orang gaji dan pemandu jalan pergi masuk rumah dan berjumpa cik wani senyap dan tak berkata apa-apa dah biasa tunggu lama berkini.

     Fatin(orang gaji)"sorry..cik wani dah lama tunggu kita dua ni"orang gaji risau mesti cik wani marah dan mungkar janjinya pada cik wani.

    Kiko(pemandu)saya juga minta maaf pada cik wani,cik wani jangan marah kita dua ni..."pemandu takut orang tua wani tahu anaknya nama cik wani marah,mesti orang tua wani berhenti kerja pada pemandu.

      Wani"tak apa,sila duduk mak cik dan pak cik,sila makan dan minum awak berdua sejak tadi awak berdua belum makan"wani beritahu dan senyum orang gaji dengan pemandu gembira ada orang baik hati dan tak marah seperti cik wani.

    Kiko"sedapnya fatin masak ni...saya lapar sangat,boleh tak saya ambil makan sikit bawa balik rumah saya,cik wani kasihan isteri saya dan anak saya tak ada makan"pemandu bertanya pada cik wani.
   
    Fatin"kiko cakap macam mana,kiko makan dulu,tak baik orang masa duduk makan,orang tak boleh cakap duduk makan"orang gaji nasihat dan marah pemandu cakap mulut makan penuh dan bertanya pada cik wani.

     Wani"boleh awak berdua ambil makan bawa balik rumah tetapi awak berdua jangan beritahu ibu dan ayah  tahu saya bagi awak berdua bawa balik makan ni balik rumah...faham awak berdua"wani beritahu orang gaji dan pemandu beraksiah pada orang tua wani,mesti orang tua wani marah dan curi makan di rumah ni dengan potong gaji dua berkerja orang gaji dan pemandu.

    Fatin dan kiko"kita berdua berjanji pada cik wani,jangan orang tua wani tahu pasal ni cik wani bagi makan pada kita dua ni,cik wani baik hati dan tak suka marah orang lain"orang gaji dan pemandu terpaksa beraksiah pada orang tua wani,duduk meja makan dengan takut pada orang tua wani kejam dan selfish.

    Hati wani gembira ada orang teman bual-bual dengan wani seperti orang gaji dan pemandu,tak ada orang lain tahu pasal ni orang gaji dan pemandu makan bersama dengan wani dan ceria di rumah ni.

🍴🍴🍴🍴

-----------------------------------------------------------

      

Lelaki Tak Suka Gadis Cermin MataWhere stories live. Discover now