Puji Pelik

32 4 0
                                    

Bab 29

     Cikgu kili"mana pulak ketua kelas hilang ni"cikgu kili panggil cari ketua kelas nama zahar,cikgu kili naik angin dengan zahar playboy.

     Zahar"jangan cikgu marah cepat tua dan hilang tampan cikgu,semua pelajar-pelajar bangun,selamat pagi cikgu"zahar puji cikgu kili dan cakap tegas sikap playboy.

   Cikgu kili"cikgu tak akan makan puji cakap zahar,kuat zahar puji cikgu,nak apa zahar cakaplah"cikgu kili tanya dan faham sikap zahar tak pernah puji.

    Zahar"saya berasa boring dalam kelas,tak ada cikgu perempuan sexy mengajar dalam kelas ni..."zahar beritahu cikgu kili naik angin juga zahar.

     Cikgu kili"zahar ni gatal nak kahwin,zahar tak kasihan orang tua zahar ke"cikgu kili marah zahar tak habis sikap playboy.

    Zahar"Yeah,cikgu janji dengan saya,kalau saya dapat keputusan cemerlang dalam peperiksaan akhir ni,cikgu cari wanita jodoh untuk saya,boleh tak"zahar beritahu dan zahar seorang pandai.

    Cikgu kili"yeahlah,kalau zahar dapat keputusan cemerlang semua mata belajaran lulus,mari kita mula belajar ni"cikgu kili tak yakin zahar dapat keputusan cemerlang  dan tulis papan hitam.

1)4×5=?
2)7÷7×3=?
3)5+9=?
4)8-5=?

    Cikgu kili"semua pelajar-pelajar keluar buku dan tulis dalam buku masing-masing ,semua pelajar-pelajar salin buku di papan hitam"cikgu kili beritahu kepada semua pelajar-pelajar dalam kelas ni.

     Zikri dan kawan zikri fokus tulis dalam buku ni,cikgu kili terkejut dan melihat zikri dan kawan zikri belajar bersungguh-sungguh dan jarang buat kerja sekolah.

Di kelas lilis

     Cikgu faris"mana ketua kelas ni"cikgu faris duduk meja cikgu dan berkali panggil ketua kelas.

     Husna"yeah,semua pelajar-pelajar bangun,selamat pagi cikgu"husna cakap tegas dan suruh semua pelajar kelas.Semua pelajar kelas lilis"selamat pagi cikgu..."sebelum duduk baca doa selepas itu,semua pelajar duduk.

     Lisa"aku tak tahu apa lilis dan kawan lilis raksiahkan,macam mana aku nak tahu amir dan kamal cakap kepada lilis dan kawan lilis"lisa cakap seorang diri di tempat meja lisa.

    Cikgu faris"hari ni kita belajar tajuk berapa jenis darah manusia"cikgu faris berdiri tulis di depan papan hitam selepas itu,cikgu  faris baru siap tulis papan hitam dan pandang lisa fikir benda lain.

     Lisa"cikgu ulang sekali lagi,aku tak faham cikgu cakap apa tadi"lisa fikir lain dan tiba-tiba tanya balik cikgu faris naik darah dengan lisa.

     Cikgu faris"lisa fikir apa,berapa jenis darah manusia.."cikgu faris marah lisa tak fokus cikgu faris cakap mengajar di depan.

     Semua pelajar kelas lilis dan lilis dengan kawan lilis"O,AB,A,B"semua fokus tulis kertas guna pen biru di dalam kelas lilis.

😣😣😣😣

-----------------------------------------------------------

      

Lelaki Tak Suka Gadis Cermin MataWhere stories live. Discover now