Rakam Di Sebar

65 4 0
                                    

Bab 26

Rakam(bella)

    Bella masuk senyap di bilik rakam tanpa minta izin cikgu,bella terpaksa buat ni,bella tak nak biarkan masa depan wani hancur.

"Aku benci lilis curi zikri tangan aku,sepatutnya zikri pilih aku bukan lilis,rupa aku cantik lagi,apa kurang rupa aku dengan lilis bukan cantik pun"

"Aku akan guna nama wani korban,lilis bergaduh wani,selepas itu,masa itu juga aku boleh ambil zikri tangan lilis,aku cuba pakat hati zikri milik aku seorang"

  Zahar"ni suara lisa siapa pulak rakam ni,terima kasih orang misteri bagi maklumat,aku akan cari kau dulu,kau bayar balik atas nama baik kawan aku nama zikri...."zahar tak sengaja lalu kelas lain dan semua pelajar lain melihat dan ketawa aku dengan zikri.

Di kelas zikri

      Zahar"ni surat kepada zikri,cepat buka surat ni..."zahar masa lalu ada pelajar lalu bagi surat nama zikri kepada zahar,zahar berlari pergi kelasnya dan panggil serah surat ni kepada zikri.

     Zikri"aku nak tanya zahar ni,siapa hantar surat ni kepada zahar..."zikri bertanya dan surat ni tak kenal tulis siapa ni.

   Zahar"aku tak tahu,masa aku masuk kelas,ada pelajar tutup muka dan bagi surat kepada aku..."zahar sendiri tak kenal pelajar misteri tiba-tiba datang bagi surat kepada zahar.

    Kamal dan amir"zikri buka surat itu,kami ingin tahu orang misteri tulis apa dalam surat ni"kamal dan amir tak sabar dan ingin tahu sebenarnya dalam surat ni.

    Zikri"aku buka surat ni,aku sendiri nak tahu juga apa isi dalam surat ni..."zikri sama sikap kawan zikri tak sabar ingin tahu sebenarnya dalam surat ni.

Pelajar misteri

     Aku katakan,zikri berhati-hati dengan lisa jahat hancur hubungan zikri dengan lilis,aku tahu zikri suka wani betul tak.

    Aku sebar rakam ni dan tak berniat rosak nama baik kau,lisa sangat jahat dan kejam,lisa tak berduli perasaan orang lain dan penting diri sendiri.

    Aku minta kau orang selamatkan wani dan lilis di tangan lisa,aku tak nak biarkan hancur masa depan wani dan lilis kerana ular hidup bebas di tempat belajar ni.

sekian terima kasih
(pelajar perempuan misteri)

     Kamal"oh begitu ceritanya,mari kita cari lisa sekarang dan selamatkan lilis dan wani tetap kawan kita betul tak"kamal beritahu kepada kawannya terkejut tiba-tiba kamal baik hati.

    Zahar"sejak bila kau ambil berat pasal orang lain,tiba-tiba kamal baik hati"zahar bertanya dan ketawa kecil kepada kamal.

    Amir"yeah ke,kamal kawan kita ni dan aku susah percaya kamal tiba-tiba berubah sikap,mesti ada kamal raksiah kita semua ke"amir gosok matanya dan tak percaya kamal tiba-tiba baik hati.

    Zikri"kau bertiga kamal,amir dan zahar berhenti gaduh,mari kita cari lisa daripada kita gaduh tak ada gunanya"zikri nasihat dan beritahu kawannya sejak tadi bergaduh.

    Kamal,amir dan zahar"Yeahlah zikri,kau seperti orang tua,sejak bila kau fikiran mantan ni siapa pulak nasihat kau"kamal,amir dan zahar terkejut zikri cakap tegas.

    Zikri tak berduli cakap kawan zikri nama kamal,amir dan zahar puji pelik dan ketawa kepada zikri,zikri berdoa wani dan lilis selamat di tangan lisa jahat.

😫😫😫😫

-----------------------------------------------------------

     

      

Lelaki Tak Suka Gadis Cermin MataWhere stories live. Discover now