Tamat Belajar (USTM)

43 4 0
                                    

Bab 31

     Akhirnya tiba-tiba masanya semua pelajar universiti keluar keputusan peperiksaan universiti lulus atau tak bergantung bersungguh-sungguh atau tak.

     Wani"tak mungkin orang tua wani datang hari ni saya ambil keputusan peperiksaan universiti(USTM)"wani dalam hati sedih dan tak berkata apa-apa.

(tiba-tiba orang tua wani bersama orang gaji dengan pemandu datang senyap dan kejut untuk wani)

    Wani"apa ni,ibu dan ayah balik tak beritahu kepada saya,orang gaji dan pemandu datang juga,gembira hati saya awak semua datang hari ni"wani menangis tanda gembira dan tak berkata apa.

     Lilis"aku nak cakap suatu kepada wani,apa kata kita dua ni bermadu setuju tak"lilis beritahu kepada wani terkejut.

     Ain(ibu wani)"aku tak faham,wani jelaskan apa semua ni,jangan wani buat masalah lagi"ibu wani tanya dan terkejut dengar cakap lilis.

     Zikri"aku katanya,aku melamar wani dan lilis jadi isteri,tak bergaduh lagi"zikri beritahu dan cakap mudah di depan orang tua wani.

     Kiko"kau boleh buat main pasal kahwin dan beristeri dua ni,kau zikri ingat cik wani anak patung tak ada perasaan,aku dah lama tumbuk orang lagi"pemandu geram dan dengar cakap zikri muka tak bersalah.

     Ali(ayah wani)"sabar kiko,jangan kiko ikut emosi....kau zikri kekasih anak aku"ayah wani halang pemandu dan tanya kepada zikri.

    Cikgu faris"mari sini sayang,sayang jangan malu dengan semua orang,ni isteri saya nama fatin"cikgu faris tarik tangan orang gaji dan beritahu.

    Semua pelajar universiti,orang tua wani dan pemandu tak percaya dan terkejut melihat cantiknya orang gaji isteri cikgu faris.

😨😨😨😨

     Kiko"saya nak tanya awak umur berapa sebenarnya dan kenapa fatin kerja berkini sebagai kerja orang gaji"pemandu berasa geram dengan orang gaji.

    Orang gaji ubah dan pakaian cantik dengan berjalan seperti model,orang gaji mengaku dan berkenalan dirinya sebenarnya.

     Fatin"saya nama fatin isteri cikgu faris,saya sahaja jadi kerja orang gaji di rumah orang tua wani,saya baru dapat jadi cikgu mengajar di sini tempat belajar ni"fatin beritahu dan cerita sebenarnya.

     Amir dan kamal"oh,kita dua ingin cikgu faris single rupanya cikgu faris dah kahwin fatin...tahniah"amir dan kamal beritahu.

    Ali(ayah wani)"fatin bawa suami dan anak siapa sebenarnya,fatin pandai berlakon dan tipu muslihat kita semua"ayah wani marah fatin raksiah antik diri fatin.

    Zahar"jangan semua orang gaduh lebih baik kita pergi makan puas hati sampai kenyang"zahar beritahu dan halang gaduh ni.

     Orang tua wani dan pemandu pergi makan hidang atas meja,fatin dan cikgu faris saup mulut makan dengan romantis zaman muda.

     Semua pelajar lain geram dan bulu mata tengok cikgu faris dan isterinya nama fatin,semua cikgu lain melihat dan tak berkata apa-apa.

(Cuba pakat balik hati telah hancur)

😭😭😭

-----------------------------------------------------------

           

Lelaki Tak Suka Gadis Cermin MataWhere stories live. Discover now