Akhirnya cerita

143 4 1
                                    

Bab 33(Lelaki tak suka gadis cermin mata)

    Kisah seorang gadis pakai cermin mata nama wani cantik dan kulit putih dengan pandai tetapi wani kurang kasih sayang kepada orang tua wani sibuk kerja dan tak ada masa luah bersama anaknya nama wani.

     Orang tua wani tak paksa tinggal wani sendiri bersama orang gaji dan pemandu jaga wani di rumah orang tua wani,kaya dan duit tak boleh beli kasih sayang.

    Orang gaji di tugas kemas bilik tuan dan puan dengan bilik wani,orang gaji masak &cuci pinggan dan gelas siang dan malam dengan basuh kain dan jemur kain.

     Wani terkejut dan dengar orang gaji suruh wani pergi kelas nanti lewat,wani turun banyak tangga di rumah orang tua wani.Wani puji makan masak orang gaji nama fatin ialah isteri cikgu faris raksiah kepada orang tua wani dan wani.

     Lilis setiap kipas rambut panjang masa lilis jalan gaya super model dan beg bernama mahal,semua pelajar lelaki muka mulut dan melihat cantik lilis.

    Lilis sikap baik hati dan sikit nakal,wani tak sengaja langgar lilis sampai terjatuh lantai semua pelajar lain ketawa dan melihat lilis jatuh lantai dengan begnya.

    Kawan lilis nama momo dan hana ikut arahan lilis boss,momo dan hana sikap baik hati dan sikit nakal suka buli wani dengan kawan wani nama julia dan bella.

    Seorang cikgu lelaki popular dan tampan nama cikgu faris,ramai pelajar perempuan pakat hati cikgu faris seorang lelaki cinta setia isteri nama fatin tukar imej jadi orang gaji,cikgu faris tetap sayang isteri nama fatin kalaupun belum tak ada anak,mungkin nanti isteri boleh hamil.

     Husna dan amir bergaduh kerana suka bella,bella sakit kepala dengan fokus peperiksaan,zahar halang dua husna dan amir tetapi zahar kena juga kamal"zahar koya nasihat orang lain,zahar suka julia ke"kamal geram dan zahar tak mengaku suka julia.

    Julia kawan baik dengan wani,sikap baik hati dan bertahankan wani dan bella,julia terkejut dan dengar kamal cakap tadi,Momo dan hana"julia cuba panah hati zahar supaya diam"momo dan hana gurau dengan julia muka merah dengan malu tak tahu cakap apa-apa.

     Julia geram dan tahu momo suka cikgu kili"kau momo suka kili ke"julia demdam terbalas dan balas terlepas kepada momo.

    Bella tahu hana tak suka kamal kali pertama pandang kamal"kau hana suka kamal ke,betul tak hana"bella puas hati dan geram lepas kepada hana di depan kamal dengar kawan zikri ketawa dan dengar bella cakap tadi di dewan peperiksaan.

    Akhirnya,orang tua masing-masing berjumpa anak-anak masing-masing dengan gambar kenangan bersama pelajar tamat belajar universiti dan keputusan peperiksaan universiti.

     Lilis tiba-tiba tampar muka lisa mudah menyerah kalah,lilis"lisa tetap kawan kita dua nama lilis dan wani tak simpan demdam kepada lisa balas peluk tanda kawan baik di depan semua orang tepuk tangan dan gembira.

    Semua cikgu lain bagi hadiah untuk pelajar universiti tamat belajar di tempat belajar universiti(USTM)untuk pelajar lelaki nama kamal,amir,zahar dan zikri,husna.

     Semua cikgu lain bagi hadiah kenangan untuk pelajar perempuan nama lisa,wani,momo,hana,julia,lilis dan bella.Orang tua masing-masing menangis tanda gembira bersyukur ada anak pandai dan hormat orang tua dan orang lain

     Orang tua masing-masing peluk anak masing-masing menangis dan tak tahu cakap apa-apa.Orang tua nak tengok anak berjaya dalam hidup dan dapat kerja tetap bukan kerana nak duit kita.

😉😉😉😉

-----------------------------------------------------------

     

     

Lelaki Tak Suka Gadis Cermin MataWhere stories live. Discover now