Hina(gadis kampung)

160 8 0
                                    

Bab 8

Lilis"kau gadis kampung pakai ubat guna pada cikgu faris sampai tak percaya kita bertiga,lebih baik kau mengaku pakai ubat guna pada bomba betul tak,jangan kau koya baik pada aku..."lilis cakap depan semua kelas wani tak berduli kata-katanya kata lain(lapar kasih sayang)percaya wani tak akan buat benda tak baik.

Julia"kau lilis percaya ubat guna-guna dan bomba zaman sekarang ni,lilis kuat tengok cerita hantu tu,mana ada orang pakai ubat guna-guna pada bomba...jangan kita percaya kata-kata lilis otaknya tak betul ni"julia kawan wani kelasnya di keluar kelas wani.

Momo"julia tak nampak kawan kau pakai ubat guna-guna pada cikgu faris...sebab tu cikgu faris tak marah pada wani"momo sama sikap lilis hati hitam dan fitnah wani.

Bella"momo dan lilis takut dosa dan fitnah pada wani,kau berdua ada bukti wani pakai ubat guna-guna ke"bella marah dan ada orang hina kawannya wani.

Hana"betul cakap lilis dan momo tak ada salah lilis dan momo cakap tadi,kau berterimalah kawan kau nama wani pakai ubat guna-guna pada cikgu faris"hana bertahankan kawannya nama lilis dan momo.

Bella tak tahan sabar hatinya dan geram sikap hana,bella gatal tanganya terus tampar muka hana sampai malunya hana di depan semua orang melihat hana berasa malu kerana bella tampar muka hana.

Hana"aduh sakit muka aku,kurang ajar kau,bella berani tampar muka aku,orang tua ku sendiri tak tampar muka aku"hana marah pada bella tampar muka begitu hebatnya pada hana.

Julia"sabar bella,jangan bella ikut emosi,saya tahu bella marah dan dengar cakap hana,bukan cara selesai berkini,kita berbincang secara hati dingin tak ikut emosi"julia nasihat bella.

Hana"penakut bella..."hana hina bella mulai geram tangan bella gatal tadi,bella berasa tampar muka hana kali-2.Bella"julia jangan halang aku,aku masuk cili mulut kau hana baru tahu"bella marah julia halang,bella berasa geram cekak leher hana.

Julia"jangan bella dengar cakap hana tu,hana tak habis bergaduh orang lain..."julia nasihat pada bella supaya diam dan tak bergaduh.

Wani"berhenti awak berdua bergaduh bella,hana,tak baik,awak berdua pergi bella dan hana minta maaf...."wani nasihat hana dan bella di luar kelas wani.

Lilis"jangan kau gadis kampung koya baik di sini,kau berani nasihat kawan aku,kau bukan hana bukan kawan kau..."lilis marah wani nasihat kawan lilis nama hana.

Momo"betul cakap lilis tu,wani mengakulah kau pakai ubat guna-guna betul tak..."momo sokong lilis dan hana.

Bella geram dan dengar cakap lilis dan momo tak habis hina wani,bella terlepas tampar muka lilis sampai malu muka lilis,momo berfikir rancang kalah wani tarik hana dan lilis masuk kelas lilis sebelah.

Hati julia gembira momo,hana dan lilis dah pergi kelas lilis.Julia dan bella
risau wani,julia dan bella(kita berdua berdoa wani selamat daripada orang dengki pada wani)julia dan hana(kita berdua berhati-hati rancang lilis dan
kawan lilis nama momo dan hana.

😣😣😣😣😣

-----------------------------------------------------------


Lelaki Tak Suka Gadis Cermin MataWhere stories live. Discover now