Beritahu dan susah percaya

40 4 0
                                    

Bab 27

      Cikgu faris"mana ketua kelas nama halim,halim,halim"cikgu faris panggil halim suruh rakan kelasnya bangun bersalam kepada cikgu faris

     Halim ketua kelas wani dengan kawan zikri,halim sikap playboy sama zikri.Wani jarang cakap dengan halim sebabnya halim kawan zikri.

     Halim"yeah cikgu faris,semua pelajar-pelajar bangun dan bersalam dengan berdoa"halim terkejut dan dengar cikgu faris panggil nama halim banyak kali.

    Semua pelajar kelas wani"selamat pagi cikgu"rakan kelas ni bangun dan angkat baca doa sebelum selepas itu,semua pelajar baca doa dan baru boleh duduk masing-masing kelasnya.
      
    Cikgu faris"hari ni kita belajar tajuk punca-punca bergaduh anak muda zaman sekarang,sekarang semua pelajar keluar buku masing-masing tulis ikut papan hitam di depan"cikgu faris tulis papan hitam dan beritahu kepada semua pelajar kelas ni.

     Zikri"berhenti kejap cikgu,saya nak beritahu ni..."zikri buka pintu kelas wani dan semua pelajar kelas terkejut dan melihat zikri tiba-tiba datang kelas ni.

     Julia"kenapa zikri cakap apa,zikri belum puas hati lagi sakit hati kawan saya nama wani"julia sangat marah dan benci tengok zikri.

     Zahar"awak jangan masuk campur boleh tak,zikri belum cakap lagi,awak naik angin kenapa"zahar marah julia naik angin tiba-tiba dan tak bertanya kepada zikri.

    Julia naik angin dah zahar marah julia tak tanya zikri tiba-tiba marah sebab apa,wani halang julia bergaduh zahar di depan semua pelajar kelas ni dan cikgu faris.

     Cikgu faris"awak semua sambung buat kerja sekolah di rumah,zikri ada apa tiba-tiba datang kelas ni"cikgu faris beritahu dan tanya kepada zikri.

     Zikri"wani berhati-hati dengan lisa kelas lilis,lisa jahat sangat bahaya,itu saya cakap,saya pergi keluar dulu dan dah lewat masuk kelas saya bye"zikri beritahu semua pelajar kelas wani dan wani terkejut dan dengar tiba-tiba zikri berubah sikapnya baik hati.

     Zikri fikir macam mana beritahu kelas wani dan kelas lilis hari sama dan berjalan baru ada idea,zikri bagi dua kumpulan A(Zikri,zahar) dan B(amir,kamal).

     Kumpulan A dah selesai beritahu kelas wani hanya tinggal kumpulan B belum selesai beritahu kelas lilis,zikri harap berjaya kumpulan B amir dan kamal.

😣😣😣😣

Di kelas lilis
(baru sahaja cikgu kili tamat masa belajaran sains)

   Amir"kau momo kawan lilis,mana nama lilis kekasih zikri"amir tak kenal mana kekasih baru zikri nama lilis dan bertanya momo.

    Momo"kau buat apa nak jumpa dan cakap apa lilis"momo tak akan jawap bertanya amir.

    Kamal"aku tak boleh cakap di sini ada musuh dalam kelas ni"kamal kenal lisa sangat bahaya dan ternampak lisa curi dengar amir cakap momo.

      Hana"ok,aku panggil lilis,nanti kejap..."hana susah percaya cakap orang lain seperti kawan zikri dan panggil lilis mungkin maklumat penting.

     Hana berjalan terus tarik tangan lilis terkejut masih rehat di tempat meja lilis,lilis bertanya kepada hana tak berjawap bertanya lilis.

    Lilis"amir buat apa di sini,hana sejak tadi saya tanya tak jawap tanya saya"lilis terkejut dan melihat amir datang kelas ni.

    Amir"awak nama lilis kekasih zikri ke"amir terkejut dan melihat tak percaya cantik juga lilis tetapi wani lagi cantik daripada lilis.

     Lilis"Yeah saya lilis kenapa,amir ada apa jumpa saya,cakaplah"lilis tanya kepada amir di dalam kelas lilis.

     Amir"aku beritahu lilis berhati-hati lisa jahat sangat bahaya seperti ular berbisa,aku terpaksa cakap lilis di sini jauh daripada pelajar-pelajar lain dan musuh ada dalam kelas ni"amir cerita satu bersatu kepada lilis dan kawan lilis.

     Kamal"aku harap kau tak salah faham kepada kita dua datang ni,ikut hati kau bertiga lilis dan kawan lilis percaya atau tak,kita dua cerita betul bukan reka cerita faham tak,kita dua pergi dulu dan dah lewat masuk kelas nanti cikgu marah kita dua ni"kamal sambung cerita amir kepada lilis dan kawan lilis.

     Amir dan kamal pergi keluar kelas lilis,semua pelajar kelas dan lisa  datang dekat dan tanya lilis dengan kawan lilis nama momo dan hana

     Kumpulan B amir dan kamal dah selesai berjaya akhirnya beritahu kelas lilis,lilis dan kawan lilis terpaksa tipu dan reka cerita di depan semua pelajar kelas ni dan lisa.

"Lilis,momo dan hana tadi amir dan kamal cakap tadi mari kelas ni"semua pelajar kelas sibuk pasal orang lain kata lain gossip pasal orang lain.

"amir cakap tentang kerja sekolah nak buat macam mana,itu amir cakap kepada saya"momo sakit kepala dan reka cerita.

"yeah ke,aku dengar amir cakap tadi sebut"mana lilis kekasih zikri..."lisa ingin tahu amir cakap apa kepada lilis,momo dan hana

"Yeahlah lisa,kita tak akan reka cerita,lisa tak ada kerja lain dan tanya tak penting kepada kita tiga ni"hana dan lilis.

     Semua pelajar kelas tahu dah lilis dan kawan lilis reka cerita,lisa geram sangat dan ingin tahu amir dan kamal cakap apa kepada lilis dan kawan lilis.

    Lilis,momo dan hana susah percaya amir dan kamal cerita ni kerana lisa baik hati tak mungkin lisa jahat dan dengki.Kawan zikri hati gembira dan tak perlu risau mesti berjaya rancang ni.

    Zikri risau lilis susah percaya amir dan kamal cerita ni,lilis,momo dan hana cuba percaya amir dan kamal cerita ni betul.

     Kalau betul lisa dengki zikri pilih lilis kekasih zikri,lilis,momo dan hana tak boleh dekat mana cakap dengan lisa seperti ular beracun kata lain dalam dua muka(cakap depan kata lain dan cakap di belakang kata lain).

😫😫😫😫

-----------------------------------------------------------

        

       

 
 

Lelaki Tak Suka Gadis Cermin MataWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu