Cintaku bukan dia

89 4 0
                                    

Bab 32

     Lisa jalan dekat zikri,zikri terkejut dan melihat tiba-tiba lisa pegang tangan zikri,semua pelajar universiti tamat belajar sibuk ambil gambar orang tua masing-masing dan kawan-kawan.

     Momo"tu lisa buat apa pegang tangan zikri,lilis tengok tu,lisa gatal rampas ambil kekasih orang lain"momo beritahu lilis tak berkata apa-apa.

     Lilis"tak apa,kalau betul zikri suka lisa,saya ikhlas zikri pergi bersama lisa"lilis dalam hatinya sakit hati dan hati lembut.Momo"aku tak tahu nak cakap apa dengan kau lilis...."momo putus asa dengar cakap lilis.

     Zikri"kau orang semua dengar,aku cakap ni,aku tak suka lisa,aku anggap lisa kawan biasa bukan kekasih:-

Zikri berkata

"aku melamar wani dan lilis tutup kes nama baik wani dan lilis,aku akan bertanggungjawap berlaku kepada lilis dan wani,aku berjanji"

     Semua pelajar lain dan semua guru lain dengan orang tua wani terkejut dan dengar zikri cakap tadi.

     Amir"kau tak habis sikap playboy dan gatal nak kahwin ni....kau ada tak duit melamar dua sekali jadi isteri kau"amir geram cakap zikri.

    Orang tua zikri"itu masalah kecil dan boleh di selesaikan,kami bayar semua kos makan dan lain-lain tetapi hanya wani dan lilis setuju tak jadi isteri zikri"orang tua zikri beritahu dan tanya kepada wani dan lilis.

    Orang tua lilis"oh,lilis setuju atau tak,ikut hati lilis,kami tak nak masuk campur masa depan lilis pilih pasang hidup lilis,lilis dah besar panjang dan boleh fikir berbezaan baik atau tak baik"orang tua lilis nasihat.

    Momo dan hana"jangan lilis malu dan jawaplah,semua orang tunggu jawap lilis tu..."momo dan hana suka campur pasal orang lain seperti lilis.

     Lilis malu tutup muka dan cakap setuju pun susah di depan semua orang ketawa dan melihat lilis seperti gadis melayu terakhir.

    Orang tua zikri"baguslah,sekarang wani setuju tak terima jadi isteri zikri,kami tak paksa kahwin wani jadi isteri zikri,kami tahu wani sakit hati dan anak saya nama zikri tolak cinta wani"orang tua zikri tunggu jawap dari wani jawap apa.

      Ali(ayah wani)"kami tak tahu wani ada kekasih,sekarang ni,kami tak nak campur masa depan wani pilih lelaki jadi pasang hidup wani"ayah wani dengan isterinya terkejut dan dengar orang tua zikri cakap.

    Ain(ibu wani)"ikut hati wani,wani dah besar panjang dan boleh fikir berbezaan baik atau tak baik"ibu wani nasihat kepada wani

    Bella dan julia"wani ni sama sikap lilis tutup muka dan cakap setuju pun susah"bella dan julia tak sabar jawap wani.

     Kamal dan amir"macam tak biasa kau berdua ni,kita dua tengok lilis dan wani senyum tanda setuju seperti gadis melayu terakhir"kamal dan amir beritahu dan geram juga dengar kawan lilis dan kawan wani banyak cakap.

    Orang tua zikri"oh,kamal dan amir tahu mana lilis dan wani cakap setuju
lilis dan wani tak cakap setuju"orang tua zikri tanya kamal dan amir.

     Zikri"yes,lisa pergi mana,sejak tadi saya tak nampak lisa,kau orang tahu mana lisa pergi mana"zikri tanya kepada semua orang di sini.

   Wani"tadi saya nampak lisa pergi arah di taman bunga,zikri biarlah lisa pergi di taman bunga,lisa tenang hati dan rehat minda duduk di taman bunga,jangan kau orang ganggu lisa duduk di taman bunga"wani beritahu dan nasihat kepada semua orang.

    Semua pelajar lain"yeahlah wani cantik,kita tak akan ganggu lisa di taman bunga"semua pelajar terpaksa dengar nasihat wani.

    Orang tua wani"betul tu cakap anak saya,kami rasa biarlah lisa tenang fikiran dan tenang hati,nanti lisa ok tu,mari kita makan dulu"orang tua wani sokong anaknya nama wani dan dalam hati risau lisa.

Lelaki Tak Suka Gadis Cermin MataWhere stories live. Discover now