Bilik Cikgu faris

161 9 0
                                    

Bab 7
 
      Lilis,kawan lilis nama momo dan hana sikap cakap sombong dan hina orang lain seperti wani tak cantik sebut"gadis miskin"tiga orang kaki buli nama lilis,momo dan hana semua pelajar perempuan di tempat belajar.

    Cikgu faris"awak berempat sila duduk kerusi,awak bertiga tak habis masalah di tempat belajar ni,wani cuba cerita pada saya"cikgu faris bertanya pada wani pakai cermin mata dan pakaian corak pelik duduk di kerusi roda di bilik cikgu faris.

     Wani"saya tak sengaja langgar lilis, sampai lilis jatuh lantai,masa tu saya jalan tak ada orang lalu,mana saya tahu lilis lalu jalan tu,saya minta maaf lilis,sorry"wani cerita pada cikgu faris dengar wani ceritakan.
      
      Lilis"aku tak nak maafkan kau tino kampung ni,kau ingat kasut tinggi murah ke,kasut tinggi kekasihku beli luar negara..."lilis beritahu dan marah wani.

      Momo dan hana"betul ketua lilis cakap,lilis marah lagi dan ajar gadis kampung"momo dan hana batu api pada lilis.

    Cikgu faris"awak berdua momo dan hana batu api puncanya lilis dan wani bergaduh,saya hukum awak bertiga lilis,momo dan hana...hukumnya ialah"cikgu faris marah sikap momo dan hana jadi batu api pada lilis dan wani.

    Lilis"cikgu faris....saya dan kawan saya tak salah,sepatutnya cikgu faris hukum gadis kampung bersalah"lilis bertahankan kawannya daripada wani korban bergaduh ni di bilik cikgu faris.

    Wani"awak lilis,momo dan hana jahat,lilis benci saya kenapa"wani marah dalam hati sedih,wani korban bergaduh ni

    Lilis"kau nak tahu kenapa?,aku benci kau sebabnya kau selalu bawa masalah tempat belajar di sini,tadi kau memang demdam dengan aku ke,aku koyak buku kau sebab tu kau balas demdam langgar aku sampai jatuh lantai"lilis marah dan malu semua pelajar universiti melihat lilis jatuh lantai.

    Cikgu faris"berhenti bergaduh ni,ok..kali ni,saya maafkan lilis,momo dan hana,saya dengar laporan pasal lilis,momo dan hana buli semua pelajar universiti termasuk wani,saya akan hukum awak bertiga lilis,momo dan hana,faham tak"cikgu faris nasihat dan beritahu pada lilis,momo dan hana di bilik cikgu faris.

     Lilis,momo dan hana"terima kasih cikgu faris,kami berjanji tak akan ulangi berbuat ni lagi pada cikgu faris"suara hati(siap kau wani,kali ni kau selamat,aku tak puas hati kau wani tak kena hukum pada cikgu faris tak adil dan hukum)hati bertiga geram pada wani.

   Wani"terima kasih cikgu faris,saya doakan cikgu faris selamat jauhkan daripada orang dengki dan sihat "wani berasa tenang hati dan tak kena hukum pada cikgu faris.

      Cikgu faris"Aminnnn...sama-sama wani,lilis,momo dan hana....awak berempat pergi masuk kelas sekarang ni"cikgu faris cakap tegas dan beritahu pada lilis,wani,momo dan hana.

    Empat orang bangun kerusi roda dan keluar kata lain(minta izin keluar).Lilis kawan lilis pandang tak puas hati cikgu faris tak kena hukum wani selamat di bilik cikgu faris.Lilis dan kawan lilis jalan keadaan marah dan geram pada wani keluar bilik cikgu faris,cikgu faris berasa tak sedap suara hati cikgu faris(saya harap tak ada apa-apa berlaku pada wani).

😫😫😫😫😫

-----------------------------------------------------------

     

      
       
     
     

Lelaki Tak Suka Gadis Cermin MataWhere stories live. Discover now