Love

84 2 0
                                    

Bab 20

     Hana"hye lilis kenapa ni dengan kau,aku panggil kau pun,kau tak dengar ni aku tadi cakap pasal kerja sekolah macam mana"hana cakap tadi dan melihat sikap pelik lilis tiba-tiba senyum sendiri seperti orang tak betul.

     Lilis"sorrylah,hana jangan marah aku,tadi hana cakap tadi?"lilis tak sedar kawan lilis nama hana cakap tadi pasal kerja sekolah,lilis bertanya balik kepada hana geram pada lilis.

    Momo"aku rasa lilis mabuk cinta kepada zikri tu,kau hana marah pun tak ada gunanya pada lilis,lilis suka kepada zikri betul tak,lebih baik kau mengaku sekarang"momo bertenang hati hana,momo faham sikap lilis tak pernah cinta kepada tak ada seorang lelaki dalam hati lilis.

    Lilis"aku tak suka zikri,kau berdua percaya ke...."lilis berjelas kawan lilis nama momo dan hana tak percaya dan melihat muka lilis tipu dalam hati lilis tak boleh tipu.

    Momo dan hana"kita dua tak percaya kau tak suka zikri"momo dan hana kenal sikap lilis tak pernah senyum,lilis senyum mesti ada benda raksiah kepada momo dan hana.

    Lilis"ni makan roti bakar dengan minuman air kopi panas,mari kita makan dah lewat,selepas ni,kita buat kerja sekolah,esok kita pergi kelas awal"lilis tukar cerita lain,lilis siap masak roti bakar dan air kopi panas untuk kawan lilis nama momo dan hana.

    Hana dan momo"ok lilis,sedapnya roti bakar dan air kopi panas"hana dan momo faham dah sikap lilis sahaja tukar cerita lain.

    Lilis dan kawan lilis duduk tiga orang dalam rumah sewa,momo dan hana terkejut dan melihat lilis tiba-tiba berubah sikap lilis pelik malam ni rajin masak dan buat air,betul orang kata mesti ada benda orang tu raksiah dan tiba-tiba baik pelik seperti lilis.

😑😑😑😑

-----------------------------------------------------------


    

        

     

Lelaki Tak Suka Gadis Cermin MataWhere stories live. Discover now