chapter 3~ the uninvited

773 132 25
                                    

LILY POV

Mitch keluar ke pejabat lepas makan sarapan dengan saya. Saya akui, selepas dia bawa saya keluar semalam baru saya rasa lega sikit. Mungkin saya hanya stresa ba. Tapi saya sendiri pun macam nda faham dengan mood swing saya sendiri. Sometimes saya rasa benci betul tingu muka si Mitch.. Kadang2 pandai rindu sampai stress sendirian.. Kadang2 saya rasa macam segala apa yang dia buat macam nda betul ja. I just can't control my emotions. Tapi selepas tingu si Mitch layan si El bagus malam tadi, saya dapat rasakan the soft side of deathgod semakin ketara.

Adakah dia pun kena pembawakan baby? Tersenyum sendirian saya. Who would've thought.. Deathgod ,the leader of a mafia clan is now going soft.. Saya harap la dia pandai kawal keadaan kalau nda mimang orang akan jadi kurang gerun pada dia nanti dan ini nda bagus untuk Hyginia. Saya nda menyokong keganasan tapi ini ialah siapa Mitch sebenarnya dan saya terima dia seadanya. Seperti dia terima saya juga.

T

ok tok tok...

Bunyi ketukan di pintu membuatkan saya sedikit terkejut. Saya nda rasa saya ada expecting anyone. Saya buka pintu sikit dan muka bodyguard yang jaga pintu sana yang muncul.

"Minta maaf Cik Lily.. Tapi Cik Solona Torone mau jumpa.. Dia menunggu di ruang tamu bawah.."Bodyguard tu bilang dengan perlahan.

Miss Torone??

Bukan tu bakal bini baru Tuan Besar kah?

Kenapa dia datang ke sini?

Dan kenapa dia mau jumpa sama saya?

Saya kasi kemas sikit rambut dan pakaian saya dan saya turun ke bawah. Dari tangga saya nampak dia membelakangi saya. Dress dia yang agak ketat dan sexy menampakkan susuk tubuh dia yang sexy. Rambut dia wavy seperti baru kena bikin di salloon.

"Err... Miss Torone.. U seek for me?"saya tanya sesopan mungkin. Dia pusing tingu saya dengan senyuman lebar.

"Lily!! Its nice to see u again.. How are u?"dia pigi peluk saya dan dia laga2 kan pipi dia ke pipi saya kiri dan kanan. Bau minyak wangi dia menusuk ke hidung membuatkan saya rasa mual.

"I'm fine.. Thank u for asking Miss Torone.."saya jawab dia.

"Hushh.. Don't call me Miss Torone.. Saya akan kawin sama Frank so kau bulih panggil saya mummy.."debilang dengan mesra membuatkan saya agak terkejut.

Mummy?

Nda rasa terlampau cepat kah? Tapi saya malas mau tanya lagi jadi saya angguk seja.

"Ohh Lily.. U are so beautiful.. So innocent.. Believe me.. We are going to be best friends..!!"dia peluk lagi saya. Saya nda juga peluk dia balik sebab saya macam geli ba tingu nenen dia macam mau terkeluar dari baju dia sana.

"Okaaaay.. Hehehhe.."tu ja saya mampu mau balas dia.

"Okay.. Why don't u and me.. Spend time together today? We could go shopping? Or we could go to a spa? What do u say?"dia tanya saya lagi. Muka dia macam mengharap betul mau suruh saya setuju. 

Perlahan saya angguk juga sebab nda sampai hati mau kecewakan dia yang beria2 mau bawa saya keluar.

"I go up and change for a while.."saya bilang dan dia angguk. Sampai di bilik saya terus ambil handphone dan call Mitch.

📞yes love?

📞Bae.. Saya kasitau kau tapi kau jangan marah arr..

📞What have u done again love?

FALLING TOO DEEP ( SPECIAL EDITION)Where stories live. Discover now