chapter 21~ fi-na-le

1.1K 161 61
                                    

Bergegar² suda badan saya sana

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Bergegar² suda badan saya sana. Saya nda tau kenapa saya pandai rasa nervous begini..

Adakah ini normal bagi pasangan yang mau berkahwin? Lana seems normal masa dia kawin aritu. Kenapa saya pandai nervous pula ni? Disebabkan terlampau nervous, saya teriak sana.

Pintu bilik dibuka dan Lana datang bersama El dan Meredith.

"Lily.. Look at me.. What happen?"Muka El nampak risau tingu saya. Saya pandang muka El. Tangan saya bergegar. Saya dapat rasa tulang di seluruh badan saya ikut bergegar hingga kaki saya rasa licak mau menampung berat badan saya. Saya rebah di lantai. Nafas saya rasa tersekat. Suara saya tersekat di kerongkong. Nda mampu saya mau keluar suara untuk bercakap sama El atau Meredith.

"Sweety pie.. Panggil Mr Collins now!!"saya dingar El teriak sana. Tangan dia masih gusuk² tapak tangan saya yang kesejukkan. Lana bergegas keluar pigi cari daddy saya.

Disebabkan nafas saya rasa tersekat² jadi terasa lama betul untuk daddy datang. I guess i just ruin my make up. I know i'm a mess!

Daddy dan mummy masuk meluru ke arah saya. Mummy tingu saya dan dia terus peluk saya.

"It's okay honey.. It's okay.. We're here.."mummy peluk saya dan gusuk² belakang saya.

Menangis² saya peluk mummy.

"Hey honey.. It's okay.. U know what.. This is exactly how your mum were when we were getting married.."daddy bilang perlahan sambil senyum.

"Yes.. Saya nervous betul sampai bergegar seluruh badan.. Daddy kau punya panik sebab takut inda jadi kawin.."mummy bilang lagi sambil ketawa. Mummy lap airmata di pipi saya dengan ibu jari dia.

"Lily!! Love.. Are u okay?!!"saya dingar suara Mitch di luar pintu.

"Let me in El or i swear i'll blow this church up!"punya la drama si Mitch ni sampai mau kasi letup ni gereja.

"Looks like our groom is losing his mind out there.. Should i comfort him?"daddy tanya saya. Saya angguk. Daddy kiss forehead saya dan dia bangun untuk keluar dari bilik tu. Tinggal mummy, Meredith, MUA dan El saja bersama saya sini.

"Let's get your make up back before Mitch blow this whole town out of his impatience.."mummy bilang dan peluk saya lagi. Baru la tenang saya bila mummy ada di sisi saya. I guess i really got it from mummy since she is the only one who can make me feel calm again.

Lepas habis make up balik dan bersiap, si El pigi inform yang saya suda ready. Daddy standby suda tunggu untuk temankan saya jalan ke arah Mitch. Lagu 'A thousand years' by Christina Perri mula berkumandang dan pintu gereja di buka. Saya nampak semua mata di dalam sana tertumpu pada saya dan daddy. Mula suda saya nervous balik tapi inda seteruk tadi. Lengan daddy tempat saya berpaut saya genggam erat. Saya telan airliur berkali² untuk menghilangkan rasa gugup. Macam mana kalau saya nda bulih sebut vows kami nanti? Macam mana kalau saya nda bulih jawab 'i do' di depan paderi nanti?

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Apr 13, 2022 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

FALLING TOO DEEP ( SPECIAL EDITION)Where stories live. Discover now