chapter 12~ Flakka

777 156 23
                                    

Saya buka mata perlahan dan nampak seperti seseorang baru keluar dari bilik ward saya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Saya buka mata perlahan dan nampak seperti seseorang baru keluar dari bilik ward saya. Saya nda sempat mau tingu muka dia sebab masa saya tersedar, saya cuma nampak belakang dia seja sedang keluar dari bilik saya. Saya sedapkan hati seja. Mungkin doktor atau nurse. Nda mungkin juga sembarangan orang dapat masuk sebab ada juga guards di luar. Saya tingu jam suda pukul 2 pagi. Dari petang kelmarin Mitch teda datang jumpa saya. Mungkin dia ada bikin kerja sikit. 

Saya turun dari katil sambil pigang tiang air drip saya. Hati saya terasa mau cari di mana baby saya. Dari mula saya sedar sampai sekarang belum lagi saya jumpa sama baby saya. Entah kenapa saya rasa macam ada sesuatu yang Mitch sorokkan dari saya. Saya jalan perlahan tapi kepala saya mulai rasa pening. Saya duduk balik ke katil. Berpinar2 saya rasa pandangan saya. Adakah ini normal sebab saya baru sedar dari koma? 

Tapi semalam saya rasa okay seja sampai saya bulih ke tandas sendirian. Kenapa pula masa ni mau pening2 pula?

Saya tenangkan diri sekejap then saya cuba lagi bangun. Kurang suda pening kepala saya jadi saya ambil keputusan untuk keluar dari bilik saya. Saya mau cari baby saya. Tentu guards luar sana tau di mana baby saya di simpan. Atau saya bulih tanya sama nurse yang bertugas. Nda patut diurang nda tau di mana anak si deathgod. Tersenyum sendirian saya bila ingat tu perkataan. Anak deathgod. Macam kedengaran lucu pula.

Saya buka pintu sambil tarik tiang drip saya perlahan. Masa saya buka ja pintu, saya rasa mau pingsan suda. Tell me my eyes is decieving me!! Apa benda besar yang sedang berdiri di depan pintu bilik saya? Besarnya seperti raksasa! Saya tutup balik pintu dengan harapan tu binatang nda perasan kehadiran saya. Saya silik lagi dari lubang pintu. Tu binatang besar masih di sana. Berdiri tegak di depan pintu bilik saya. 

Kenapa tu binatang ada di sana? Adakah ini yang orang selalu bilang? Hospital penuh dengan mahkluk halus? Tu binatang yang berdiri di depan pintu bilik saya sangat menyeramkan. Badan dia hitam dan tinggi. Mata dia hitam berkilat dan lidah dia terjelir keluar. Saya nda sanggup pun mau pandang. Saya tapuk belakang pintu. Kenapa begini? Kenapa benda halus begini menganggu saya? 

Pintu bilik ward saya dibuka dari luar.  Kali ni saya terkejut dan tingu sepa yang masuk. Seekor makhluk hodoh dengan mulut berlumuran darah masuk. Dia cuba mencapai badan saya tapi saya tepis. Bergegar suda badan saya. Please tell me this is all a nightmare! Saya teriak sekuat hati. Saya cabut tu jarum drip dari pergelangan tangan saya dan saya tulak mahkluk halus tadi dan saya berlari keluar dari sana. Perasaan takut menguasai diri saya. Nda pernah saya rasa begini takut. Masa saya keluar dari bilik saya, lebih banyak makhluk yang menakutkan di luar bilik saya. Semuanya sedang cuba mengejar saya dan cuba mau tangkap saya. Menangis suda saya lari. Saya lari dan terus lari ke bahagian tangga kecemasan. Saya tau teda guna mau tunggu lif masa2 begini. Saya cuba mau turun tapi ada lagi makhluk menakutkan di bahagian bawah. 
Saya lari naik atas. Saya takut! 

Mitch!! Where are u? 

Kenapa saya berada di sini? Kenapa dinding hospital ni makin lama makin buruk? Makin berlumut? Saya teruskan langkah kaki saya dengan laju naik ke atas. Saya bulih dingar suara2 makhluk tadi mengejar saya dari belakang. Saya nda tau kenapa mereka kejar saya tapi saya takut. Saya nda mau mati ditangan mereka. Saya toleh ke belakang sekilas. Semakin ramai mereka mengejar saya termasuk makhluk yang besar berdiri di pintu bilik ward saya tadi.

FALLING TOO DEEP ( SPECIAL EDITION)Where stories live. Discover now