chapter 14~melted

808 151 47
                                    

2 weeks later

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

2 weeks later...

"Love.. How do u change her diaper?"saya panggil Lily dari bilik si Kenadee. Bukan main saya suruh si Lily rehat tadi kunun sebab saya mau dia betul2 sembuh. Berlagak lagi saya sama maid bilang saya mau jaga sendiri si Kenadee. Last2, si Kenadee menangis bila dia terbuang air besar di dalam pampers. Saya tunggu beberapa minit tapi Lily teda juga datang. Saya gendong ja si Kenadee bawa masuk ke bilik saya walaupun berbau tai suda ne anak.

Saya nampak Lily sedang sedap tidur di atas katil. Nda sampai hati pula saya mau kasi bangun dia. Saya bawa lagi si Kenadee pigi bilik dia untuk tukar pampers. Perlahan saya buka pampers dia. Ada suda nampak tu coklat2 warna tai dia sana. Bau dia...astaga... Nasib ba anak saya.. Kalau nda mimang saya humban suda ke jamban. Sah2 saya mimang nda dapat selera mau makan ni hari. Macam melekat oh tu bau dia di dalam rongga hidung saya. Saya capai tisu basah dan cuba mau lap bahagian paha dan pantat dia yang ada tai. Saya ambil banyak2 sekali tu tisu basah. Sekali tu tai terkena sikit ke tangan saya bikin saya betul2 mau muntah suda. Ohhh... Dugaan betul ba ni! Sepanjang hidup saya , nda pernah saya rasa bikin kerja sesusah ni. Bau darah pun nda begini kalau saya pigi bunuh orang. Saya sambung balik lap bekas2 tai yang melekat sana. Tiba2 si Kenadee bulih2 pula dia pigi kencing di tangan saya  pula. Aduhaii anak.. Apa dosa daddymu ini ba? Kenapa ba ko pigi kencing di tangan daddy?

"Errr... Mitch.. Ko bikin apa tu?"si El punya suara menerjah gegendang telinga saya. Macam merdu ja bunyi suara dia seolah2 dia bakal penyelamat saya. Buduh punya gambaran ba!

"Hey.. El.. Masuk la.. U came just in time.. Come.."saya panggil dia bagus2. Muka El macam lain2 suda bila saya cakap bagus2 sama dia.

"errr... Sure.. What is it?"dia masuk dan muka dia terus berubah bila dia nampak apa yang sedang saya buat.

"Please clean her up will u..?"saya mau kasi tu tisu basah pada El. El elak pula. Dia ambil tong sampah kecil di tepi katil dan kasi surung pada saya. Saya buang tu tisu basah yang suda kotor dan lenjun dengan kencing Kenadee. Bikin takut ni anak. Pandai lagi dia pigi prank daddy dia sampai begini sekali.

"Seriously Mitch? Kau nda pandai tukar lampin budak?"El tanya saya sambil tangan dia ligat kasi lap tai Kenadee. Sekelip mata ja nampak bersih suda then dia bungkus2 tu pampers bersama tisu basah tadi dan dia gulung2 bikin macam bola dan dia buang. Dia minta pampers baru dan saya laju pigi ambil dan serah pada dia. Sekelip mata juga dia pigi pasang tu pampers dan butangkan bawah romper si Kenadee. Macam magic ba tangan si El tukar lampin budak.

"Saya masih nda percaya kau nda pandai tukar lampin budak.. Macam mana kau mau rapat sama Kenadee nanti.."El bilang lagi selepas siap bersihkan Kenadee.

"I was the only child El.. How could i know this things?"saya jawab sambil ambil Kenadee ke pangkuan saya.

"Well.. Saya pun bukan ada adik lagi tapi saya tau juga bikin benda ni semua.. Dulu si Max selalu suruh saya jaga anak dia.."El bilang perlahan.

FALLING TOO DEEP ( SPECIAL EDITION)Where stories live. Discover now