chapter 8~ for love

709 132 44
                                    

ELFONSUS POV

"Play that back!"saya bilang sama tu security. Dia mau juga ikut cakap saya. Mangkali sebab dia nampak tu pistol yang di pinggang saya. Semua terjadi terlampau pantas. Seorang perempuan berpakaian nurse hospital cucuk sesuatu di badan guard pertama dan tu guard tumbang serta merta. Bila dia hampir diserang oleh guard yang kedua dan ketiga, dia keluarkan jarum lagi tapi berjaya ditepis oleh mereka berdua. Mereka keluarkan pistol tapi tu perempuan tarik tu incubator dan jadikan tempat berlindung membuatkan mereka nda dapat mau timbak dia. Kalau mereka timbak, kemungkinan besar akan terkena tu baby.

Nurse bertepiaran lari menjerit dan panik melihat aksi mereka sana. Saturang pun nda berani pigi tarik tu incubator dari tu perempuan. Tu penculik tiba2 kasi keluar sesuatu dari beg dia dan dia baling kepada guard. Asap mulai keluar dan memenuhi tempat tu. Saya tingu cctv kedua dan ketiga dan keempat.

Dia melarikan diri dalam keadaan asap tebal dan keluar melalui pintu kecemasan bersama dengan tu baby. That's not Solona! Tapi muka dia seperti tu maid yang kami tangkap hari tu.

Cctv di pekarangan hospital menunjukkan dia baik sebuah kereta SUV hitam tanpa nombor plat. Who the hell is she? And why is she doing this?

Selepas dapat semua salinan footage cctv tadi saya terus pigi ke tempat Mitch duduk tadi. Saya nampak Mitch sedang genggam handphone dia dan tunduk. He looks like he is going down really bad this time. 

"Mitch, i've got all the footage.."Saya bilang tapi Mitch nda angkat muka dia langsung. Dia kasi tunjuk handphone dia pada saya. Saya ambil dan tingu di screen handphone dia. Gambar Daryl kena ikat terbalik dan yang kedua adalah gambar tu baby. Hati saya terasa retak tingu muka tu baby tidur nyenyak dibungkus dengan kain. She is so small but yet she's already involve in this matter.

"I saw the footage Mitch.. Its not Solona.."Saya bilang perlahan.

"I don't fucking care if its Solona or not!! I'll make sure the person who dare to touch my daughter will be living a painful hell!!"Mitch tiba2 bangun dan mengamuk.
.
.
.

.

.

.

.

.

.

.

.

Saya sampai di sebuah bridal yang agak besar. One of the places i never thought i would step in. Saya masuk ke dalam dan semua sumandak di dalam sana tersenyum tingu saya.

"Yes sir, mau pilih package perkahwinan kah?"salah seorang pekerja sana tegur saya. The seductive smile on her face shows that she expected no for an answer. 

"Urmmm.. There's a customer here name Lana Lanister.. Dia kasitau yang dia ada di sini.."Saya bilang dan muka tu perempuan terus berubah jadi asam.

"Upstair.."Debilang pendek then dia terus balik lagi ke kaunter. Wahh... Begini kah layanan diurang terhadap orang? Kalau saya kawin pun saya nda mau oh ambil package disini. They were so rude!

Saya abaikan ja diurang dan saya naik ke atas. Saya pun nda tau kenapa Mitch suruh saya yang deliver berita ni kepada Lana. Me out of anyone else. Dia sendiri suda bilang supaya saya menjauhi Lana. Tapi dia sendiri yang hantar saya ke sini sekarang. Saya jalan perlahan mencari kelibat lana tapi teda.

FALLING TOO DEEP ( SPECIAL EDITION)Where stories live. Discover now