chapter 19~the bachelor party

757 143 31
                                    

ELFONSUS POV

"U know i never do anything for free right?"Zac bilang tersenyum dan dia duduk di sofa sambil kaki dia melunjur di atas meja.

"How much?"saya tanya dia lagi.

"Meredith, your bag is in that room.. And i suggest u take her away from here.. Or hide her well.. Pam told me to hide her in New york but my plate is full.."Zac seolah cuba berdalih bila saya tanya tentang bayaran pertolongan dia pada Meredith.

"I'm asking how much do u want Santos?"saya tanya lagi. Kalau saya nda cukup duit untuk bayar Zac, maybe saya kena pinjam duit sama Mitch. Or worse, mungkin saya kena ambil side job yang mampu bayar saya dengan harga yang tinggi. The thing i do for love!

"I'm don't need money Elfonsus.. When i need your help on something, that would be the payment for my good deeds..  So now go before i change my mind.."Zac bilang pada saya dan Meredith.

"Thank u Zac.."Meredith bilang pada Zac.

"Don't thank me Meredith.. Its not free.. Your boyfriend probably will be paying with his life.."Zac bilang dan dia naik ke tingkat atas meninggalkan saya dan Meredith di ruang tamu sana.

Saya bawa Meredith keluar dan masuk ke dalam kereta. Saya kenal betul Zac Santos. Dia berkawan baik sama Leonardo Perez sejak kecil seperti Mitch dan Lex. Mitch yang dulu sama seperti Leonardo. Kejam dan nda berhati perut. Cuma Mitch sekarang ada slow sikit sejak ada Lily. Si Zac ni pula mimang kejam kalau bekerja. Dia sangat suka gunakan tools untuk buat kerja. Potong memotong badan mimang kerja dia. Kadang² dia macam kena rasuk hantu kalau dapat potong² mangsa dia. Sejenis obsesi yang saya nda dapat mau faham.

Saya kenal Zac dan Leo pun sebab Max pernah cuba berurusan sama diurang dulu tapi Leo nda mau masuk campur bila Max ajak dia hancurkan Mitch. Jenis Leo, dia nda suka buat kerja due to personal matters. Everything is business to him.

Saya bawa Meredith ke rumah lama Tuan Lucker. Sejak Tuan Lucker meninggal, rumah ini ditinggal kosong. Saya rasa sini la paling selamat saya mau tapuk Meredith dari Pamela.

 Saya rasa sini la paling selamat saya mau tapuk Meredith dari Pamela

Йой! Нажаль, це зображення не відповідає нашим правилам. Щоб продовжити публікацію, будь ласка, видаліть його або завантажте інше.

Saya turun ke bawah pagi tu tingu El teda di sana macam biasa. Selalunya riuh suda dapur sana sebab dia suka betul pigi kacau tu maid sama tukang masak. Tapi ne hari senyap seja.

"Good morning boss.."mereka semua greet saya semasa saya sampai dapur.

"Emm.. Where's El?"saya tanya sama diurang. Diurang semua saling berpandangan.

"He's not home since last night boss.."tu maid bilang sama saya membuatkan saya rasa hairan. Saya pandang mereka seorang demi seorang.

FALLING TOO DEEP ( SPECIAL EDITION)Where stories live. Discover now