chapter 18~run

683 137 23
                                    

ELFONSUS POV

I should've known better than to put high hopes in Meredith. She deserve someone way better than me. Saya cuma seorang orang kanan kepada mafia besar. Bukan sesiapa pun. Saya terduduk di katil sana sambil tunduk kepala saya. Saya ramas rambut saya berulang kali.

Saya tersenyum sendiri.

Bodoh betul ko El.. Teda penyakit ko mo juga cari penyakit! Saya ketawa kecil meskipun hati saya rasa seolah² kena siat². Meredith baru jumpa sama kakak dia, jadi sudah tentu dia akan pilih kakak dia berbanding saya.

I'm such a fool!!

Saya baring di atas katil sana termenung tingu siling. Akhirnya saya terlelap dengan perasaan kecewa. I bet Lana is having the time of her life right now in Daryl's arms.

Saya rasa ada tangan peluk badan saya perlahan. Saya cuba buka mata tapi terasa berat betul mata saya bila hidu bau perfume floral menusuk hidung saya.

Saya rasa tangan tadi perlahan buka butang baju kemeja saya. Saya buka terus mata saya dan tingu sepa yang sedang baring di sebelah saya.

Meredith!!

Dia tingu saya sambil tersenyum. Mata dia merah seolah dia baru seja menangis. Tangan dia belai muka saya perlahan.

"May.. U came?"saya bilang bila saya tingu muka dia. Tangan saya belum melepaskan tangan dia yang saya pigang tadi.

"Of course silly.. I wouldn't miss it for the world.."debilang perlahan. Suara dia agak serak menambahkan bukti yang dia suda menangis tadi. Air mata dia menitis lagi walaupun bibir dia tersenyum.

"Why are u crying? What's wrong?"saya tanya sambil saya lap air mata yang mengalir di pipi dia. Dia geleng sambil senyum.

"El.. Can u do me a favour?"dia tanya saya balik. Saya pandang ja dia menunggu apa pertolongan yang dia perlukan.

"Can u.. Show me.. How u make love to me? Tonight?"dia tanya perlahan. Saya tergaman. Well.. Thats actually my plan. Tapi bila dia yang minta, saya mula rasa curious. Ada apa² kah yang terjadi yang saya nda tau?

"Why are u late May?"saya tanya dia perlahan. Ibu jari saya masih di pipi dia mengesat air mata dia yang mengalir tanpa henti.

"It doesn't matter.. What matter is.. I' m here now.."debilang seolah cuba untuk nda menjawab soalan saya.

"Did anyone tried to hurt u by chances? U better tell me May.. Or i swear to the devil i'll be killing someone after this.."Saya mula suda mau naik darah bila dia balik² mengelak menjawab soalan saya. Meredith diam tapi dia masih menangis. Tangan dia belai muka saya dan akhirnya dia kiss pipi saya.

"Pam found out about us.. She.. She's not happy with it.. Thats all.."Meredith bilang tapi entah kenapa saya rasa macam masih ada lagi yang dia tapuk dari saya. Saya dapat detect dari nada suara dia. There's more of it that she's not telling me.

"And??"saya tanya dia balik.

"Thats all.. What matters is i'm here.."dia cuba berdalih lagi. Saya terus duduk dan tarik tangan dia kuat. Saya tekan suis lampu utama di sebelah katil. Terang benderang terus tu bilik. Tadi malap ja. Nampak terus jelas muka Meredith. Kulit dia yang putih melepak tercemar dengan kesan merah di pipi dia.

"Did Pam hit u?"saya tanya bila saya nampak kesan merah di pipi dia.

"Dia nda sengaja tu El.. Dia cuma terlampau terkejut.. Dia cuma perlu masa untuk terima semua ini.. Jangan ba ko salah faham.."Meredith tarik tangan saya dab sedaya upaya peluk saya. Saya tulak perlahan tangan dia. She's lying!!

"May.. Kau kena terus terang sama saya.. What the hell happen? Or do u perfer i ask Pam myself?"saya suda agak geram dengan sikap Meredith yang balik² berdalih. Meredith tunduk dan mula menangis.

FALLING TOO DEEP ( SPECIAL EDITION)Where stories live. Discover now