BAB24🍄

52.1K 2.4K 522
                                    

"Zara! Kau buat apa dekat sini? Siapa izinkan kau masuk bilik ni?!" kuat suara Fahim Wajdi menengking namun Zara Medina kelu. Pandangan matanya seolah olah kosong. Tengkingan Fahim Wajdi sudah tidak membuatkan dia takut atau gerun, malah tengkingan itu ibarat masuk ke telinga kanan, keluar telinga kiri.

Langsung tiada bekas di hati Zara Medina. Hatinya sudah cukup sakit selama ni.

"Zara! Aku tanya kau ni kau pekak ke? Siapa yang izinkan kau masuk bilik ni? Aku dah larang kau kan? Yang kau degil sangat ni kenapa?!"

lengan Zara Medina cuba  dicengkam untuk berdiri namun wanita itu selamba menepis tangannya.

"Fahim, saya nak tanya awak sekali lagi. Awak ikhlas ke kahwin dengan saya selama ni?" dengan suara sengau dan air mata yang masih mengalir, Zara Medina menyoal.

Fahim Wajdi kelu. Dia tidak mampu berkata apa apa. Muka Zara Medina yang sudah lencun dengan air mata dipandang lama. Timbul perasaan kasihan dalam dirinya namun apabila melihat buku dairi nya yang sudah terbuka, kemarahannya kembAli membuak buak.

" Zara, kau baca diari aku kan? Aku paling pantang kalau orang kacau privasi aku. Kenapa kau masuk bilik ni? Kenapa kau baca diari aku?!" kasar Fahim Wajdi bertanya namun Zara Medina sudah nampak tenang. Matanya menikam anak mata suaminya.

"Saya tak akan jawab soalan awak kalau awak tak jawab soalan saya. Awak tak ikhlas selama ni dengan saya kan? Jawab Fahim Wajdi!"

"Yes. Memang selama ni aku tak ikhlas dengan kau. Sekarang, aku dah jawab. Puas hati kau?! Kenapa kau baca diari aku?!" jawab Fahim Wajdi lancang. Otaknya sudah tidak boleh berfikir secara normal. Dia benci diprovok sebegitu.

Zara Medina memandang wajah Fahim Wajdi lama. Dia tidak terkejut. Dia sudah agak jawapan yang akan keluar dari mulut seorang insan yang bergelar suami itu.

"Kalau saya tak masuk bilik ni, tak baca diari awak tu, sampai bila bila saya kena tipu. Sampai bila bila pun awak perbodohkan saya. Kenapa awak buat saya macam ni? Apa salah saya dekat awak ? Apa salah anak saya dalam ni dekat awak?"

Fahim Wajdi diam. Pertama kali dia nampak Zara Medina semarah ini. Selama ini, wanita itu sangat sabar, lemah lembut dan penuh dengan sifat keibuan namun sekarang, Zara Medina sudah berubah.

"Awak langsung tak de perasaan Fahim. Awak langsung tak fikir perasaan saya. Saya ni siapa dekat mata awak? Bibik awak? Pengasuh anak anak awak? atau  teman nafsu awak untuk gantikan Adra yang dah mati tu?!" kuat suara Zara Medina namun terdiam dengan tiba tiba apabila pipi kanannya menerima tamparan dari Fahim Wajdi.

Turun naik nafas Fahim Wajdi. Zara Medina yang sudah jatuh terduduk di atas lantai dipandang. Wajah berkerut wanita itu dicampur dengan cairan darah yang mengalir di mulut wanita itu membuatkan dia rasa bersalah namun, mengingatkan Adra, perasaan bersalah itu terus hilang.

Zara Medina bangun dengan berhati hati. Punggungnya terasa sedikit sakit namun dia yakin, kandungannya tidak apa apa. Dia yakin,  anaknya itu kuat untuk dia.

"Saya minta maaf. Saya tahu, saya tak patut cakap macam tu. Tapi, saya dah penat dengan semua ni. Sampai bila saya nak jadi isteri simpanan awak? Saya dah cuba macam macam untuk awak. Saya dah sabar lama dengan awak. Tapi awak? Awak langsung tak pernah nampak semua pengorbanan saya dekat awak selama ni. Kalau awak dah tak suka saya, bagitahu saya. Kalau saya tak sempurna, bagitahu saya. Tak payah nak bandingkan saya dengan Kak Adra sebab saya rasa saya ni teruk sangat"

Zara mengesat air mata yang mengalir laju.

"Awak jangan bimbang, kalau ditakdirkan saya mati malam ni, saya dah maafkan semua salah dan silap awak dekat saya. Saya harap awak pun maafkan semua salah silap saya tapi satu je yang saya minta dengan awak. Kalau saya meninggal dulu sebelum awak, tolong hantar baby ni dekat rumah anak yatim. Saya tak nak dia terima nasib sama macam saya. Saya tak nak dia tinggal dengan orang yang tak sayangkan dia"

Zara Medina [COMPLETE]✔Where stories live. Discover now