Special Part Raya❤ (1)

38.8K 1.6K 58
                                    

Zara Medina membuka mata perlahan lahan. Jeritan alarm daripada telefon bimbitnya mengejutkan dia daripada lena yang indah.

Matanya melilau mencari kedudukan telefonnya.  pelukan di pinggangnya menyukarkan lagi pergerakan untuk menjejaki keberadaan telefon bimbitnya.

Senyuman mula terhias di bibirnya apabila kelibat telefonnya berada di atas meja lampu disebeleh Fahim Wajdi.

Tangan dipanjangkan dan badannya naik sedikit di atas badan lelaki itu namun seperti biasa, Fahim Wajdi ni boleh dikategeorikan sebagai tidur mampus atau bahasa sopannya tidur mati.

Alarm yang sedari tadi berbunyi nyaring mula diam apabila ditekan off. Serabut betul.

Hari ini, 1Ramadhan. Puasa pertamanya dengan cahaya mata ketiga. Fayyad Wajdi. Anaknya dalam katil baby itu dipandang. Mujur tak meragam semalam kalau tak, jenuh juga nak bangun banyak kali.

"Abang, bangun. Sahur " jarinya mengusap lembut pipi Fahim Wajdi. Tak boleh kasar kasar, laki dia handsome kot.

"Ermmm" hanya itu yang keluar dari mulut lelaki itu dan tubuhnya mula ditarik masuk kembali ke dalam pelukan suaminya yang tidak berbaju itu.

"Ishh, abang! Apa ni ? Bangun laa, sahuuuuuuur" meleret leret suaranya kejutkan Fahim Wajdi.

Bapak Giant ni memang susah nak bangun pagi dan siapa yang kejutkan dia memang memerlukan kesabaran yang tinggi.

Apabila tiada balasan daripada lelaki itu, Zara Medina bertindak dengan menarik comforter yang elok membalut tubuh Fahim Wajdi.

Dia tersenyum senget. Padan muka.

"Yangg, apa ni ? Sejuk la" tangannya mula tercari cari comforter itu dengan mata yang masih tertutup namun Zara Medina lebih pantas. Comfoter bewarna merah itu dibaling di atas lantai.

Rambut yang serabai di sanggul tinggi. Sempat dia menjengah ke katil baby untuk melihat keadaan Fayyad dan apabila dia sudah memastikan baby itu masih nyenyak, dia melangkah keluar untuk ke dapur.

Jam dipandang. 4:15 pagi. Biarlah Farish dan Fathia tidur dulu. 15 minit juga dia bertarung untuk mengejutkan Fahim Wajdi namun gagal. Buat sakit hati je.

Ayam kentucky yang dibeli dari Tesco mula digoreng di dalam kuali. Sambal udang juga turut dipanaskan. Sengaja dia memasak lebih semalam untuk dijadikan lauk untuk bersahur.

Dia bukannya malas nak masak tapi dia takut ta sempat. Fayyad yang menyusu dada membuatkan dia cepat penat sekarang. Bimbang juga dia tak terjaga untuk sahur. Jadi, untuk langkah keselamatan, dia masukkan lauk dalam fridge dan panaskan je bila nak makan.

Setelah siap semuanya, dia berkira kira untuk naik semula ke atas mengejutkan Fahim,Farish dan Fathia namun tidak jadi apabila kelibat tiga orang itu mula turun dari tangga.

Zara tersenyum kecil.

"Farish dengan Thia dah basuh muka dengan gosok gigi ?"

Melihat anggukan dari dua orang anak kecil itu, dia berpaling pula memandang suaminya.

"Abang dah basuh muka dengan gosok gigi ?" Soalnya. Rambut serabai Fahim Wajdi dikemaskan.

Bapak lagi serabai dari anak!

Fahim mengangguk lemah. Mengantuk!

"Jangan la tak semangat macam ni. Hari pertama puasa kena la semangat. Kita tengah berjuang ni. Takkan la baru nak mula perang dah lembek kot ?" Anaknya yang mula makan itu dipandang sayang.

Mengantuk pun makan berselera !

"Abang, makan! Tu la, saya dah cakap kan tidur  awal semalam. Sibuk sangat tengok bola. Kan dah mengantuk "

Zara Medina [COMPLETE]✔Where stories live. Discover now