PART 27

15.8K 713 8
                                    

Setelah hampir dirumah, Rafael Marcus terus melangkah ke arah biliknya. Tombol pintu dibuka kasar. Dilihatnya tubuh kecil isterinya menahan kesejukan. Suhu penghawa dingin diturunkan.

Dia merapari tubuh genit isterinya. Sebelah telapak tangannya diletakkan di dahi sang isteri. Nasib kurang sudah suhu badan isterinya. Tubuh kecil itu dikejut sedikit.

"Sayang...bangun dulu, mandi,"

Bisikan kecil itu sungguh halus. Terus sahaja Ariya Marshanda membuka mata perlahan. Kepala di tahan sedikit. Sisa baki pening masih lagi belum hilang sepenuhnya.

"Okey tak?," Tanya nya dengan perihatin

"Pening sikit je,"

Lantas Ariya Marshanda bangun dari ketilnya dengan pertolongan suaminya. Rafael Marcus memepah isterinya sehingga ke dalam tandas.

"Nak aku tolong tak nie?,"

Tanya nya apabila melihat keadaan Ariya Marshanda pening. Lantas Ariya Marshanda mengelengkan kepalanya dan senyum kecil.

Selama 25 minit Ariya Marshanda di dalam tandas, dia keluar dengan hanya tuala dililit diatas dada sehingga atas lutut.

Rafael Marcus yang hanya bersinglet hitam itu, hanya memerhati isterinya yang hanya memakai tuala itu sahaja. Tubuh badan isterinya itu sungguh manarik perhatian nya.

Dia mengorak langkah menghampiri isterinya. Terus cuak muka milik Ariya Marshanda.

"Ab--abang nak apa,"

Rafael Marcus hanya menayangkan muka selamba sahaja. Ariya Marshanda semakin lama semakin membelakang. Ariya Marshanda terus memejamkan matanya apabila dia merasakan tubuh badannya sudah melekat di dinding bilik.

Senyuman Rafael Marcus semakin menyeram. Di perhatinya lama muka kemerahan milik Ariya Marsahnda.

Ariya Marshanda hanya menundukan kepalanya. Terus sahaja kepalanya diangkat perlahan oleh sang suami. Dia mengangkat muka tapi matanya langsung tidak menatap wajah suaminya.

Malu sungguh dirasa nya. Sudahlah dia hanya dililit oleh kain tuala sahaja. Lepastu kena halang, terperangkap kat dinding pulak tu.

"Tengok mata aku,"

Terus mata bulat hitam milik Ariya Marshanda memerhati mata coklat muda milik suaminya. Mereka memerhati sesama diri.

"Cantik jugak kau eh,"

"Ma--mana ada," Kata nya dengan tergagap-gagap sahaja. Terus sahaja bibir mungil isterinya disambar oleh bibir nya. Ciuman mereka berpaut hanya beberapa saat.

Naik malu muka si gadis kecil itu. Terus sahaja Rafael Marcus berlalu dan pergi ke dalam bilik mandi untuk membersihkan dirinya buat kali kedua. Lepas puas bunuh orang kan.

"Dia buat aku sakit jantung je,"

Ujar nya didalam hati. Dia terus ke clothset dan mencapai baju lengan pendek dan seluar separas betis. Lagipun hanya dia dan Rafael Marcus sahaja di dalam rumah. Mak Senah hanya bekerja pada hari biasa sahaja. Dia akan bercuti apabila hujung minggu.

"Sayang! Ariya oo Ariya. Kau kat mana?,"

Rafael Marcus mencari isterinya sebaik sahaja dia mengorak langkah ke tingkat bawah. Dicari nya isterinya di ruang tamu. Tiada. Di dapur pun tiada. Matanya tertumpu luas di pintu utama rumah mereka.

"Kau buat apa kat sini. Buat aku risau je cari kau,"

Dilihatnya isterinya sedang melihat dan memegang daun-daun di luar rumah itu. Lagipun anak buah nya tiadak menjaga dalam rumah. Mereka akan menjaga di setiap sisi atau sudut rumah banglo mereka.

Rafael Marcus  Where stories live. Discover now