BAB 15

46.9K 2.5K 502
                                    

Stay safe everyone ❤

~not-edited~

BAB 15

"You son of a bitch!" Laungan kuat Dheo itu buatkan aku tersedar ke alam nyata. Datang dari bilik terakhir.

Aku melihat pintu dah terkuak. Buatkan aku teringat kembali tujuan asalku ke sini. Sharifah! Aku berada di sini untuk selamatkan Sharifah. Aku terus istighfar sebelum berlari ke arah bilik itu. Terus aku tepis segala yang aku baru lihat tadi. Sharifah lebih penting!

Lega bila akhirnya jumpa apa yang kami cari. Tapi, bila melihat kondisi Sharifah itu, rasa lahar gunung berapi kembali meletus. Sharifah kini sedang dipegang oleh Henry dan seorang lagi lelaki di atas katil. Pakaian Sharifah koyak-rabak.

"Let her go!" jeritku pula.

Tanpa berfikir panjang, aku meluru ke arah mereka. Cuba menolak Henry dengan tenaga wanitaku tapi tak berhasil. Malah, apa yang jadi sebaliknya! Wajah Henry jelas-jelas bengang. Sebelum ditolaknya aku kuat sampai terjatuh. Siku dan lutut bergesel dengan lantai. Aku mengaduh kesakitan.

"How dare you touch her!" Suara Dheo memetir tiba-tiba. Wajahnya garang usah dicakap.

Bersama itu, sebelah tangan beruratnya mencengkam leher baju Henry lalu dilemparkannya ke dinding. Macam baling kertas gayanya. Berdentum bunyinya sebelum aku melihat Henry melorot jatuh. Wajahnya berkerut menahan sakit.

Padan muka! Kalau patah-riuk lagi bagus.

Aku pula melawan rasa sakitku untuk berdiri. Aku hampiri Sharifah yang terlentang itu. Wajahnya antara sedar tak sedar dan ada bau masam melekat. Arak! Mereka cuba mabukkan Sharifah. Tubuhnya yang terdedah itu aku balut dengan selimut yang berada di situ sebelum aku peluk erat-erat.

Lelaki bersama Henry yang turut menjadi saksi tindakan Dheo itu jelas ketakutan wajahnya. Tubuh menggigil sambil anak matanya bergetar ketika memandang Dheo. Dan bila wajah garang Dheo memandangnya, dia tak tunggu banyak masa. Terus saja bangun dan berdesup keluar dari bilik itu sebelum dia menerima nasib yang sama seperti Henry.

Dan bila lelaki itu pergi, perhatian Dheo kini fokus kepada Henry. Dheo hanya berdiri di depannya, tapi muka Henry macam nak terkucil. Jelas ketakutan. Dan Dheo pula macam kucing yang sedang gula-gulakan tikus. Kalau bukan sebab situasi ni serius, pasti aku ketawakannya. Balasan sebab dah buat Sharifah macam tu.

"Signor!" Lucca muncul tiba-tiba. Entah macam mana, aku pun tak tahu.

Dheo hanya memberi isyarat mata, tapi Lucca terus angguk faham. Dia berjalan ke arah Henry, lalu dipegangnya Henry agar tak terlepas. Untuk apa, aku pun tak tahu.

Dheo pula terus berpusing ke arah kami. Dia berjalan ke arah kami. Tubuhnya dah tak tegang. Wajahnya juga dah bertukar lembut.

"Awak okey?" soal Dheo. Ditiliknya aku dari atas sampai bawah.

Aku hanya angguk. Kemudian pandang Sharifah.

"Tapi dia.."

"She's intoxicated." Dheo sudahkan sendiri ayatku itu. Wajahnya sekali lagi bertukar ketat.

Sekelip mata, dia berpusing ke arah Henry dan Lucca itu.

"Never force yourself on women, you piece of shit!" Lalu dihadiahkan sebiji penumbuk ke muka tak berapa kacak Henry itu. Kuat tak kuat, sampai Lucca yang memegangnya pun boleh terundur selangkah. Dan aku tengok Henry terkulai layu. Pengsan. Kelihatan ada darah keluar dari lubang hidungnya. Aku tak dapat bayangkan kesakitannya itu.

Dheo kesat darah di tangannya macam tiada apa-apa yang berlaku sebelum kembali berpusing ke arah kami. Ditanggalkan jaket kulit yang dipakainya lalu diserahkan kepadaku sebelum dia dan Lucca membelakangi kami. Aku faham maksudnya. Jaket itu harus digunakan untuk menutup tubuh Sharifah yang dibalut oleh selimut tebal tadi. Cepat-cepat aku menyarungkannya pada Sharifah sebelum aku memberi isyarat sudah kepada mereka.

ROSE'S [PREKUEL DHEO'S]Where stories live. Discover now