TEASER 1

67.1K 2.4K 432
                                    

~not-edited~

AKA 

BAB 21

Perlahan-lahan aku paksa kelopak mata untuk dibuka. Cahaya yang agak terang buatkan kawasan di antara keningku berdenyut sakit. Silau. Namun hanya seketika sebelum mataku mula menyesuai dengan cahaya sekeliling.

Warna krim! Dinding dan siling semua berwarna krim keemasan. Sangat asing. Dan aku kini sedang terbaring di tengah-tengah sebuah katil bersaiz King. Ada duvet lembut lagi tebal sedang menutup tubuhku hingga ke paras dada.

Aku kat mana ni? Macam mana aku boleh ada kat sini?

Agak terpinga-pinga. Dan bagaikan wayang, otakku mula mengingat kembali apa yang dah jadi.

Dheo. Lucca. Kena kejar. Culik.

Terus aku duduk sembilan puluh darjah. Gara-gara mengubah posisi secara mengejut, kepalaku mula pening. Aku pejam mata. Tunggu beberapa saat sebelum postural hypotension aku hilang. Dan bila rasa kembali normal, aku kembali buka mata.

Duvet tebal itu aku tolak dari tubuhku. Turun katil. Lega bila melihat pakaian masih lengkap di tubuhku. Walaupun aku tak tahu ke mana perginya baju sejuk tebalku tadi. Agaknya ditanggalkan ketika aku tidur. Tudung juga masih tersarung walaupun aku tak tahu macam mana rupanya sekarang ini.

Aku sarung kasutku yang berada di sebelah katil itu. Sekeliling kawasan itu aku pandang. Bilik ini tak besar. Tapi susun aturnya mewah. Buatkan aku yakin lagi pasti tempat ini adalah milik Dheo. Mengingatkan sebaris nama itu, aku ketap rahang. Geram yang amat! Tak payah tanya angkara siapa aku boleh ada kat sini.

Mata mencari apa-apa alat untuk dijadikan senjata. Tiada apa-apa melainkan sebuah majalah dalam bahasa Itali yang terletak elok di atas sebuah meja kecil. Menguatkan lagi fakta yang tempat ini memang milik seketul Dheo Han. Mungkin juga pemilik nama itu berada tak jauh dariku.

Majalah pun majalahlah! Tanpa membuang masa, aku capai majalah itu. Nasib baik tak tebal sangat. Aku gulung-gulung menjadi bentuk silinder. Buat ketuk kepala orang boleh kut!

Tiba-tiba telinga cekap menangkap satu bunyi. Aku menoleh ke arah pintu luncur yang menjadi pemisah itu. Ada orang sedang menghampiri! Lantas aku berdiri di sebalik pintu dengan bersenjatakan majalah itu.

Menunggu!

Perlahan-lahan aku nampak pintu itu ditolak. Aku angkat tanganku tinggi-tinggi. Kemudian muncul satu susuk dari luar. Melihat pakaian dan gaya rambutnya, aku tahu memang Dheo. Haa.. lagi bagus! Memang sasaranku! Terus aku ayunkan tangan laju-laju. Beberapa inci lagi dari terkenanya, majalah itu ditangkap dengan sebelah tangannya.

Terus pegun aku. Dalam hati kagum juga dengan ketangkasannya. Ayunanku itu ditangkap tanpa dia memandang ke arahku. Nampak tak betapa lajunya pergerakannya dan betapa hebat derianya? Pakai sensor ke apa? Dan bila majalah itu ditangkapnya, barulah dia berpusing ke arahku.

Matanya mencerun tajam ke arahku. Telan liur juga aku melihatnya. Mungkin tak puas hati aku hampir benjolkan kepala mahalnya itu.

Tapi.. ada aku kesah? Bila tak dapat pukul pakai majalah, aku tak mengalah. Terus menyerangnya dengan tangan pula. Dan sekali lagi, dia dengan tangkas menangkap tangan kecilku itu. Dipusingkan tubuhku supaya belakangku berlaga dengan dadanya.

"Lepaslah!" marahku. Aku meronta-ronta. Agak tak selesa dengan keadaan sebegitu. Sebab dia sangat rapat dan kedua-dua tanganku pula dimatikan pergerakannya.

"Tst.. tst.. tst.. tesoro. If I were you, I won't do that!" Kedengaran suara garaunya. Berdendang amaran. Betul-betul sebelah telinga kananku. Terasa deruan nafas hangatnya pada pipiku. Maksudnya, kedudukan kami sangat dekat. Aku tak sanggup bayangkan apa akan jadi kalau aku pusingkan kepala ke arahnya.

ROSE'S [PREKUEL DHEO'S]Where stories live. Discover now