C17 : NOT THE ONE

182 24 0
                                    


Orang lain tak kenal kita macam mana keluarga atau sahabat baik kenal kita. Sebab itu kadang bila kita buat baik dekat orang, tak semua akan ingat kebaikan itu. Bila mereka nampak kekurangan kita, mereka akan mula menjauh. Lalu kita jadi tertanya sendiri, " Aku tak cukup baik ke? Kenapa orang tak boleh terima kekurangan aku?"

Awak, pernah tak dengar orang kata; hanya mata yang betul akan nampak siapa kita. Sahabat yang masih setia di sisi walaupun kita banyak kekurangan sebab mereka adalah insan terpilih yang 'nampak' siapa kita. Bukan dengan sepasang mata tapi mata hati. Jadi jangan risau kalau orang tak nampak apa yang ada pada kita. Because she/he is not the one.

Sama juga soal jodoh, jangan risau orang lain ada pakwe/makwe kita takde, jangan risau orang yang kita suka tak suka kita balik, jangan risau kebaikan yang kita buat orang tak balas. Jangan risau, okey? Kerana pada akhirnya nanti orang yang 'nampak' siapa kita akan datang dengan sendiri. Tak perlu sibuk mencari mereka yang boleh menerima, sebaiknya sibuk menjadi orang yang baik agar yang baik-baik juga akan datang. 

"When you stop worrying about who likes you and who doesn't, that's the start of something good. You want to be respected for who you are. Don't worry about what others think. Don't worry about impressing people. Live to please the Almighty. Your reward is with Him!" -Mufti Ismail Menk

-HA

Pesanan Dari Si GadisWhere stories live. Discover now