24 : 𝔹𝕖𝕝𝕚𝕖𝕧𝕖

63 7 6
                                    

..

╔════ ≪ ❈ ≫ ════╗
Voodoo ℒℴνℯ
╚════ ≪ ❈ ≫ ════╝

..
_

__________________________________________
Before;

"Aku mahu melindungi apa milikku dan tidak mahu kehilangan dirinya untuk kedua kalinya. Percayalah ini melibatkan nyawa aku dan juga Kai sekarang Kim JunMyeon!! You choose. Kau nak aku dan Kai mati atau terus hidup?"
.
"Hyeong... Apa takdir Kai sekarang adalah kesalahan? Apa benar cinta itu kesalahan? Apa... Kai adalah beban untuk Chanyeol hyeong?"
.
"Kita terperangkap dalam permainan licik syaitan itu. Dia mahukan milikku. Dia mahukan hak aku, menjadikan semuanya mikiknya. Bodoh!"
.
"Jalankan tugasmu sekarang my Queen. Bantu king untuk taklukkan Damballa bawah kuasaan kalian. Buat Syaitan itu tunduk di hadapan kau dan Chanyeol"

"Bagaimana caranya... Jelaskan pada aku, Wu YIfan"
___________________________________________

.

.

Note : Jalan cerita murni dari imaginasi pelangi Nz yang Nz cuba untuk kaitkan dengan peristiwa sebenar. And abaikan segala typo. Hahahahaha
.

.

2230 pm
Seoul International Catholic Church
Hannam-dong, Yongsan-gu, Seoul.

Mereka memerhatikan bangunan usang di hadapan mereka. Masih lagi berada di dalam kereta BMW i8 hitam milik Chanyeol.

Sesekali matanya melirik ke arah komputer riba di pangkuan Henry. Pelbagai kod, huruf serta nombor terpampang di skrin.

"Lama lagi ke?" Soal Chanyeol dingin. Matanya kembali melihat ke hadapan, matanya sudah mengunci tiga mangsa yang akan di kelar lehernya untuk si tamak Damballa itu.

"Sikit lagi... 5 minutes" balas Henry. Tangan Chanyeol terulur ke belakang, mengambil topinya dan juga mask putih dan terus dipakai olehnya. Sarung tangan hitamnya turut di ambil. Hoodienya ditarik menutup kepalanya. Dia melihat lagi ke arah Henry.

"Ok all set. We got only 30 minutes"

"It's more than enough." Dia memberi peralatannya kepada Henry.

Dia melihat ke arah kamera CCTV yang dimatikan oleh Henry tadi, memastikan semuanya sudah sedia, mereka melangkah keluar dari kereta bersama kerambit di tangan kanannya, di sembunyikan di belakang bajunya. Dengan langkah yang pantas mereka berlari masuk ke dalam bangunan putih tua itu dan dengan pantas pintu di kunci. Menghasilkan jeritan kuat dari para paderi dan juga biarawati di dalam sana yang sedang melakukan perbincangan. Sangatlah masa yang tepat.

"Diam atau mati!" Jerit Henry dan mengacukan pistol kepada mereka yang serentak di turuti oleh para paderi dan biarawati.

"Felfordítva" ujar Chanyeol perlahan dan serentak ke semua tanda salib di dalam itu terbalik. Lampu satu persatu mulai tertutup, meninggalkan lampu di pentas sahaja. Kakinya melangkah laju hingga berdiri di hadapan mereka. Dia menunduk hormat.

𝑽𝒐𝒐𝒅𝒐𝒐 ℒℴνℯ [COMPLETE] Where stories live. Discover now