Part 4

40.1K 1.2K 127
                                    

Adam menghulurkan makanan kepada Najwa yang masih diam di sebelahnya. Terus dia letakkan saja makanan itu di atas ribanya.

"Makan." Arahnya sambil mengerling Najwa yang masih menunduk. Air mata yang gugur itu direnung lama. Dia merasa bersalah, namun tidak terasa ingin meminta maaf.

Ego.

Adam mengesot rapat untuk mencapai tali pinggang. Najwa mengangkat wajahnya dengan penuh rasa takut.

"Aku nak pakaikan kau seatbelt." Katanya. Kereta mula dipandu laju pulang ke rumahnya semula.

Setelah tiba di rumah, Adam mengerling pula ke arah Najwa yang sudah nyenyak tidur sambil memegang makanan yang dibelinya tadi. Tidak terusik langsung makanan itu.

Adam membuka pintu kereta lalu mengalihkan makanan itu di seat sebelah. Tubuh Najwa dicempung naik ke bilik lalu gadis itu diletakkan perlahan di atas katil.

Jaket yang menutupi badan gadis itu diambil lalu diletakkan di atas kerusi. Adam duduk sambil memandang baju Najwa yang sudah koyak kerana perbuatannya sendiri.

Perlahan-lahan baju itu ditanggalkan dengan tiada rasa segan dan serba salah. Sudah berkali-kali dia melihat tubuh gadis itu, perkara itu langsung tidak janggal atau memalukan padanya.




*****




Adam membangunkan Najwa yang masih tidur itu. Dia ingin membawa gadis itu ke syarikatnya. Najwa menggeliat sedikit tanpa menyedari bahawa Adam ada di hadapannya.

"Huh? Awak, saya—" Najwa segera bangun kerana mengingatkan peristiwa semalam. Selimutnya ditarik menutupi paras dadanya lalu Adam dipandang lama.

"Rileks, aku tak buat apa-apa. Kau pergi bersiap, aku nak bawa kau ke syarikat aku."

Najwa mengangguk. Selimut yang menutupi tubuhnya itu diturunkan. Baju yang dipakai sekarang ini ditenung pelik. Lagi pelik, dia tidak ingat apa yang jadi semalam. Masih samar-samar.

"Cepat, Najwa." Kata Adam tegas. Boleh pula gadis itu mengelamun seorang diri.


PARA pekerjanya mula menyapa Adam apabila dia masuk ke dalam pejabatnya. Najwa hanya menunduk kerana segan melihat begitu ramai orang yang menghormati Adam.

Punat lif ditekan. Adam terus menolak belakang badan Najwa supaya dia masuk ke dalam. Sempat dia berbalas pandangan dengan Najwa.

"Kau kenapa?" Soalnya.

"Takde apa-apa." Jawabnya perlahan sambil bermain dengan jari jemarinya. Adam mula mendekatinya lalu mengunci pergerakannya.

"Ke- kenapa?" Tanya Najwa gagap. Adam mengangkat dagunya sambil merenung anak matanya lama.

"I forgot the morning kiss. Why don't you tell me?" Adam mengusap bibir itu sebelum dia membenamkan bibirnya. Dalam tak sedar, Najwa turut membalasnya.

"You're a good kisser. How about one more time? More longer, more deeper." Adam smirk. Sekali lagi bibir mereka bertaut lama. Ciuman biasa itu bertukar menjadi french kiss. Adam mula hanyut di dalam dunianya.

"Uhmm.. mmhh.." Najwa menolak bahu Adam tanda menyuruhnya untuk berhenti kerana lif akan terbuka sebentar lagi. Adam merengus geram kerana kerjanya itu terganggu.


SKIP



Fail projeknya itu ditutup. Nak taknak, memang dia harus bekerjasama dengan Tasya. Tetapi dia ingin membawa Najwa sekali supaya gadis itu sentiasa bersamanya. Selain untuk mengelakkan gadis itu lari, Najwa juga boleh menghalau Tasya daripada mendekatinya.

Mafia in LoveWhere stories live. Discover now