Part 28

25.8K 978 157
                                    

"Sayang, pucatnya muka. Jom pergi hospital." wajah Najwa diusap. Risau pula dia lihat Najwa yang asyik muntah dari tadi. Sudah jelas wajah keletihan gadis itu.

"Taknak.." wajahnya disembunyikan di dalam pelukan Adam. Dia sukakan bau lelaki itu. Ia bukanlah bau busuk, tetapi bau yang membuatkan dia lebih tertarik pada lelaki itu.

"Geli lah, apa ni sondol-sondol." tegur Adam sambil melihat Najwa yang sibuk mencium bajunya tidurnya. Nanti kalau marah, lain pula jadinya.

"Kenapa awak pakai baju? Hari lain tak pakai pun." butang baju berwarna putih milik Adam itu dipulas-pulas dengan jari telunjuknya. Adam menahan tawa melihatnya.

Comel.

"Sejuk. Bila nak tidur ni sayang?" soalnya. Pinggang Najwa ditarik rapat ke arah tubuhnya. Najwa mula menyelesakan dirinya di dalam pelukan hangat itu.

"Tak mengantuk."

"Tapi aku dah mengantuk la. Goodnight." Adam menarik selimut menutupi tubuhnya. Mata dipejam rapat.

"Adam!" dada lelaki itu dipukul.











*****








Najwa mengelap mulutnya. Malam ini saja sudah dua kali dia memuntahkan segala isi perutnya. Ingin berjalan pun dia rasa sudah tidak larat.

Pintu bilik air ditutup. Tubuh Adam yang sedang terbaring nyenyak itu dilihat dari jauh. Dia turun ke bawah pula untuk membasahkan tengkaknya.

"Najwa? Buat apa tu?" tegur Afiq yang muncul dari pintu dapur. Bajunya yang dipenuhi dengan kotoran itu dilihat.

"Afiq, tinggal sini ke? Baju tu kenapa?" soalnya. Kerusi ditarik untuk dia meminum air.

"Sehari je. Afiq berlatih tadi. Adam dah tidur ke?" Afiq mula duduk di hadapan Najwa. Peluh pada wajahnya dilap dengan lengan baju hoodie nya.

"Dah." jawabnya ringkas. Najwa perhati saja Afiq yang sedang memegang kepalanya sambil mengerutkan wajah. Najwa diam, tidak terasa dia patut berkata-kata sekarang.

"Najwa.. jaga Adam tau."

"Hah? Kita sama-sama lah jaga dia jugak." dia mula pelik dengan perangainya. Afiq belum pernah bersikap begini.

Satu tembakan dilepaskan. Adam meletakkan pistolnya di atas kabinet dapur lalu mula menapak laju ke arah Afiq. Kolar baju adiknya itu ditarik lalu badan Afiq dipusingkan. Pisau yang terpacak pada belakang badannya itu ditarik kasar oleh Adam.

"Bodoh! Kenapa kau tak buang?" pisau itu dicampak ke lantai. Afiq tersenyum melihat abangnya yang kelihatan seperti risaukannya. Masa dia kecil Adam tidaklah bersikap begini.

"Pengawal! Call doktor Amri sekarang." jeritnya. Adam membantu Afiq masuk ke dalam bilik berdekatan dengan dapur. Tubuh adiknya itu diletakkan perlahan di atas katil.

"Ambilkan air dengan tuala kecik." arahnya pada Najwa. Gadis itu terus bertindak secepat mungkin memandangkan wajah Adam sudah mulai kemerahan.

"Fiq.. kau buat apa ni?" Adam melutut ke bawah. Dia seperti dapat merasakan apa yang adik dia ini lakukan.

"Tadi kan, aku datang la sini kejap nak singgah. Nampak la dua orang laki nak masuk sini." ceritanya seperti langsung tidak merisaukan luka pada belakangnya.

"Kenapa tak panggil aku?"

"Kau dah tidur la, aku taknak ganggu. Satu lawan dua Dam, aku tak sehebat kau." Afiq senyum hambar. Kesakitan pada belakangnya mulai dirasai. Wajahnya berkerut menahan sakit.

"Belakang aku sakit do. Tolong la tiupkan." guraunya apabila melihat wajah Adam yang begitu serius.

"Gila! Kau tahan la kejap, nanti Amri datang. Aku perlukan kau." Adam mengenggam tangan adiknya. Walaupun mereka sering bergaduh, tetapi mereka tetap adik beradik.

"Lama la, aku dah tak tahan." nafasnya terasa berat. Namun dia masih ingin mengukir senyum buat abangnya.

"Tahan la bodoh! Aku taknak hilang kau gila!"

Najwa mulai masuk dengan sebesen air. Adam terus mengelap luka adiknya itu. Darah yang tidak henti mengalir itu tidak sanggup dipandang. Dia sakit.

"Tuan, doktor Amri sampai." kata pengawal itu di muka pintu. Amri terus masuk untuk memeriksa keadaan sahabatnya. Luka yang agak dalam itu diperhati lama.

"Biar aku rawat dia dulu, kau pergilah tunggu luar." Amri mula menyiapkan alatannya. Adam masih membekukan dirinya. Amri yang faham itu teruskan saja dengan rawatannya.

Lantak la. Adam kan keras kepala.

"Awak, saya tunggu luar tau." pinta Najwa perlahan. Tangan Adam digenggam seolah-olah ingin mengalirkan kekuatan pada lelaki itu.

"Kau pergi tidur, dah lewat ni." dahi isterinya dicium sekilas. Najwa mengangguk dan mula beredar.












SKIP








"Aduh! Sakit lah!" Afiq menggosok kepalanya apabila ditunjal oleh Adam. Wajah dingin abangnya itu dikerling.

"Bodoh! Kau buat aku risau!" tengkingnya. Afiq sudah bantai ketawa melihat reaksi Adam. Lukanya tidak lah terlalu dalam sehingga mengenai tulang belakangnya. Dia akan sembuh dalam beberapa minggu.

"Rilek la, aku tahu kau sayang aku." perlinya. Afiq memerhati perbuatan Adam yang sedang mengambil kusyen. Dia sudah bersedia ingin mengelak daripada tindakan abangnya.

"Awak.." Najwa yang baru masuk itu terus mengambil kusyen itu di tangan Adam lalu diletakkan semula di atas sofa. Tangan Adam digenggam lembut.

"Dia buat la!" adunya seperti kanak-kanak sambil menggoyangkan tangan Najwa. Dia sudah menggeleng kepala melihat perangai Adam yang belum pernah dilihatnya.

"Saya nak tanya awak. Siapa yang awak tembak semalam?" Najwa mula duduk di sofa diikuti dengan Adam di sebelahnya.

"Aku rasa tu anak buah Tasya." celah Afiq sambil memasukkan potongan buah epal di dalam mulutnya.

"Mungkin. Dia hampir nak tikam kau jugak malam tadi sebab tu aku tembak."

"Macam mana awak boleh ada dekat situ?" soalnya lagi. Pelik juga tiba-tiba Adam muncul.

"Kau takde kat sebelah semalam, aku risau. Lain kali bagitahu la kalau nak keluar bilik."

"Awak lena sangat semalam."

"Okay so sekarang ni korang nak sweet kat sini ke nak tanya pasal aku? Nak merajuk jugak la." Afiq berpaling ke arah lain. Adam bangun sambil mendekati adiknya. Bahu Afiq ditepuk kasar.

"Najwa, pujuk lahh cepat. Afiq tengah merajuk ni kan." bisiknya perlahan namun masih boleh didengari oleh Adam. Adiknya itu dijeling tajam.

"Kau jangan nak mengada lah." mereka mula berlawan mulut. Najwa yang tadinya tersenyum kini beriak biasa. Tengkaknya mula terasa loya namun ditahan.

"Awak— saya.." Najwa terus meluru keluar bilik lalu ke tandas dapur. Afiq yang melihatnya sudah menggaru kepala.

"Kenapa tuh?" soalnya pelik sambil mendongak memandang Adam.

"Adam dan Najwa junior kot Fiq." Adam mengenyitkan kedua belah matanya pada Afiq kemudian mula menapak keluar untuk memeriksa keadaan Najwa. Afiq menutup mulutnya.

"Yahooo!!" jeritnya sambil bangun melompat. Terus luka pada bahagian belakangnya terasa pedih dan dia duduk semula dalam keadaan menyesal dan sengsara. Bantal dipeluk erat.

"Tapi, aku kena kahwin."













































Author bakal bergelar student 🙇🏻‍♀️

Mafia in LoveWhere stories live. Discover now