Part 32

36.1K 1K 160
                                    

"Sayang.." panggil Adam lembut di telinga kiri Najwa. Lambat-lambat Najwa memusingkan badannya ke belakang setelah meletakkan Haidar di dalam katil bayi. Kedua tangannya naik merangkul leher Adam.

"Nak apa?" soal Najwa yang hanya melayan. Adam asyik ingin melekat dengannya.

"I miss you.." bisik Adam perlahan. Lambat-lambat bibirnya dicantumkan ke bibir Najwa. Gadis itu menolak perlahan bahu Adam.

"Kan saya ada kat sini, rindu apa lagi." Najwa tersenyum geli hati. Suaminya itu comel sungguh.

"Oloo nak rindu jugak." katanya manja. Najwa mula melayan kerenah lelaki itu.





SKIP






Tangisan Haidar memecahkan kesunyian malam. Najwa tersedar lalu bangun menapak ke katil kecil Adam di sebelah. Tubuh kecil itu diangkat lalu ditenangkan. Sempat Najwa mengerling Adam yang sedang nyenyak tidur.

Kakinya melangkah ke pintu bilik dan berlalu ke dapur untuk membuat susu Haidar. Dia menenangkan Haidar sambil tangannya perlahan-lahan membuat susu.

Satu tangan muncul lalu tubuh kecil itu diambil. Adam membetulkan sedikit rambutnya sambil menepuk-nepuk Haidar yang masih menangis.

"Kenapa tak kejut?" soalnya dengan suara garau.

"Awak lena sangat." jawab Najwa perlahan sambil menggoncang botol susu tersebut.

"Sayang.. kesian la awak buat kerja sorang-sorang. Saya kan suami awak." Adam mencapai botol susu di tangan Najwa lalu diberikan pada Haidar.

Tangannya menarik tangan Najwa naik ke bilik. Perlahan-lahan Haidar dibaringkan di atas katil sambil dia menepuk perlahan punggung anaknya yang sudah mamai.

"Kenapa ni?" Adam mula merapati Najwa sambil mengusap lembut tangan isterinya itu. Wajah Najwa direnung penuh kasih sayang.

"Takde apa. Tidur lah, esok awak kerja kan." Najwa memandang Adam lama. Terus lelaki itu menyambar bibirnya sambil tersengih.

"I love you sayang."





*****







Afiq mendukung Haidar yang sudah berusia 9 bulan lebih itu. Haidar ketawa mengekek apabila Afiq mengomolnya. Najwa hanya memandang lelaki itu dari jauh.

"Fiq, carilah calon." tegur Adam dari dapur. Di usia sebegitu, lelaki itu sudah mampu mendirikan masjid. Entah kenapa Afiq masih ingin hidup bujang sehingga sekarang.

"Nanti lah." jawab Afiq malas. Paling dia tidak suka apabila Adam membuka hal itu. Bukan tidak ingin, tetapi. Entah.

"Jangan lama-lama Fiq. Ramai je perempuan beratur nak kau, kau tu je yang buat susah." tambah Adam lagi sambil menapak ke ruang tamu.

"Kau je yang jual mahal."

"Mane ada!"

"Ada!"

"Ish." Afiq menyilangkan kedua tangannya. Haidar ketawa mengekek sambil melihat Afiq.

"Nampak? Haidar pun gelakkan kau sebab ju— akk!"

Adam mengusap perutnya yang ditumbuk oleh Afiq. Afiq tersenyum ke arah Najwa lalu menjeling Adam yang sedang menahan kesakitan.

"Tak guna lah kau."

Adam mula menarik baju Afiq. Dengan pantas lelaki itu melarikan dirinya daripada Adam. Puas hatinya dapat menumbuk Adam.





SKIP




Malam itu keluarga mereka mengadakan majlis makan di antara keluarga mereka serta rakan-rakan terdekat sahaja. Najwa perhati Adam yang gigih mendiamkan Haidar yang sedang menangis.

Susu sudah diberi, tetapi anak lelakinya itu tetap buat hal. Najwa meletakkan mangkuk di atas meja lalu menapak ke arah Adam yang sudah resah kerana tangisan Haidar yang semakin kuat.

"Meh sini." Najwa mendukung Haidar sambil menepuk perlahan belakang badan anaknya itu.

"Dia nak tidur ni." kata Najwa sambil memerhati Adam yang sudah terduduk di atas kerusi. Ingin tergelak juga dia melihat suaminya itu bertungkus lumus menenangkan Haidar.

Ketua mafia kalah dengan anak sendiri.

"Saya masuk kejap, nak tidurkan Haidar." pinta Najwa. Adam mengangguk perlahan sambil meneguk air oren di tangannya. Bukan senang jaga anak.

"Kesian.. anak nangis ke bang?" perli Afiq sambil ketawa melihat wajah keletihan Adam. Adam tidak bersuara, hanya menjeling lelaki di hadapannya itu.

"Jaga anak susah, buat anak senang."

"Ish kau ni dah takde kerja ke nak ganggu aku? Pergi lah sana." halaunya sambil menolak tubuh Afiq.

"Aku cakap je." katanya kemudian berlalu pergi. Sempat dia mengerling Adam yang sudah bangun dari duduknya.



PINTU bilik dibuka kemudian ditutup perlahan. Tubuh Najwa yang sedang terbaring itu dipandang lalu didekati. Wajah yang sedang tidur itu diperhati lama.

Cantik.

"Sayang.."

"Ya?" jawab Najwa yang masih mamai. Dia bangun dari baringnya sambil mengusap matanya. Niat ingin menutup mata saja, entah macam mana boleh tertidur pula.

"Tidur la." Adam membaringkan Najwa lalu dia menindihnya. Najwa merangkul manja leher Adam dengan kedua tangannya. Sejak ada anak, masa dia bersama Adam hanya sekejap.

"Nak lunyaikan bibir ni kejap."

Tanpa banyak bicara, bibir mereka terus bercantum. Lambat-lambat Najwa turut membalasnya. Dia rindukan sentuhan Adam.

"Sayang.."

"Hm?"

"Rasa macam nak bagi adik la kat Haidar."

"Eh awak!"

Belum sempat Najwa menolak, Adam sudah menggomol wajahnya. Adam ketawa kecil melihat wajah masam Najwa yang tidak puas hati.

"Kenapa?" soal Adam polos. Bibir isterinya itu dicium sekilas.

"Takde apa." jawab Najwa. Adam mula membaringkan tubuhnya sambil menarik Najwa ke dalam pelukannya. Tangannya naik mengusap lembut rambut isterinya.

"I love you so much sayang.."

"I love you too."

Mereka membalas senyum, mengalirkan kasih sayang antara satu sama lain. Permulaan kehidupan mereka yang agak mencabar dan pengakhiran yang tidak disangka.

Sesungguhnya, aturan Tuhan itu hebat.










TAMMAT.











Arigatooooo 🐥

Takde idea hm. Dah lama tinggal dunia wattpad.

Mafia in LoveWhere stories live. Discover now