twenty three

544 90 30
                                    

𝗖𝗛𝝠𝗡𝗚𝗘

"Okay class , ni je untuk harini. Disebabkan mood cikgu baik , cikgu malas nak bagi kerja sekolah dekat kamu" Miss Kim ketawa kecil.

Bukan sahaja dia , malahan satu kelas turut ketawa. Siapa sahaja yang tidak seronok jikalau tiada kerja sekolah yang diberikan cikgu kepada pelajarnya. Lagipula , bukan satu subjek sahaja yang mereka harus tumpukan perhatian.

Waktu rehat sudah pun tiba.

Yiseo terus bangun daripada tempat duduknya dan bersedia untuk keluar dari kelas. Sebelum gadis itu melangkah keluar , sempat dia memandang sekilas ke arah sebuah tempat duduk yang kosong sejak dari awal pagi tadi.

Tempat duduk Park Jimin.

Entah apa yang terjadi kepada lelaki itu sehingga dia tidak muncul muncul harini di sekolah. Sudah lah peperiksaan semester makin menghampiri. Buat hal pulak tak mahu hadir ke sekolah.

"Ke dia bangun lewat sebab teman aku pagi buta tadi ?" bisik Yiseo perlahan kepada dirinya sendiri.

Pantas dia menggeleng kepala. Bukan masa yang sesuai untuk dia fikirkan tentang perkara itu ketika ini. Malas nak ambil tahu , langkahnya pantas sahaja diaturkan menuju ke cafeteria.

Walaupun Yiseo sering kali rehat makan bersama sama dengan Jimin dan menjadi agak janggal jika gadis itu makan seorang diri tanpa sahabat baiknya , namun dirinya sudah terbiasa. Makan seorang diri.

Baru sahaja gadis itu tiba di cafeteria sekolah , tiba tiba pengumuman yang dimaklumkan dari speaker sekolah berbunyi menarik perhatian semua pelajar yang sedang sibuk membeli makanan dan makan.

"Ehem ehem" deheman garau seorang lelaki kedengaran jelas.

"Jang Yiseo dari kelas 5 Magenta sila hadirkan diri anda di bilik pengetua dengan segera"

Berkerut terus dahi Yiseo tatkala mendengar pengumuman tersebut. Lagi pelik mendengar namanya yang disebut dengan jelas oleh pengetua. Semua pelajar mula memandang ke arahnya sambil berbisik bisik sesama sendiri.

Gadis itu sendiri tidak tahu apa yang telah dilakukannya sehingga dipanggil untuk menghadiri diri ke bilik pengetua. Sama ada perkara yang dilakukannya itu adalah sesuatu perkara yang baik ataupun buruk , dia sendiri tidak tahu.

Tanpa berlengah , Yiseo terus melangkah pergi meninggalkan kawasan cafeteria. Walaupun dia berasa gentar dan berdebar menanti nasibnya , namun digagahkan juga dirinya untuk ke sana.

Bilik pengetua terletak di dalam pejabat. Jadi , Yiseo perlu menggunakan laluan pejabat untuk ke bilik pengetua.

Seakan akan faham mengapa Yiseo ke tempat itu , kerani yang melihatnya tersenyum seraya mengangguk membenarkannya untuk masuk ke dalam bilik pengetua tersebut.

Langkahnya terhenti.

Perlahan Yiseo angkat wajahnya ke atas dan memandang tepat ke arah pintu kayu yang memisahkan dirinya dengan ruang bilik pengetua. Kepalanya ditundukkan semula ke bawah.

Buat seketika , dia menarik nafas perlahan lahan lalu menghembuskannya.

"Semuanya akan okay. Takde apa yang perlu dirisaukan. Kau tak buat apa apa benda jahat pun" selepas sahaja memberikan kata kata positif kepada diri sendiri , Yiseo mengetuk pintu bilik tersebut.

𝑪𝒉𝒂𝒏𝒈𝒆 . • jjkWhere stories live. Discover now