TMG08

1.8K 181 5
                                    

❦︎

Hampir pukul 2.30 pagi jugak V baru sampai dirumahnya. Apabila selesai sahaja mengunci pintu utama , lanjut dirinya menuju ke bilik tidur.

Pintu dibuka lalu kelihatan dua jenazah yang belum dikapankan diatas katilnya yang dalam keadaan mengerikan. Seorang kelihatan seperti gaya yang ketidakpatutkan dan seorang kelihatan kebuasan.

"Astagfirullah , katil aku."

V tidak tahu mengungkapkan perasaannya ketika itu. Rasanya seperti mahu menghadiah tendangan manja turut ada, mahu membunuh pun turut rasa.

Lalu V malas memikirkan dan menuju ke bilik air untuk membersihkan diri. Tidak perlu mengambil masa yang lama untuk mandi hanya ingin basahkan badan sahaja.

Selesai mandi seperti biasa, V melakukan aktiviti yang seperti biasa sahaja. Tidak lupa, mask nya yang tidak dapat berenggang.

Diselimut mereka berdua dengan cermat dan menurunkan kadar suhu penghawa dingin. Bukan mahu tidur malah menuju ke meja belajar untuk menyambung kerja assigment yang tertangguh.

♕︎♕︎♕︎

Pengumunkan dikantin sekolah menyebabkan ramai pelajar bersorak keseronokkan kerana tidak belajar untuk turun ke dewan.

V merengus tidak suka. Dia lebih duduk di kelas banding di luar kelas.

Dengan keadaan malasnya, V ditarik oleh kedua sahabat sehidup tidak semati ke dewan. Wajah kedua rakannya memancarkan riaksi yang ceria.

Mereka pun melabuhkan punggung betul-betul dikerusi belakang untuk mudahkan mereka buat kerja jahat.

Malang tidak berbau apabila seseorang yang membuatkan V hilang mood duduk disebelahnya tanpa perasaan bersalah.

V yang malas melayan hanya mengabaikan seolah disebelahny tiada sesiapa pun.Bunyi ketukan pada mic telah menarik perhatian semua orang dan menandakan majlis hendak mula.

Keadaan dewan yang bising seperti menjualkan ikan yang tidak habis disimpan kedalam peti ais,tiba-tiba senyap sesenyap semut bercakap.

Muka pengetua sekolah menghiasi pentas dewan. V yang dihurung perasaan mengantuk mula menyandarkan badannya. Dari tadi dia hanya menegakkan badannya membuatkan dia berasa lenguh.

Lyna yang dapat menyangka apa yang akan terjadi mula menukarkan tempat dengan Sufina. Sufina yang dari tengah bertukar ke kerusi sebelah kanan dimana tempat yang Lyna duduk tadi.

Ditarik kepala V kebahunya membuatkan V mengalihkan pandangan kearah Lyna dengan kebingungan.

"Aku tau kau mengantuk. Tidur la ."

Bukannya dia tidak tahu pukul berapa V masuk tidur. Inilah kisah di pagi hari semalam.

Lyna yang hendak buang air kecil lalu bangun dari tidurnya. Sempat lagi dia mengerling jam digital disebelah katil yang menunjukkan pukul 4 pagi.

Bukan itu yang menjadi isu. Tapi menjadi isu apabila terlihat V dengan sedang menulis nota dimeja belajar sambil mendengarkan lagu menggunakan headphone.

Lyna yang tidak tahan ,terus menuju ke bilik air lalu membuangkan hajat yang sepatutnya. V tidak terkesan atau perasaan langsung kewujudan Lyna yang dibelakangnya. Masih elok lagi kepala diangguk dan digeleng ke kanan kekiri bagi mengikut rentak lagu.

[OG]𝐓𝐇𝐄 𝐌𝐀𝐒𝐊𝐄𝐃 𝐆𝐈𝐑𝐋♕︎ Where stories live. Discover now