Zati call

25.1K 142 12
                                    

"wan oi wan"
Azim masih setia berada di luar pintu kereta aku. Setia menunggu memanggil aku keluar. Hmmm Orang setia ni kalau dia nampak gadis yang diminatinya (ina)ada dalam kereta dengan aku ni boleh jadi parut yang berbekas ni. Haha.. Dalam masa yang sama aku sangat berterima kasih la dekat mak aku,bukan sesaja aku nak pakai kereta dia,kereta mak aku ni dilengkapi sistem canggih iaitu tinted yang memang gelap..haha canggih konon, tapi siang pon memang tak berapa nampak tinted bu,apatah lagi waktu malam yang gelap macam ni. So aku yakin Azim tak nampak siapa yang ada di dalam. Tapi nervous jugak la serious. Aku menarik nafas sedikit lega fuhhhh sambil memandang azim dari luar kereta. Dekat gila dia dengan aku. Ina pulak nampak macam gelabah sikit. Yela mesti dia segan,kan azim tengah mengayat dia. Tercalar reputasi Ina satgi dan termasuk lah reputasi aku yang selalu berlagak sopan dan acah acah matang. Haha.

Dan bagaikan satu pertolongan,habit azim yang suka merokok seakan menyelamatkan aku. Aku tengok dia bawak keluar rokok sebatang untuk cucuh sambil menunggu aku keluar dari kereta. Dan Saat itu jugak aku kuatkan bunyi radio dan terus bukak pintu dengan sangat laju untuk keluar. Azim toleh tengok ke arah aku. Berdebar tau.

"Papppppp!! "
Bukan bunyi aku kena penampar ya. Aha. Bunyi aku tutup pintu aku dengan kuat dan laju . Mata aku terus tepat memandang ke arah mata azim. Eye contact yang sangat padu aku berikan supaya dia fokus ke muka aku saja. Kalau perempuan yang kena,boleh jatuh cinta tau. Haha.

"Wan nak balik dah ka. Satgi lawan team jai,tak dengar ka aku panggil tadi?" Azim macam nak membebel dengan bertubi tubi persoalan tapi dalam keadaan sopan la. Dia ada gaya macam nak mengendap ke dalam kereta aku haha tapi dia kan macam respect aku sikit. So nampak la cara dia hormat aku tu. Aura aku rasanya sebab aku lagi tua dari dia. Hik hik.

" Mak aku call tadi azim,tu yang lambat sikit nak keluar" alasan yang serious dan simpati keluar dari mulutku,aku nak tunjuk aku ni umpama anak manja bergayut dengan mak lepas futsal. Haha.Tapi muka aku keadaan serius. No joke joke.

"Wangi kereta hang wan" tiba tiba azim menegur bau yang keluar dari kereta aku. Aku tak sure dia cam ke tak perfume ni. Dalam hati aku terkejut dan tersengih jugak. Yela bau ni macam biasa selalu bau kan. Haha. Aduh.

."Biasa la zim keta mak aku" spontan dan selamber ya ya aku menjawab.

"Kena blah cepat zim,mak aku tinggal sorang malam ni" terus menerus alasan padu aku berikan yang boleh buat azim rasa serba salah. Azim terus ucap sorry kat aku dan dia pulak yang suruh aku balik dengan cepat. Yeayh im win hehe.Aku pon memulangkan paku buah keras dengan mengucapkan goodluck dan memuji muji corak permainannya. Azim pon blah dari situ dengan satu semangat jitu yang telah aku berikan. Yeayh im your supporter azim.

Aku terus masuk kereta,tengok Ina macam tersengih sengih nak gelak. Rupanya Ina dengar je kami sembang. So dia just gelak dalam hati tengok aku menipu si Azim ni. Tapi aku bukan penipu tau. Ni aku terpaksa tipu. Serious. Situasi tu telah menghalalkan caraku. Haha.

"Ina nak tergelak sangat time azim tegur bau wangi tu haha" tergelak gelak Ina memberitahu ku. Aku turut tergelak. Suasana cemas bertukar menjadi suasana happy. Bertukar tukar gelak ketawa.

"So cmna wan?nak balik dah ke,mak tinggal sorang kan" ina tersenyum macam memerli ku.

"Ikut Ina la.wan ok je memana" kali ni aku serious aku okay. Kak Yana dah hantar banyak chat dah ni.

"Ala jap la wan" ina senyum menggoda memandang ku. Gulp. Iman aku senipis kulit bawang ni. Mungkin jauh lagi nipis. Ina terus tunduk menarik turun seluar ku tanpa meminta kebenaran. Aku pula automotik terus menurunkan seat aku. Automotive control emm. Yela Ina terus jilat batang aku tau. Memang menyandar aku. Dari lembik terus laju terpacak batang aku tanpa malu. Kali ni Ina terus menghisap kepala batang ku, aku pon tak mau larang apa apa dah. Biarkan Ina melepaskan geram yang tertangguh.

siapa sangka Donde viven las historias. Descúbrelo ahora