Malam ini kita punya

29.7K 176 20
                                    

shiulll shiullll...🎶🎶

Bersiul siul aku ketika memandu pulang ke rumah. Fuh what a good day today ahh. Masih teringat detik detik dengan Kak Yana. Sangat pantas ia berlalu. Tersenyum aku sendirian. Aduh kenapa aku kelu. Rasa macam terbit rasa sayang malahan terus terbit rasa berahi. Ah sudah. Mengada gila. Nak maghrib dah ni, kalau lambat sampai nanti banyak soalan soalan dan teguran pedih dari mak aku. Demi menjaga hati mak aku yang sangat penyayang, terus aku menekan pedal dan memecut laju pulang ke rumah. I love you mak walau i banyak dosa. Muahhhh!

Setelah selesai sesi makan malam bersama mak ayah aku di rumah, aku terus kembali ke sarang burung ku untul berbaring dan membuat tugasan pertama iaitu menelefon awek aku untuk bertanyakan khabar dan menjaga hatinya. Kami berbual seketika tentang buku yang baru dibeli nya dan bab wajib iaitu tak lain dan tak bukan, bila nak datang bertunang.

Habis je gayut, terus aku tengok notiffication yang masuk ke telefon ku. Sekarang aku boleh fokus, ibu harimau sudah aku jinak kan. Keh keh. Sedikit hampa sebab tak ada chat dari Kak Yana tetapi hanya dari si Ina. Haih hampir terlupa aku kat si punggung katek berdada kecil ni. Aku menghantar chat salam kepada Kak Yana sebelum membaca chat dari si Ina.

"Oh pergi sunway dengan awek eh" satu chat dari Ina. Aku pon tak faham dengan si Ina ni. Dia kan keluar dengan Abang Zam. Nak persoal aku pulak dah. Tapi tak apa, sebagai seorang lelaki yang cuba menjadi buaya darat, aku harus menjawab dengan tenang.

"Tak delah, kawan kolej dulu,nampak ke? Sweet ye Ina dengan Abang Zam" balas aku dengan memulangkan paku buah keras.

"Zati yang bagitau, eh kawan je la dengan Abang Zam" Balas Ina yang juga mempertahankan dirinya. Apalah Ina ni, ingat aku kisah sangat ke. Haha tapi kan, wah Zati membawang pasal aku kat Yana. Teringat pulak kat Zati. Rasa macam gembira sikit. Hihi.

Kemudian terus aku chat dengan Ina seperti biasa. Tanya tentang hubungan dia dengan Abang Zam, boyfriend dia pulak macammana. Ina cakap baru putus dengan boyfiriendnya ,so sejujurnya dia memang dah mula suka dekat Abang Zam. Yela gaji banyak kot. Sekarang sedang peringkat permulaan la perkenalan depa. Tapi Ina cakap dia suka kawan dengan aku. Kawan yang penuh makna. Haha.

" Ina tak buat apa apa ke dengan Abang Zam hihi?" Tanya aku teruja ingin tahu. Gatai je tangan ni menaip.

"Buat apa?" Tanya Ina. Hai Ina ni aku bagi buah siku jugak buat acah-acah tak faham.

"Ringan ringan ke, berat sikit ke, berat banyak ke" Aku menjelaskan kepada Ina.

"Haha rahsia la" Jawab Ina. Satu jawapan yang buat aku geram.

"Alaa wan stim ni,nak tau huhu " umpan aku kepada Ina.

"Nak tau datang sini,rumah sewa Ina tak ada orang" satu balasan maut dari Ina yang memerangkap ku.

"Eh cakap period" aku cuba mendapatkan kepastian. Apakah ini malamnya. Malam untuk aku rasakan karipap gebu Ina? Haha comel je sebut karipap.

" Tak" Jawab Ina ringkas. Satu jawapan yang betul betul menyentakkan aku....

Jawapan " Tak " dari Ina menyebabkan aku sekarang tengah berada di dalam kereta sedang memecut laju menuju ke rumah Ina. Haha. Rezeki jangan ditolak. Bala kita fikir kemudian. 35 minit diperlukan untuk perjalanan biasa. Mungkin pecutan aku ini boleh dapat mencapai ke 20 minit. Aku hanya bertshirt biasa dan berseluar pendek, sebab dengan Ina aku rasa aku tak perlu nak control hansome sangat.

Sampai je rumah Ina, terus aku call Ina. Ina memberikan arahan untuk aku masuk ke rumah dia dengan berhati hati. Ina menunggu aku di pintu untuk dibuka. Jam menunjukkan pukul 10 malam. Masih awal dan masih ada jiran jiran. Tapi dengan skill dan kelajuan yang aku ada, aku berjaya menyusup masuk ke dalam rumah Ina sambil Ina membuka pintu kepadaku.

siapa sangka Where stories live. Discover now