[3] Tempoyak?

33.4K 1.2K 43
                                    

Apabila Alesha membuka matanya, dia dapati kini dia bukan dibiliknya. Bilik yang didudukinya sekarang jauh lebih mewah daripada 'stor' nya itu. Dia cuba mengingati apa yang jadi semalam..

Flashback.

"Ayah, Mak, Sha tak nak". Rayu Sha sambil bersujud di kaki ibu tirinya. Ayahnya sudah dikurung oleh konco - konco Tengku Fawwaz agar tidak merosakkan rancangan mereka. Tengku Fawwaz yang menyampah melihat Alesha yang liat ditangkap oleh konco-konconya terus menembak tepat di kepala Alesha menggunakan peluru yang membuatkan seseorang itu akan tertidur.

End Flashback.

" Kau ingat kau permaisuri dalam rumah ni? Tak reti bangun dah ke?" Sinis sahaja Tengku Fawwaz berbicara. Baru Alesha perasan yang dalam bilik ni bukan dia sahaja, tetapi ada juga lagi sekor jembalang tesesat kat dalam bilik ni. Lantas dia melihat dirinya. Berbaju. Fuh nasib.

" Hahahha, kau ingat aku hadap sangat ke dngan perempuan polos macam kau ni hahaha. Aku nk kau jadi maid  kat rumah ni. Bangun , Mandi then siapkan makanan untuk aku". Ujar Tengku Fawwaz setelah melihat gelagat Alesha. Alesha yang masih 'blur-blur' tu hanya mendiamkan diri di katilnya.

"Kau ni pekak ke? ke nak aku yang mandikan?" Mandengar kata- kata daripada Tengku Fawwaz itu, segera Alesha masuk ke tandas.

-------

Zarul dan konco - konco yang lain memandang pelik melihat Tuannya. " Kenapa awak tengok makanan tu macam tu?" tanya Alesha. Terbantut pertanyaan Zarul kerana Alesha telah menanyakan soalan yang sama. Semua setia menunggu jawapan daripada Tuannya. " Engkau gila ke bagi aku makan muntah ni. Aku ingat kau miskin dengan harta je, rupa-rupanya kau miskin akal jugak" Sinis kata-kata yang dikeluarkan oleh Tengku Fawwaz.

Apabila semua mendengar butir bicara daripada tuannya itu, terus semua ketawa terbahak - bahak tidak teringat akan pangkat masing - masing." Bos itu tempoyak, bos. Bukan muntah" Kata Zarul. " Tempoyak? " tanya Tengku Fawwaz. " Ia diperbuat daripada durian la awak, alaa yang famous kat Perak tu" balas Alesha.

Pipi Tengku Fawwaz mula membahang. Telinganya pun mula merah. Dan untuk menutup malunya dia berkata" Yah , kau sape ha nak ketawakan aku cam tu. By The Way Alesha, please call me Boss or tuan muda, ingat taraf kau, sape boss sekarang ni?!"

" Boss la boss." Balas Imran yang dari tadi hanya diam membisu. " Ye la, saya panggil awak tuan muda."balas Alesha.

-------

" Lawak pulak bila fikir pasal tadi, wadduii malu ja aku ni." Monolog hati Tengku Fawwaz. Tiba - tiba telefonnya berdering menandakan panggiln masuk.

" Walhal Zarul?" Tanyaa Tengku Fawwaz.

" Boss, The blacks mengganas kat tempat biasa. Dia cari boss" balas Zarul.

"Ahh, okay nanti aku datang."

"Dah banyak kali aku cakap blacks ' don't play with fire ' ".





Tbc~



B1 : Cinderella Untuk MafiaWhere stories live. Discover now