[20]

18.4K 602 66
                                    

"Haih mamat tu dah tidur belum? Sudahlah aku lupa nak bawa baju tukar ni" Monolog Yana apabila dia terlupa hendak membawa baju tukar ke dalam tandas. " Argh, redah je laa" ujarnya pada dirinya lalu keluar dari tandas dengan hanya berkemban. Dengan secepat mungkin ia pergi ke begnya lalu mengambil pakaiannya. Namun, tidak sempat dia hendak memakainya, terdapat tangan sasa(?) memeluknya dari belakang. Dan apabila ia memusing kebelakang...Fawwaz?

Fawwaz mendukung Yana dibahunya. Dipastikan pintu dikunci dengan baik. Lalu Fawwaz menghempas Yana dengan kuat ke atas katil

Cut scene (maaflah saya masih muda lagi)
------------

Yana pov

Sungguh aku tak rela diperlakukan sebegitu oleh Fawwaz. Seseolah dirogol oleh suami sendiri. Terdapat kesan 'love bite' diserata tubuhnya.

------------

Sinaran mentari yang menghala tepat pada mata Fawwaz membuatkannya terbangun. Didapati Yana penuh dengan kesan lebam kebiru biruan. " Astagfirullahazim, apa aku buat ni" monolog Fawwaz sambil meraup mukanya. Dia terus melangkah ke tandas untuk membersihkan badannya.

Fawwaz membuka pintu tandas lalu mendapati Yana sudah bangun. Yana menarik selimut sehingga keparas tengkuk untuk menutupi badannya. Badan Yana mengigil dengan dahsyat sekali. " Bangun, kemas barang, kita balik rumah kita " kata Fawwaz dingin.

Yana hanya memerhati Fawwaz memakai baju. Yelah takkan nak jalan tak pakai baju depan Fawwaz kut. Apabila Fawwaz sudah keluar dari bilik itu, segera dia bangun hendak mandi wajib. Tapi belum pape lagi dia berasa sakit sangat di celah kangkangnya. Digagahkan juga dirinya menuju kebiliknya apabila memikirkan bahana yang akan datang jika tidak mengikuti arahan Fawwaz.

"Aishh, cam mana nak tutup kesan lebam kat bibir ni? " dari tadi Yana berlegar dibiliknya memikirkan apa yang harus dia lakukan untuk menutupi kesan lebam yang dibuat suaminya itu. Tiba-tiba matanya tertancap kepada topeng mulut dan hidung yang tergantung elok di tombol almari. Dicapainya lalu dipakainya.

-------

" Laaa, kenapa nak balik awal sangat? Kan baru sehari kat sini?" ujar Datin Widad apabila anaknya berkata hendak pulang kerumahnya.

" Alaa biarlah awak, makin cepat diorang pindah, makin cepat kita dapat cucu" balas Dato' Haydar Selamba. Kata-kata Dato' Haydar membuatkan Yana yang mendengar itu tersedak-sedak dibuatnya. Tetapi Fawwaz hanya buat 'derk' seseolah ayat itu tidak membawa makna.

" Kitaorang mintak izin pergi eh Mama, papa..Yana pun dah kemas barang tu" Kata Fawwaz lalu menyalami kedua-dua ibu bapa mereka.Diikuti oleh Yana. Lalu dia memasukkan bagasi mereka berdua ke dalam bonet kereta.

-----

Suasana didalam kereta hanya dimeriahkan dengan suara DJ dari radio.

Fawwaz pov

Kan bagus kalau adik aku dapat hadir masa haricperkahwinan aku tu? Mesti dia yang jadi pengapit aku. Haih. Dipandang sekilas wajah Yana yang lena dibuai mimpi itu.

Dacabut topeng muka dan hidung tadi lalu dielus lembut pipi yang gebu macam 'creampuff ' tu. Diusap tempat kesan lebam kebiru biruan itu. " Maafkan aku, tapi kau yang pilih jalan ni".

B1 : Cinderella Untuk MafiaWhere stories live. Discover now