[15]

18.4K 595 5
                                    

Terasa bahang pipi Alesha apabila menerima tamparan padu oleh Tengku Fawwaz. Air mata mula berkumpul di pelupuk. Dengan  secepat mungkin Alesha pergi ke biliknya lalu menghempas pintu biliknya. " haih, dia ingat ni rumah bapak dia punya?  " monolog Fawwaz

---------

Alesha dari tadi hanya memandang sepi skrin TV. Walaupun cerita itu amatlah lawak, tetapi tidak sedikit langsung mencuit hatinya. Senang kata, dia hanya memerhati skrin, tetapi fikirannya memikirkan tentang perbualan yang didengari secara tidak sengaja dari bilik Fawwaz.

Flashback

" Boss, bila kita nak selesaikan budak tu? takkan biarkan je macam tu? dia dah bunuh adik boss kut" tanya imran.

" Biarkan budak tu dulu, budak tu kan ada Amnesia. Nanti semua tu  tak menarik" Sinis Tengku Fawwaz berkata.

End flashback.

Alesha pov

Siapa gerangan manusia yang diorang bualkan? Aku ka? Sebab ramai kata aku ni Amnesia. Arrrghhh. Kenapa kepala aku rasa berat bila aku cuba nak ingat kembali masa silam.

End Alesha pov.

Kepala Alesha berasa berpinar- pinar. Tiba- tiba dia berasa loya yang teramat. Tekaknya berasa kelat. Digagahkan dirinya untuk berjalan kebiliknya. Tapi malangnya, baru dua langkah dia berjalan, dia sudah tumbang di tengah jalan. Dari samar- samar, dia mendapati Meirlyn datang lalu mengoncangkan tubuhnya sebelum semuanya kelam.

--------

" Aku ceraikan kau talak 2 " ucap Fawwaz pada Alesha. " Tapi kenapa awak? Apa kurangnya saya daripada Meirlyn?" merayu Alesha. " Nak tahu kurang nyer apa? Well, aku cantik, kaya + bergaya. Kau? " ujar Meirlyn yang tiba-tiba muncul di situ.

" Hah?!? Tapi- " tak sempat Alesha menghabiskan kata- katanya, Fawwaz terlebih dahulu menolaknya sehingga dia terhantuk pada bucu meja.Darah pekat mula mengalir di kepalanya. Terdengar bunyi gelak tawa oleh Fawwaz dan Meirlyn

" Arghhh!" jerit Alesha."  Fuhh, nasib mimpi" monolog Alesha. Dipegang kepalanya, lalu
mendapati kepalanya dibalut dengan kemas. Disisinya terdapat Imran yang tidur lena beralaskan lengannya. Tiba- tiba pintu dikuak dari luar, tersembullah muka Fawwaz dan Meirlyn sambil menbawa bungkusan plastik yang berisi makanan.

"Eh Boss dah sampai" ujar Imran apabila terdengar derapan kaki. " Ha'ah, jom la makan" ajak Fawwaz. " Eh,  awak dah bangun?" tanya Meirlyn lembut apabila mendapati Alesha sudah duduk  di katilnya. " Taklah, aku dah mati" selamba Alesha membalas. Tanpa dipelawa, Alesha duduk di sofa, lalu membuka bungkusan yang berisi nasi ayam. Dimakannya dengan gelojoh tanoa mengendahkan orang sekeliling. " Do i care?" monolog Alesha



B1 : Cinderella Untuk MafiaWhere stories live. Discover now