[21]

18.2K 627 20
                                    

No matter now your heart is grieving , if you keep on the believing , the dream that you believing will come true

Thanks korang yang sentiasa support cerita ni. Tak sangka dah 2k 500 vote..masa mula-mula macam author yang buat dan author lah pembacanya *terharu*

-----------

Fawwaz mengoncangkan tubuh Yana dengan perlahan apabila mereka sudah sampai di perkarangan banglo Fawwaz. Tercelik mata Yana apabila merasa hembusan nafas di mukanya. " Uishh dekat nya mamat ni dengan aku" monolog Yana. " Masukkan semua beg dalam rumah " ujar Fawwaz.

"Pfttttt. Aku jugak yang kena angkat? Eh wait, rumah ni lain dengan rumah yang dulu? Siyes ah berapa banyak rumah mamat ni? " monolog Yana sambil mengangkat begnya. Selesai memasukkan begnya dan Fawwaz, dia berehat seketika di sofa. " Nak patah tangan aku bawak beg mamat ni, dia bawak apa je, eh baru aku perasan , tak da satu pun bodyguard kat sini"monolog Yana.

" Aku bawak batu tu, well rumah ni tak da bodyguard supaya senang la aku nak kerjakan kan kau tak kira tempat" ujar Fawwaz yang seseolah dapat memahami buah fikiran Yana. " Hmm, alang-alang kau dah duduk kat sofa, baik aku tanya je terus" ujar Fawwaz seraya melabuhkan badannya di sofa berhadapan Yana. " First, kau kenal Harraz?"

"Weyh serius laa kau nak buat sesi soal jawab apa? Aku baru baik dari Amnesia kut, sudahlah sakit semalam tak hilang lagi." Ujar Yana lalu bangun dari duduknya. Namun Fawwaz terlebih dahulu menarik lengannya. Yana terus duduk kembali apabila melihat mata Fawwaz yang memandang secara menakutkan (?) " Baik kau bagitau cepat selagi aku masih boleh tahan sabar" ujar Fawwaz dengan hembusan nafas yang laju seseolah sedang menahan amarah yang teramat.

" Harraz yang mana ni?" tanya Yana perlahan. " Hahahahahahaahaa, alaa Harraz Iqbal bin Dato' Haydar tu, manusia yang telah kau bunuh 11 tahun lepas" Kata-kata yang diungkap oleh Fawaz membuatkan Yana berfikir sejenak.

Yana pov

11 Tahun lepas? maksudnya masa aku umur 15 tahun? Oh mamat tu, eh jap jangan kata dia tu adik Fawwaz. Bin Dato' Haydar?

Flashback

Yana keseorangan di dalam rumah. Ibu Bapanya serta adik beradiknya pergi menziarahi Mak Long yang dikatakan sedang sakit tenat. Yana tidak mengikuti mereka kerana 3 hari yang berikutnya dia akan menghadapi peperiksaan PT3. Kawan karibnya aka Harraz berjanji hendak mengulang kaji pelajaran bersama-sama dengannya malam itu.

Sesampainya Harraz disitu, mereka terus mengulang kaji pelajaran bersama-sama hingga larut malam. Tib-tiba Harraz mula mendekati Yana, dekat ,dekat dan semakin dekat (?) Yana mula berasa gusar melihat tingkah laku Harraz. Macam dia tak perasan je dari tadi Harraz memandangnya semacam. Tiba-tiba Harraz mencepung Yana lalu menghempas Yana ke sofa.

Lalu dia duduk diatas Yana(?). Harraz mula mengoyakkan baju Yana. Yana sudah meraung- raung untuk dilepaskan. Tiba-tiba Yana terlihat gelas kaca yang digunakannya tadi. Terus dia menghempuk (?) kepala Harraz mengunakan gelas tersebut . Dan tidak disangka, Harraz boleh mati hanya dihempuk menggunakan gelas. Jadi, itu disebut 'Pembunuhan yang dilakuakn secara menyerupai sengaja' dalam buku ibadat 2 darjah 6. lgi satu, dia hanya menyelamatkan dirinya dari ganggun seksual (?). Seleps itu, di tanam mayat tersebut di belakang rumahnya.

End flashback

Yana menceritakan semula kepada Fawwaz.

----------

Maaflah Author tara tahu manyak perkataan bab ni * (?)

B1 : Cinderella Untuk MafiaWhere stories live. Discover now