[4]

31.6K 1.2K 48
                                    

Bangg. Hanya dengan satu das tembakan, orang terpenting di dalam ahli the blacks lenyap. Darah pekat merecik di sekitar bajunya. "Aku dah bagi kau peluang untuk blah engkau yang tak nak, dah banyak kali aku ulang, Don't play with fire!" Jerkahan Tengku Fawwaz membuat telinga manusia di situ berdesing.

" Imran & Hakim, korang kemas tempat ni sekarang, yang lain bersurai" Arahan Tengku Fawwaz dilaksanakan dengan segera. Time Tengku Fawwaz ni moody, semua tak kena. So, diorang buat cepat- cepat. " Zarul, ikut aku, gi club jom" ajak Tengku Fawwaz.

-------

Club XX1

" Awak, dah lama saya tak jumpa awak, jom? " Tengku Fawwaz yang seakan - akan memahami isyarat mata yang dilakukan oleh perempuan murahan itu, terus mengajaknya kerumahnya. Zarul yang dah biasa melihat adegan ini hanya mampu berdoa' kepada yang satu agar tuannya mendapat hidayah.

--------

Alesha tidak dapat melelapkan mata walaupun jam sudah menunjukkan pukul 12 malam. Ia berasa seperti Tengku Fareez masih belum tidur. Jadi dia bercadang untuk mengintai bilik Tengku Fawwaz.

Sedih. Benci. Cemburu. Semuanya bercampur aduk apabila Alesha terlihat adegan yang tidak patut dilihatnya.

Maksiat. Ya, itulah yang dilihatnya sekarang. Dia mengaku yang dia tidak sepatutnya berasa sedemikian. Dia bukannya ada apa- apa hubungan dengan Tengku Fawwaz. Jadi, dia hanya mengambil langkah seribu untuk pulang kebiliknya semula. Tanpa Alesha sedari, dari tadi Zarul hanya memerhatinya dari jauh.

------

Keesokan pagi,

Bunyi tapak kaki yang datang dari tangga membuatkan perbualan Zarul dan Alesha terbantut. "Sape ni you, maid baru eh?" tanya perempuan murahan yang berjalan sambil memeluk lengan sasa Tengku Fawwaz. " Yes , darling" jawab Tengku fawwaz. " Kenapa dia makan kat atas meja, jijik nanti meja tu" Ujar perempuan murahan tadi dengan gahnya. " Biar jee la dia sayang" Balas Tengku Fawwaz. "No , BIG NO " kata permpuan murahan tadi lalu menolak Alesha yang sedang makan tadi hingga terduduk ke lantai. Pinggan yang dimakan tadi terhempas dilantai. Dan serpihan kaca itu tertusuk ke jari Alesha.

Perempuan murahan tadi dan Tengku Fawwaz hanya buat 'derk' then makan kat atas meja sambil berborak. Zarul yang hendak menyambung makanannya terbantut melihat adegan tadi. Dia melutut di lantai, menolong apa yang patut. " Awak okay tak ni? sakit tak jari tu?" Dengan tidak sengajanya Zarul terpegang tangan Alesha. Zarul yang perasan bahwa dia sudah terlebih terus mengalihkan tangannya. "Sorry tak sengaja." ujar Zarul. " Tak pe" balas Alesha.

------

Zarul menolong Alesha membalut lukanya di gazebo luar rumah. Bunyi gelak ketawa dan karenah mereka yang bergurau sampai bertepuk tampar membuatkan konco- konco yang lain geli hati jua. Dari tingkat atas, Tengku Fawwaz seperti cacing kepanasan melihat adegan itu.

---------

Sorry lah kalau banyak sangat perkataan 'adegan' dekat bab ni.


B1 : Cinderella Untuk MafiaWhere stories live. Discover now