[5] Cemburu?

31.2K 1.1K 34
                                    

"Hoi,nak buat adegan romantik pun, siapkan kerja kat rumah ni dulu" Berdesing telinga Alesha mendengar jerkahan dari Tengku Fawwaz. " Haa? oh. Okay, saya siapakn sekarang." balas Alesha. Seusai itu, Alesha terus masuk ke dalam rumah. Meninggalkan Zarul dan Tengku Fawwaz berdua.

"Kau suka ke dekat Alesha?" Tanya Tengku Fawwaz.

"Ya, dengan setulus hati saya." Balas Zarul. "Hahaha, sorrylah dia aku punya,dan aku yang 'belinya', takkan aku bgi cam tu je?" Perkataan 'belinya' saja ditekankan. "Saya tak kata pun nak ambik?" Ujar Zarul sebelum meninggalkn Tengku Fawwaz bersendirian.

-----------

Alesha yang baru menyiapkan makanan malam bercadang untuk memanggil Tengku Fawwaz. Semasa dia melintas bilik Zarul, dia terlihat Zarul sedang menunaikan solat. Baru dia tersedar, selama dia di rumah ini, dia tidak pernah menunaikan solat. Zarul yang baru menyelesaikan menunaikan solat magrib tersentak dengan kehadiran Alesha di depan pintu.

"Erkk, awak ada sejadah lebih tak? walaupun awak lelaki? mmm, boleh belikan saya telekung? nanti saya bayar balik". Pertanyaan Alesha membuatkan Zarul tersenyum lebar. "Boleh je"balas Zarul. Alesha terus meminta diri untuk memanggil Tengku Fawwaz.

------

Zarul,Imran dan konco- konco lain hanya memerhati Alesha yang makn di lantai. Tepat di bawah kaki Tengku Fawwaz. Tengku Fawwaz pula sekali sekala menendang Alesha. Alesha? dia sudah biasa dengan situasi begini. Ditendang oleh Tengku Fawwaz sama aja seperti di tendang ibu tirinya.

Flashback.

"Tengku, jom makan? " ajak Alesha.

" Nanti aku turun." balas Tengku Fawwaz acuh tak acuh. Tiba - tiba pintu tandas didalam bilik Tengku Fawwaz terkuak dari dalam. Keluar seorang perempuan yang hanya memakai towel. Dan perempuannya berlainan daripada peremppuan yang semalam. " Awak tahu tak berzina tu haram?! Alesha menengking Tengku Fawwaz tanpa memikirkan bahana yang akan berlaku. Tengku Fawwaz memang tidak menyukai sesiapa masuk campur hal ni. Dengan perasaan yang berang, dia menyeret Alesha keluar dari biliknya menuju ke meja makan. Alesha mula merasa sakit apabila diseret di tangga.

End Flashback.

Menitis air mata Alesha memikirkan hal itu semula, bukan kerana sakit, tapi kerana perangai Tengku Fawwaz yang menukar perempuan seperti menukar pakaian. Tengku Fawwaz melihat Alesha hanya menguis- nguis makanan itu dari tadi. " Engkau pahal tak makan ha? ke nak aku tolong". Ujar Tengku Fawwaz seraya menyumbatkan makanan itu kedalam mulut Alesha. Habis berterabur makanan di baju Alesha.

Semua yang berada di situ tergamam melihat adegan tadi. Tetapi seperti tadi, Alesha tidk menghiraukan tentang itu. Itu memang rutin harian yang akan dilakukan oleh ibu tirinya terhadap Alesha.

-----Office Tengku Fawwaz.

"Masuk". Ujar tengku Fawwaz setelah mendengar ketukan pintu. Imran menghampiri meja Tengku Fawwaz.

"Boss, saya dah jumpa pembunh sebenar adik boss".

"Siapa manusia tu?" balas Tengku Fawwaz yang memang sudah lama mencari - cari manusia yang telah membunuh adiknya.

"Kami hanya mengetahui Ia ialah salah seorang mafia terbesar di dunia, dan bernama Ayra Alifiana. Tapi boss, keluarga Mafia dan konco - konconya sendiri masih dalam operasi mencari Alfiana kerana dikatakan dia hilang secara tiba- tiba"

------------



B1 : Cinderella Untuk MafiaWhere stories live. Discover now