[7] Majlis

29.6K 971 53
                                    

"Aku boleh berada dekat sini pun sebab aku nak balas dendam dekat si Fawwaz tu, engkau tahu Si Fawwaz ni dah pergi tebuk dara adik aku lepastu tinggalkan je budak tu macam tu, dah budak tu kena penyakit kemurungan yang kronik" Ujar Faizan panjang lebar.

"Uissh, sian giler adik kau tu, aku pun menyampah sebenarnya tengok mamat tu. Kalau aku tak fikir yang aku malas nak balik rumah, dah lama aku tembak je mamat tu. Biar mampus. Dah lah keluar la kau, malam-malam ni kalau ustaz datang naya je".

"Biar la ustaz datang, boleh kahwin terus". Gurau Faizan. " Kau blah la mamat miang sebelum aku tembak kau" marah Alesha.

-------

Kesokkannya pagi- pagi lagi Tengku Fawwaz telah pergi ke tempat kerjanya. Faizan tersenyum melihat Yana yang sedang ralit menyiram bunga . " Nasib baiklah kau lari dari perkahwinan masa tu, sekurang - kurangnya aku masih dapat peluang nak tengok kau macam tu" monolog Faizan. " Woi, intai anak dara orang buat apa?" Tiba- tiba Imran datang menyergah. " Kau ni kacau aku ja". " Jom lawan, sapa buat pickupline paling mantap" Imran kata seraya mendekatkan dirinya ke Alesha.

"Alesha, saya nak bagi awak satu pantun boleh?" Tanya Imran. "Hmm" balas Alesha acuh tak acuh.

School is sekolah,

Still is masih,

Hati ni tak pernah salah,

Pilih you sebagai kekasih.

Alesha yang meluat dengan pantun tu pun membuat pantunnya.

Nada is tone,

Bread is roti,

Daripada you berpantun,

Baik kau pergi mati.

Semua yang berada di situ ketawa termasusklah Pak cik Yusuf aka pemandu peribadi Tengku Fawwaz. "Pffft. Padan muka taik kau. Bajet sangat an tadi, tengok orang 'pro' buat" Kata Zarul dengan 'gahnya'.

"Sepenat- penat daki gunung datuk, penat lagi usaha saya nak masuk ke hati awak" Ungkapan Zarul membuatkan orang lain berkata 'cia cia cia'. "Heeleh, penat lagi la usaha nak masuk syurga". balas Alesha. Sesi itu berakhir dengan gelak tawa mereka.

Tengku Fawwaz dari tadi hanya menyaksikan adegan tadi melalui cctv yang terdapat di rumahnya. "Bergembiralah kau sekarang, sebab semuanya akan berakhir. Alle dine hemmeligheder ved jeg, baby". Monolog Tengku Fawwaz.

Alle dine hemmeligheder ved jeg, baby : Segala rahsia kau aku tahu, sayang

---------

Tidak terasa sudah lebih satu jam Alesha, gadis cantik berumur 16 tahun, berdiri di hadapan cermin untuk memastikan baju yang dia pakai sempurna. Dia pun tidak pasti hendak kemana. Yang dia tahu, Tengku Fawwaz menyuruhnya siap pada pukul 9 malam dan sebuah bngkusan yang berisi pakaian. Dia meneliti semula penampilannya yang tepantul dari cermin.

Apabila Alesha turun kebawah, dia mendapati Tengku Fawwaz sudah dudk di sofa. "Siap macam pengantin". Perli Tengku Fawwaz. Suasana di dalam kereta amat hening (?). "Kita nak pergi mana ni?" tanya Alesha untuk memulakan perbualan. " Ikut jela" balas Tengku Fawwaz yang malas menjawab pertanyaan Alesha.

--------

Dari tadi hati Alesha tidak tenang. Dari tadi cuba menyorokkan mukanya. Dia berasa gusar. Dan semua salah Fawwaz. Dia tak bagitau dekat sini tempat perjumpaan Dato'-dato' dan datin-datin. Sudah banyak kali dia terserempak dengan rakan sekerja ayahnya dan juga 'keluarganya'. "Tengku, saya nak balik." Pinta Alesha sambil menarik- narik baju kot Tengku Fawwaz.

"Why, kau takut keluarga kau tahu kau kat sini"Pernyataan Tengku Fawwaz membuakan Alesha diam seribu bahasa. Dengan matanya yang membulat. "Terkejut ha?, hahahhaa. Key, jom balik" kata Fawwaz lalu mencengkam tangan Alesha dengan kuat menuju ke keretanya.









B1 : Cinderella Untuk Mafiaحيث تعيش القصص. اكتشف الآن