BAB 49

9.2K 359 1
                                    

Izzat mengetuk pintu bilik Nurin. Tersembul mukanya dibaluti tuala kecil.

"Awak nak apa? "bisiknya. Terus pintu bilik ditolak dan dia menoloskan diri dalam bilik Nurin.Pintu ditutup.Dia berjalan duduk di katil Nurin. Terkejut Nurin dgn tingkah laku Izzat.

"Lawa kau kemas bilik ni.. Dulu bilik ni tempat aku tidur masa kecil2 dulu. "Terang Izzat.

"Okey.. tapi kenapa awak main masuk bilik ni. Ibu nampak macam mana? Tak ke dia fikirkan yg lain. "Nurin berjalan berhadapan dgn Izzat.

"Fikir lain apa huh? "Izzat menarik tangannya duduk disebelahnya dan membuat senyum nakal.

"Taklaa.. maksud saya.. maksud saya.. ishh tak laa.. biarlah. " Nurin dah mati kata.

"Kau tu fikir bukan2..haha ibu dah tidur laa.. aku masuk pon nak tanya khabar kaki kau macam mana oke tak? " Izzat melihat balutan pada kaki itu.

"Baik je.. tak teruk pon.. cuma sengal2 kat tempat tu je. " kata Nurin.

"Nak saya urut? " Izzat sekali lagi menyakatnya.

"Takpayah nak gatal ye. Pergi masuk bilik awak.. Saya mengantuk ni. "Nurin menolak Izzat disebelahnya supaya berlalu pergi.

"Taknak laa.. bukan senang saya nak masuk sini nak manja2 dengan awak. "Izzat terus merebahkan badannya di ribaan Nurin.

"Tolong urutkan kepala saya.  Peninglaa fikir nak naik bas malam esok.Ibu dah tidur."minta Izzat membuat muka simpati.

"Janji lepas saya picitkan kepala awak, awak masuk bilik tidur ye. " Nurin mula memicit lembut kepalanya. Urutannya lebih kurang sama macam ibu.Tenang dia memejamkan mata menikmati urutan tersebut.

"Awakk.. saya nak tanya satu soalan boleh? "Nurin masih lagi memicit kepala Izzat.

"Apadia? Cakaplah. "Izzat masih memejamkan mata.

"Sampai bila kita nak rahsiakan perkara ini dekat ibu..Saya takut ibu tahu sendiri. Kecewa dia nanti. Awak tahu kan kita kawin macam mana dulu. "terang Nurin melihat wajah didepannya.

"Pasal tu.. saya akan cakap slow2 dekat ibu.. awak takyah risau laa..lagipun ibu dah lama berkenan dekat awak tau. "Izzat membuka mata menatap wajah lembut itu.

"Saya tahu.. tapi kita dah tipu ibu selama ni..macam mana kita nak perbaiki balik semua ni.. " Nurin masih lagi rasa bersalah.

"Shushh.. jangan risau.. saya akan settle down semua benda ni lepas saya habis belajar nanti.. satu bulan je lagi.. awak boleh tunggu? "Izzat memegang tangan Nurin di kepalanya.

"Insha Allah. "Nurin membalas pegangan tersebut dan sambung memicit kepala itu.Izzat memejam balik matanya.

'Rupanya betul aku teka selama ni..Mereka bukan kawan biasa tapi suami isteri..Cincin pada jari Sara bukan cincin sembarangan. Cincin tu aku bagi dekat Izz harapan agar dia boleh jumpa Azman. ' Rosnina tidak jadi untuk minum air malam itu apabila dia terdengar suara dari bilik itu yg menarik perhatiannya. Patutlaa orang kampung cerita melihat mereka bukan main mesra dekat pantai tadi.Lagipun dia dah lihat cincin pada jari Sara. Ingin ditanya takut timbul salah faham pula. Tapi kebenaran dah terbongkar malam ini.Tapi bagaimana mereka boleh kawin ya? Persoalan negatif bermain di fikirannya.Sudahnya dia berlalu ke biliknya ingin menyambung balik tidurnya agar melupakan hal ini seketika.

Pagi.

Izzat merasakan berat di kepala.  Dia terus bangun melihat rambut menutupi matanya. Dialihkan rambut itu dan melihat Nurin tidur beralaskan tapak tangannya diatas dahinya itu. Dilihat jam menunjukkan pukul 5pagi pada dinding.

Dia mengangkat perlahan wajah itu sebelum diletakkan di atas bantal. Dia mengangkat kaki yg berada di lantai itu diletakkan lurus pada katil itu. Dilihat wajah lena didepannya.

'Tak lenguh ke dia ni semalaman tidur duduk macam ni. '

'Kau laa salah yg pergi terlelap dekat sini. Mungkin dia bersalah nak kejutkan kau. ' Hatinya berperang.

Diselitkan rambut itu pada telinganya.Jarinya bermain pada wajah itu. Sedikit bergerak tidur Nurin terganggu. Selimut ditarik menutupi badan itu. Ditatap lagi wajah lena itu seperti tak sanggup untuk berpisah malam ini.

'I love u so much.Jangan pernah kau tinggalkan aku ye.'Satu ciuman lama penuh kasih dihadiahkan pada wajah itu sebelum dia bangun menutup lampu dan beredar dari bilik tersebut.

Jangan lupa vote.🌟🌟🌟






Tergantung Sepi.Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz