97; Tertarik

1.6K 110 16
                                    

Aku tinggal di kem BT 10 sejak aku 4 tahun sehinggalah umur aku menginjak ke 13 barulah aku pindah ke tempat lain.

Ini pengalaman aku serta mak aku dan juga jiran-jiran di situ.

Kami penghuni di Blok G382 yang berhampiran dengan padang polo di dalam kem tersebut. Memang agak jauhla blok kami dari gate masuk kem.

Blok aku ada 4 tingkat di mana ada 6 buah apartment atau rumah aku panggil di setiap tingkat.

Aku dengan family aku duduk kedua paling hujung belah kanan. Memang boeklah. Lepastu ada pulak 3 buah pokok besar di hadapan blok kami iaitu terletak di antara blok aku G382 dan blok G381.

Aku dapat rasa ada sesuatu tak kena dengan pokok tu. Tapi itu lain cerita, kali ini aku nak cerita pasal benda lain.

Waktu tu aku memang terkenal dengan sifat scary cat aku. Mudah takut, penakut, pengecut ha semua tulah. Kira-kira umur aku masa tu dalam 12 tahun.

Sebelah rumah aku ada rumah jiran selepas berselangkan tangga naik turun di blok itu. Jiran aku tu dipanggil Makcik Zura yang baru lepas melahirkan anak.

Ada lah dalam beberapa bulan selepas itu, ada satu benda ikut suami dia balik dari kerja ke rumah. Masatu pula baby dorang terletak kat ruang tamu dengan keadaan terdedah.

Dengar cerita benda tu tertarik dengan baby tu. Hampi setiap hari jugaklah baby tu meracau tak henti-henti nangis. Sampailah Makcik Zura dengan suami dia panggil ustaz untuk ubat anak dorang.

Sampai hari kedua jugakla ustaz tu berubat, solat semua dalam rumah tu untuk pulihkan si baby tu. Kebetulan suatu hari tu,mak aku keluar rumah tengok apa yang terjadi.

Sempat mak aku memerhati rumah Makcik Zura sambil berborak dengan jiran lain yang berkumpul tengok keadaan Makcik Zura sekeluarga.

Aku pulak masa tu buat tak endah tanak layan perasaan takut, jadi aku ambil keputusan untuk melayan lagu Selena Gome, Fly To Your Heart kat youtube di rumah. Hahahaha.

Lepastu mak aku cerita masa dia berborak dengan jiran dia dapat rasa ada sesuatu SSSSSUPPP ! haa angin kuat lalu depan dia.

Mak aku tak nampak apa-apa tapi orang kat situ kata benda tu lembaga hitam besar berlari keluar dari rumah Makcik Zara terus turun tangga dan menghilang.

Memang bulu roma mak aku dah meremang waktu benda tu lalu depan dia. Sama juga dengan jiran-jiran kat situ.

Lepastu semua balik ke rumah masing-masing. Ada yang terus pasang cd nasyid dan sebagainya untuk hilangkan rasa takut waktu tu.

Haahaha.

-Miss Potato; bebeh Lydiamoshi96

***

Lol lama aku on hold buku ni pft takde idea duh sorry.

For those yang ada stories seram tak kisah hantu ke ngeri ke psycho ke janji seram 😂 pm me ws -0122904296 💕

Thank u for support love you bebeh

Hehehe ARMYs mana ? Sudikan lah diri baca my first ff Tomorrow ;minyoongi 💕

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jan 26, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

# Midnight. Where stories live. Discover now