1: introduce...

294 23 10
                                    


"Hei! Itu dia si mata aneh!!"

"Yak! Apa yang kau tengok Mata aneh?!"

"Jangan dekati dia, dia mempunyai mata raksaksa..."

"The weirdo Park!!"

..

..

..

"Hah...hah... Shit!"

ChanYeol bangun dari mimpi buruknya. Meraup kasar wajahnya berulang Kali. Peluh yang menitis di dahinya dikesat kasar.

Selimut yang membaluti tubuhnya diselak. Hanya memakai seluar jeans tanpa baju. Badanya berpeluh hebat. Jam di atas meja dilirik. 7.30 pagi, pantas dia mengambil baju sejuk yang tergantung lalu dipakai.

Setelah mencuci wajahnya dan juga memberus gigi, Chanyeol mulai berlari pagi di sekitar taman perumahanya. Oh, tidak lupa dengan topi yang dipakai olehnya, menutup hampir separuh wajah tampan miliknya.

.

.

.

Terduduk kepenatan di hadapan sungai Han. Menghirup oksigen, cuba untuk meneutralkan pernafasan setelah berlari tadi. Semuanya indah hinggalah.

"Hye!"

"Oh tuhan..."

ChanYeol memegang dadanya. Terkejut sangat tu, dia melihat ke kanan, seorang lelaki dengan wajah yang cantik tersenyum kearahnya tanpa dosa. Dia mengekalkan ekspresi datarnya dan terus berlalu pergi. Mungkin dia fikir itu adalah kali terakhir, namun lelaki tadi terus mengekori langkah Chanyeol, dan berjalan seiring denganya.

"Saya jiran awak, my name... Wu SeHun. How about you?"

Dahi ChanYeol berkerut melihat ke arah lelaki di sebelahnya. Oh, bila dingat kembali, Chanyeol memang mempunyai jiran, berpindah di hadapan rumahnya dua hari lalu.

"Nyb.." ujarnya sepatah dan terus berjalan.

"That's a weird name... Apa Nyb Tu?" Kini sehun sudah berjalan mengundur dihadapan Chanyeol, cuba mengintip disebalik topi ChanYeol.

"Nyb, Not.Your.Business" Ujar Chanyeol dingin dan terus kembali berlari meninggalkan Sehun yang menghentak kakinya kesal.

...

...

...

Hoodie sweater ditarik, menutup wajahnya. Cermin mata hitam dan juga topi setia pada kepalanya. Penampilan dia? Oh... Let we say, all black! Lengan sweater ditarik higga ke siku. Beg merahnya disandang dan dia terus berjalan di koridor universiti itu.

Siapa tidak kenal dengan Park Chanyeol? Lelaki tampan di university Seoul Campus, bahkan terkenal di kampus Yang berada di sekitar Seoul juga. Namun satu yang kurang. Park Chanyeol ini, terkenal dengan sifat dinginya, Ice Prince, tiada ekspresi. Dia hanya  mempunyai seorang kawan, Byun Baekhyun. Seorang yang banyak bercakap. Tapi ChanYeol? bahkan untuk melihat dia ketawa saja susah. Seperti sekarang.

Baekhyun datang entah dari mana, sudah merangkul pundak ChanYeol yang semestinya lebih tinggi darinya. Oh tuhan, ketinggian Baekhyun hanya 175 cm, pendek 10 cm dari ChanYeol.

"Hei Park... Aku dengar nanti ada budak baru masuk kelas kita..." And that's start... Baekhyun talking, tidak akan berhenti.

"So?"

That eYes [COMPLETE] Where stories live. Discover now