9 : This Love...

73 9 2
                                    

...

...

...

'It's Show time!!'


"YAK! KAU!!"

Lelaki itu maju kearah Chanyeol dengan mengengam tanganya penuh amarah. Mencerlung tajam ke arah Chanyeol seakan ingin membunuh, sedangkan chanyeol sendiri? Dia hanya diam dan terus memerhatikn lelaki yang berjalan ke arahnya.

"Jangan fikir kau popular dekat kampus ni, Aku akan hormat kau Park Chanyeol..." Ujar lelaki itu tegas sambil jari telunjuknya menunjuk ke muka ChanYeol.

Senyuman sinis diberikan.

"Haish... Kau dah tidak boleh bercakap agaknya..." Satu tumbukan padu ingin dilayangkan ke arah Chanyeol.

"Yak! Apa kau buat bodoh?!"

Tangan lelaki itu terkulai layu saat Chanyeol menekan bahunya. Sebelah tangan lagi ingin mencekik ChanYeol, tapi sekali lagi terhalang bila ChanYeol menekan pula bahunya di sebelah kiri. 

"Aku tak suruh kau semua hormatkan aku, because I don't deserve it..." ChanYeol berujar tegas. Dia melihat ke arah lelaki lain yang sudah melepaskan tangan terkutuk mereka dari tubuh lelaki miliknya.

"Kenal Prof Zhang? I think that I will tell him, company aku ada hubungan dengan syarikat prof Zhang... So get ready, I think he will find you until the end of the world..." Dingin sahaja suara ChanYeol, anehnya ia mengema ke setiap pelusuk Dewan ini. Langkah ChanYeol makin mendekat ke arah kumpulan itu yang sudah berpeluh hebat.

"Get ready... Maybe Mata kau semua akan dicongkel keluar, and it will be a honour if he let me do it..." Tangan Lay terus direntap, menarik tubuh mugil itu ke belakangnya. Matanya yang tersembunyi di belakang cermin mata itu terus menganalisa mata 4 orang lelaki di hadapannya. Seringai seram muncul di bibirnya.

.

.

.

Sekian lama sunyi, ChanYeol menarik tangan Lay pergi dari situ, menuju ke arah Baekhyun dan Sehun, berserta ahli khemahnya.

"Group khemah kau mana?" Terkesan dingin nada suara ChanYeol menyapa deria pendengaran mereka.

"Ada dekat khemah..." Balas Lay perlahan. Takut.

"Aku pergi khemah dia kejap... Just wait here, especially you Princess..." ChanYeol mengucup pipi Sehun sekilas sebelum berlalu pergi, menarik Lay ke tapak perkhemahan.

"Baekkie Hyeong... Apa hubungan Chan dengan lelaki itu?" Soal Sehun, melihat tepat ke anak mata Baekhyun.

"Ppali meog-eul... Lepasni kena kumpul dekat tanah lapang..." Arah Baekhyun dan terus melihat ke arah Chanyeol yang menarik kasar tangan Lay.

.

.

.

"Channie... That's not like what you think.." gumam Lay perlahan sambil menahan sakit di pergelangan tangannya yang ditarik kasar oleh Chanyeol. Lay dapat melihat dengan jelas rahang ChanYeol yang mengeras walaupun dalam kegelapan malam.

"Now... Tell me, betul atau tidak apa yang tak guna tu cakap... Soal Chanyeol dingin dihadapan khemah Lay.

Pantas Lay mengeleng dan membuat tanda 'X' di tanganya.

"Saya bukan murahan!  Tubuh dan jiwa saya hanya untuk awak Park Chanyeol... Bukan untuk lelaki lain. Mr. Cho, dia dah lama mahukan saya.

Tadi dia merayu lagi... Saya tolak... And he tried to..." Lay tidak dapat meneruskan kata-katanya, terus duduk di atas tanah sambil memeluk kakinya. Perasaan bersalah menerjah ke dalam sanubarinya.

That eYes [COMPLETE] Nơi câu chuyện tồn tại. Hãy khám phá bây giờ