8 : What?!

73 10 0
                                    

...

...

...


ChanYeol hanya berdiri dan bersandar pada dinding dewan itu. Terus memerhati di sebalik cermin mata hitamnya. Tiada niat langsung mahu mencari kumpulannya.

"Ingat! Setiap khemah hanya boleh ada 3 orang pelajar junior dan seorang senior! Tiada bantahan!!"

Suara guru pengiring bergegar menggunakan mikrofon. Tidak lama setelah itu Baekhyun datang kearahnya bersama 3 orang lelaki dibelakangnya. Pastinya itu ialah kumpulan Baekhyun.

"Yak! Park! Where's your group?!" Soal Baekhyun sambil berdiri bercekak pinggang di hadapan Chanyeol.

"If they wants me, they will come over... In fact, Aku tak kisah tidur seorang dalam khemah, I love it" balas ChanYeol sambil tetap memeluk tubuhnya.

"Whatever... Ah! Hei Chan... Don't you think we're​ same?" Ujar Baekhyun dan menarik seorang lelaki kesebelahnya. Lelaki itu tersipu, dan menunduk 90° dihadapan ChanYeol.

"Anyeonghaseyo, Kim Taehyung imnida"

"Oh gosh! Kalau Aku letak eyeliner pada dia, I'm bet that you will never recognise both of us..." Baekhyun sudah teruja sendiri.

"I have my way... Aku tahu Aku boleh bezakan kau dengan dia..." Balas ChanYeol dan menunjuk ke arah Baekhyun dan Taehyung secara bergilir.

"How??" Soal Taehyung dan Baekhyun serentak.

"First.. with your mouth, second your body.." ChanYeol smirk ria. Baekhyun melihat ke arah Chanyeol, meminta penjelasan.

"Mulut kau tak boleh diam walaupun untuk satu saat, in whatever situation. Dalam keadaan kau membebel and moaning call my name, asking for mo__"

"Shut the fu*k up! Shit! Yak!! Geseki kyaa!" Maki Baekhyun sambil menutup mulut ChanYeol. Tidak lupa dengan pipinya yang mulai memerah.

"sillyehabnida... (Excuse me)" tegur satu suara di belakang Baekhyun. ChanYeol melihat, 3 orang lelaki sedang berdiri di belakang Baekhyun.

"Yes??" Soal Baekhyun.

"Ahh... ChanYeol sunbae belum ada team bukan? Jadi kami ingat nak team sekali dengan ChanYeol sunbae." Jujur budak lelaki itu sambil bermain dengan hujung bajunya.

"Alright... Jom dirikan khemah dekat tapak Sana" ajak ChanYeol, terus mengambil beg sandangnya dan terus berlalu pergi meninggalkan Baekhyun yang menghentak kakinya kesal.

.

.

.

"Alright... Kamu semua boleh rehat dahulu, aktiviti kita mula lepas makan malam nanti. Jam 6 semua dah berkumpul dekat Dewan makan!"

Arahan dari pembesar suara kedengaran. ChanYeol menghela nafas lega. Sebaik sahaja khemah siap didirikan, dia terus masuk dan berbaring di dalam khemah itu. 5 minit berlalu, keadaan di dalam khemah, hanya kesunyian yang melanda.

"Let's break the ice... Introduce yourself" arah Chanyeol. Dia sudah duduk bersila di hadapan 3 orang junior itu.

"Ah... Neh... Lee Daehwi imnida. Music course..."

"Kang Daniel imnida, accountant course..."

"Jeon JungKook imnida, optometrist course"

ChanYeol mengangguk perlahan. Baru sahaja dia ingin bercakap lagi, telefon di dalam poket seluarnya berdering. Dia menunduk sedikit sebelum keluar dari khemah itu, meninggalkan Daehwi, Daniel dan JungKook yang sudah tersandar kelegaan. Takut sangat tu 😂.

That eYes [COMPLETE] Where stories live. Discover now