14 : 24 hours

63 12 0
                                    

______________________________________

Before...

"I'm promise you, tapi..." ChanYeol tersenyum sementara lelaki cantik itu melihat ke arah Chanyeol pelik.

"Spend your 24 hours with me tomorrow, kita buat semua yang sehun nak buat... Esok pukul 8 hyeong ambil dekat rumah... Ok?" ChanYeol melihat ke arah Sehun yang seakan memikir sesuatu sebelum dia mengangguk pantas. Dengan jari yang masih bertaut, mereka berjalan menuju ke arah kedai makan.

______________________________________

"Wu SeHun!! ChanYeol dah sampai!!!"

Jeritan 6 oktaf milik Kris bergema di seluruh pelusuk rumah. ChanYeol hanya tersenyum melihat gelagat abang Sehun kini. Kris membenarkan dirinya masuk.

"Daddy... Janganlah menjelit... Telinga cofia cakit..." Adu seorang kanak-kanak perempuan sambil memegang patung beruang pemberian Chanyeol.

"Ok ok... I'm sorry ok?" ChanYeol lihat Kris mendukung anak perempuan itu dan mencium pipi itu bertalu-talu.

"Eo... Chan... Sehun tengah siap, dia suruh tunggu" ujar isteri Kris sambil turun dari tangga.

"It's ok Suho hyeong... Sofia... Come here" panggil Chanyeol. Sofia turun dari gendongan daddynya ​dan berjalan menuju ke arah Chanyeol.

"Uncle Chan!!!" Jerit satu suara budak lelaki dari pintu rumah. Tanpa amaran terus budak lelaki itu menerjah tubuh Chanyeol dengan tubuh comelnya itu.

"Yak! Wu Fan Ji... "

"Gwaenchana hyeong..." Halang ChanYeol dan terus kembali bermain dengan Sofia dan juga Kevin sementara tunggu Sehun bersiap. Kris memeluk pinggang lelaki di sebelah, siapa lagi kalau bukan sang isteri tercintanya, Kim Junmyeon.

..

..

..

"Ok princess... What do you want to do first??" Soal Chanyeol sambil tetap fokus memandu, tangan sehun setia digengam dan sesekali dikucup sayang.

"Eum... How about tempat first time kita berjumpa??" Cadang Sehun. Tahulah Yang kini Sehun ingin mengingati kembali memori mereka bersama selama 2 tahun mereka bercinta. ChanYeol mengangguk dan kembali melajukan kereta Audi R8 merahnya membelah jalan raya.

.

.

.

"15,000 won satu jam... "

ChanYeol mengangguk dan memberi 30,000 won kepada penjaga gerai itu dan mengambil 2 basikal yang disewanya. Basikal miliknya berwarna hitam sementara basikal yang ditunggang oleh Sehun  berwarna biru muda.

Pasangan kekasih itu mengayuh pedal basikal bersama, melalui tepi sungai Han dan kadang berhenti untuk bergambar. Sesekali mereka akan saling bekejaran seperti budak kecil. 1 jam sudah habis, mahu atau tidak, mereka terpaksa memulangkan basikal dan berakhir duduk di atas kerusi berhadapan dengan sungai Han. Lebih kepada Sehun  sendirian, Chanyeol entah kemana.

"Princess​!!" Panggil ChanYeol dibelakangnya​. Sudut bibir Sehun terangkat saat melihat Chanyeol memegang dua kon aiskrim. Satu berperisa strawberry dan satu lagi coklat. Sehun pantas mengambil aiskrim strawberry dan mencium pipi ChanYeol girang sebelum kembali makan aiskrim di tanganya.

That eYes [COMPLETE] Where stories live. Discover now